Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sende filer med MSN 5.0 og SMC 7004ABR?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter bak en SMC 7004ABR router, har Telenor ADSL og 3com nettverkskort. Når jeg vil prøve å sende filer over mIRC eller MSN 5.0 får jeg en beskjed om at det ikke går an å sende filen fordi jeg sitter bak en brannmur og blablabla. Er det noen som vet om det er en smart måte man kan hoppe over dette problemet på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virket ikke å påne portene 6891-6900 i Special Applications på routeren. Kanskje det skal åpnes et annet sted? Og legg merke til at jeg sa at jeg har TELENOR adsl, ikke NGT. Hvis jeg hadde hatt NGT ville problemet vært løst for lenge siden.

Lenke til kommentar

Nå har jeg den nyeste firmware oppdateringen også. Den inkluderte støtte for UpNp (Universal Plug and play), men det virker fortsatt ikke. Nok en gang, linking til NGT sider hjelper meg ikke en dritt. Jeg har alcatel Speedtouch home modem, ikke en *pip* netopia eller cisco router! Jeg blir gal av telehor :evil:

Lenke til kommentar

i setup'en går du inn på virtual server og åpner porten der.

merkelig at du må åpne porter foresten. jeg har hatt denne routeren i ca. et år nå og jeg har ikke måtte åpne noen porter for å kunne sende/motta filer i msn messenger. ikke i mirc heller for den saks skyll.

Lenke til kommentar

Testa mot kompis med samme router.

Utan noko på Special AP hjå nokon av oss fungerte det ikkje.

Med

Trigger Incoming Ports Enable

1863 6891-6900,1863 V

6891 6891-6900,1863 V

på min ruter kunne eg sende til han.

Fekk ikkje testa andre vegen då han ikkje kunne reboot ruteren no.

Bent

Lenke til kommentar

OK, jeg skjønner fortsatt ikke helt. Når jeg er inne på virtual server, skal jeg da skrive inn 20 i private ip boksen (IP-en min på lokalnettet er 192.168.2.20), 20 i private port boksen og 6891 i den første public port boksen, 6892 i den andre osv. helt til 6900 i den tiende public port boksen? Dette funker nemlig ikke.

Try setting 6891,6900, and 6901 as triggers. Then set the public ports to 1863,5190-6901. If that does not work, set the incoming ports to 1-64535 (note: this opens a WIDE range of ports) and add in 5190 and 1863 as triggers. You can also try putting your machine in the DMZ (go into Misc. Items). Make sure that you have upgraded the firmware as well.
Hvordan setter jeg 5190 TIL 6901 i en rubrikk?? Dette er for komplisert for meg :shrug:
Lenke til kommentar
Med

Trigger Incoming Ports Enable

1863 6891-6900,1863 V

6891 6891-6900,1863 V

på min ruter kunne eg sende til han.

Kan du fortelle meg hvor i routerkonfigurasjonen det står noe om incoming ports? Kan ikke si at jeg finner det noe sted.....

Hos meg står det :

Trigger port Trigger Type Public port Public type Enable

Lenke til kommentar

Eit område 6891-6900 skrivast akkurat slik: 6891-6900.

Nederst på mi side er der ein velgar for populære applikasjonar.

Prøv f.eks MSN Gaming Zone til ID 3 dersom den er ledig.

Komma "," mellom fleire portar eller seriar: 6891-6900,1863

Men på Trigger kan eg berre skrive ein om gangen trur eg.

Bent

Lenke til kommentar

Nå skrev jeg akkurat dette inn i public port på Special AP :

6891-6900,1863 i den første

6891-6900,1863 i den andre

1863 i første triggerport

6891 i andre triggerport.

TCP på både trigger og public. Er det det samme som du gjorde??

Lenke til kommentar

Berre hyggjeleg, men eg har ikkje fått teke i mot filer enno.

Kompis1 kan ikkje reboote enno, Kompis2 har Netgear RP614 som kan

vere problem. Kan sende til han også, men ikkje ta imot frå han.

Kanskje må eg åpne noko på Virtual Server også.

Bent

PS! Etter reboot har eg visst berre ei linje "1863 6891-6900"

Den andre linja og 1863 bakerst var kanskje å overdrive.

http://www.dslreports.com/faq/smc?text=1 IRC og slikt kanskje.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også åpnet alle portene man skal trenge for mirc, men jeg får melding om "no firewall adress, connection failed." når jeg dcc sender en fil. Har ikke fått prøvd msn ennå......hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Når du sender filer over mIRC skal du ikke få den feilmeldingen om firewall hvis det er noe som stenger (som en firewall i router). Da skal du få unable to resolve host eller noe slikt.

Det du må sjekke er:

Options på mIRC --> Under connect finner du firewall --> sjekk at det ikke står: Firewall support for: DCC.

Da prøver den nemlig å sende gjennom en firewall som du antaklig ikke har spesifisert. Velg none. Først nå kan det hjelpe med å fikse ting i routern.

Dette jeg har beskrevet er for mIRC 6.03. Litt annerledes for andre versjoner men Options --> Firewall er standard. Få vekk at du bruker firewall/proxy for DCC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...