bjome Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg kommer til å kjøpe Adobe PhotoShop CS4. Kan den uten videre installeres på to maskiner, stasjonær og bærbar, sålenge det er mine "data" som går igjen på maskinene. Dersom jeg må ha en tilleggslisens for maskin nr to, er det noen som vet hva dette vil koste? Det er uholdbart å måtte "flytte" fra maskin til maskin. jeg ser at man kan få kjøpt PhotoShop CS4 for ca 6500. Har prøvd å få svar fra Adobe Norge og diverse andre firmaer, men det drøyer og drøyer med svar. Litt til: er det noen som har noen webadresser for kjøp feks i USA? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Tror lisensen egentlig ikke er lovlig på mer enn 1 maskin, men jeg har lagt inn CS3 (kjøpt) på flere maskiner uten problemer sånn utenom at det står i avtalen at det ikke er lov.. Usikker på åssen CS4 er på det området. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Med mindre Adobe har endra noko, so er det lov å installere på både ei stasjonær maskin og ein berbar, so lenge ein ikkje bruker dei to samtidig. Dette stod på Adobe.com for ei tid sidan iallfall, men det kan jo vere dei har endra på dette. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Pussig nok snakket jeg med Adobe om dette for kun få timer siden, og meldingen da var to maskiner. Det gjaldt riktignok CS4 Master Collection, men jeg kan ikke forestille meg at vilkårene er noe anderledes på Photoshop. Lenke til kommentar
bjome Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Pussig nok snakket jeg med Adobe om dette for kun få timer siden, og meldingen da var to maskiner. Det gjaldt riktignok CS4 Master Collection, men jeg kan ikke forestille meg at vilkårene er noe anderledes på Photoshop. Takker for svarene. Nå ser det noe lysere ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå