Gå til innhold

lage proffesjonell glamourhud i PS?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har begynt å ta en del glamourbilder i det siste, og lurer rett og slett på hvordan å få huden like gyllen og fin som i blader ala vimenn og fhm. kjenner en del jenter som har vært i disse bladene, og har merket meg at de fotografene gjør en kjempejobb med huden deres!

jeg tenker da på hele kroppsbilder.

har lett i hjel her og på youtube/tut-sider, men finner enten blur-ansiktet-tuts, eller det jeg vil kalle "halvgode" skin-tuts. ingen skikkelig proffe.

Noen som har erfaring med dette emnet?

ville sette kjempepris på en liten guide (step-by-step) eller om du kanskje har noen videolinker du tror passer meg??

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lyssetting har i alle fall en del å si, bruke mange softbokser og reflektorer for å få "bløt" belysning. Sminke/pudder på modellene får også huden til å se gyllen ut.

Jaja det er en viktig del av jobben! :)

Jeg tenkte kun på etterbehandlingen!

Lenke til kommentar
Last ned demo av Portraiture, genialt filter til PS som gir et meget godt resultat.

http://www.imagenomic.com/pt.aspx

Takk! det skal jeg prøve ut :)

andre tips, tuts eller ideer dere andre?

Glamour fotografene bruker vel også mye 1DsII og Medium Format kamerar og derfor har et litt annet utgangspunkt for retusjering av hud.

Imagenonic Noiseware programmet som Portraiture er en del av kan jeg absolut anbefale. Bruker det mye både til å retusjere hud og å fjerne støy i mørke undereksponerte områder. Bør brukes med forsiktighet og helst i et mindre område av gangen, siden man også lett mister skarpheten. Healing brush/patch tool/ cloning bør i alle tilfelle brukes både før og etter.

(lite tips! ofte kan det lønne seg å legge på litt Noise i PS etter at man har brukt et Noise program, siden resultatet kan bli litt for "glatt" og overtydlig "retusjert".)

Noen sverger til programmet Noise Ninja

Og programmet; Portrait Professional, som jeg ikke vet om er verdt pengene. Hvis noen har erfaring fra dette programmet så del det gjerne.

Photoshop retusjering er ganske tidkrevende, ihvertfall til man har så mye erfaring med de forskjellige metodene at man kan gjøre det fortere.

En av dem som stadig trekkes frem som "retusjerings guru" er Christy Schuler, under tutorials finnes noen video eksempler.

Her er også noen actions og teknikker o.l som kanskje er verdt å sjekke igjennom;

http://www.atncentral.com/download.htm

http://retouchpro.com/tutorials/?m=browse&id=3

http://photoshoptutorials.ws/photoshop-tut...mooth-skin.html

Her er i tillegg en artikkel fra The New Yorker om motemagsinenes "store hemmelighet",

Pascal Dangin, mester retusjereren for verdens mest kjente fotografer og motemagsinene de publiserer i.

Pixel Perfect Pascal Dangin’s virtual reality.

Den artikkelen burde være av interesse for alle som driver med fotografi og Photoshop. :thumbup:

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Lett beskrevet:

En morsom og fin metode for å softe hud:

1. Duplicate layer

2. Gaussian blur. Juster radius til spots og "grunge" forsvinner. Noter raduisen på filteret og trykk CANCEL på filteret.

3. Legg på filteret High-Pass med den raduisen du fant i pkt. 2.

4. Legg på Gaussian blur med 1/3 av den verdien du fant i pkt. 2.

5. Inverter layer

6. Sett blend mode til Linear Light

7. Sett layer opacity til ca 50%

8. Legg på "Hide-all mask" og mal med hvit på maska på huden.

Denne metoden softer ikke de minste detaljene i huden, den beholder små porer etc.

Lenke til kommentar
Lett beskrevet:

En morsom og fin metode for å softe hud:

1. Duplicate layer

2. Gaussian blur. Juster radius til spots og \"grunge\" forsvinner. Noter raduisen på filteret og trykk CANCEL på filteret.

3. Legg på filteret High-Pass med den raduisen du fant i pkt. 2.

4. Legg på Gaussian blur med 1/3 av den verdien du fant i pkt. 2.

5. Inverter layer

6. Sett blend mode til Linear Light

7. Sett layer opacity til ca 50%

8. Legg på \"Hide-all mask\" og mal med hvit på maska på huden.

Denne metoden softer ikke de minste detaljene i huden, den beholder små porer etc

Funket veldig fint denne, nå trengs huden å brunes(gyllen) slik som det er i FHM og lignende.. hvordan gjør man huden gyllen?

Endret av tulste
Lenke til kommentar

Testa noe som jeg ble ganske godt fornøyd med resultatet hvertfall. Skaffet meg de pluginsene av Imagenomic. Etter jeg hadde gjort diverse ting (ikke vanskelig, første gang jeg var borti det.) der gikk jeg på Filter -> Render -> Lightinng effects og la på litt hvitt lys der(denne parten kan være vanskelig å få bra pga veldig lite bildet i preview, men etter et par forsøk gikk det). Da ble enkelte partier litt for hvite så da brukte jeg clone tool og en vanlig basic brush på 50% og fant en farge i hudet og farget litt over der. Da fikk jeg tonet det ned lyset der det trengtes.

Skal legges til at bildet jeg brukte var ganske dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
har du noe å vise Hidephix?

Satt sammen noe kjapt med med alle Imagenomic (Portraiture, Noiseware og RealGain for litt mer farger) + clone tool på 50% og Render lighting effects (for litt fake lys som ikke ser like bra ut som ekte ofc).

Jeg er fortsatt ganske ny med disse greiene her som du kan se på håret. Fant et dårlig bilde av en som driver med idrett på nettet (mer utfordring), får bare håpe hun ikke ser det ;)

Testcopy.jpg

Håret ble ikke så bra, men du ser hvordan dette funker. Tid dette tok meg er vel 15min i photoshop.

Endret av Hidephix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...