Gå til innhold

tv vs skjerm?

ull

Anbefalte innlegg

Hei,

vurderer å kjøpe meg pc og lurer på om det er nødvendig å kjøpe skjerm med. Hva er ulemper med å bruke tv'en? Er det noen fordeler? Trenger jeg i så tilfellet et spesielt skjermkort eller lignende?

Er ganske grønn på området og er glad for all nyttig informasjon...

Siggy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-17 11:43, ull skrev:

Hei,

vurderer å kjøpe meg pc og lurer på om det er nødvendig å kjøpe skjerm med. Hva er ulemper med å bruke tv'en? Er det noen fordeler? Trenger jeg i så tilfellet et spesielt skjermkort eller lignende?

Er ganske grønn på området og er glad for all nyttig informasjon...

Siggy

En PC skjerm kan vise lang høyere oppløsning en TV.

Vanlige 4:3 Tv er viser bare 800x600 punkt widescreen noen flere i bredden.

Jeg har prøvd å bruke en 29" TV som skjerm og det fungerer heller dårlig. Mange nett sider er f eks laget for oppløsning 1024x768 det blir mye scrolling loddrett og vannrett på en vanlig TV.

En TV kan på ingen måte erstatte eller komme opp på det nivået som en PC skjerm har. Jeg kan ikke komme på en eneste grunn til å anbefale en TV foran PC skjerm. Selv en 15" (1024x768) er bedre en TV.

Jeg bruker kun tv til å se film på DivX filmersomm spilles av fra PC.

Lenke til kommentar

Det verste med TV-er er vel kanskje oppdateringsfrekvensen, som er langt under det som er på vanlige PC-skjermer. De er jo beregnet på et helt annet bruk, nemlig stort sett å se på bevegelige bilder fra en viss distanse. Hvordan det er med nye slike wide-ultrabultra-fjase-TV-er, vet jeg ikke, men så koster de vel gjerne mange ganger det en rimelig god PC-skjerm koster også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...