ull Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hei, vurderer å kjøpe meg pc og lurer på om det er nødvendig å kjøpe skjerm med. Hva er ulemper med å bruke tv'en? Er det noen fordeler? Trenger jeg i så tilfellet et spesielt skjermkort eller lignende? Er ganske grønn på området og er glad for all nyttig informasjon... Siggy Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Quote: On 2002-01-17 11:43, ull skrev:Hei,vurderer å kjøpe meg pc og lurer på om det er nødvendig å kjøpe skjerm med. Hva er ulemper med å bruke tv'en? Er det noen fordeler? Trenger jeg i så tilfellet et spesielt skjermkort eller lignende?Er ganske grønn på området og er glad for all nyttig informasjon...Siggy En PC skjerm kan vise lang høyere oppløsning en TV. Vanlige 4:3 Tv er viser bare 800x600 punkt widescreen noen flere i bredden. Jeg har prøvd å bruke en 29" TV som skjerm og det fungerer heller dårlig. Mange nett sider er f eks laget for oppløsning 1024x768 det blir mye scrolling loddrett og vannrett på en vanlig TV. En TV kan på ingen måte erstatte eller komme opp på det nivået som en PC skjerm har. Jeg kan ikke komme på en eneste grunn til å anbefale en TV foran PC skjerm. Selv en 15" (1024x768) er bedre en TV. Jeg bruker kun tv til å se film på DivX filmersomm spilles av fra PC. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 nei tv syns jeg er dårlig å se på pc med,hdtv det er noe annet kanskje det ser bedre ut? Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 En PC skjerm har et mye skarpere bilde enn en TV. Du må regne med at det vil bli veldig vanskelig å lese tekst på en TV. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: On 2002-01-18 12:34, Flakkman skrev:Hva er HDTV :?: hdtv er hoyopplosnings tv,skarpere bilde og hoyere opplosning. lite av dem i norge men i usa er det en del og fordi xbox stoter det Lenke til kommentar
larseko Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Det verste med TV-er er vel kanskje oppdateringsfrekvensen, som er langt under det som er på vanlige PC-skjermer. De er jo beregnet på et helt annet bruk, nemlig stort sett å se på bevegelige bilder fra en viss distanse. Hvordan det er med nye slike wide-ultrabultra-fjase-TV-er, vet jeg ikke, men så koster de vel gjerne mange ganger det en rimelig god PC-skjerm koster også. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Så kommer det oxo an på hvilken skjemkort du skal bruke til TV'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå