Zafar Iqbal Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hei, Lenge siden sist jeg lagde en side ved hjelp av ferdig løsninger som kan installeres på server. Det jeg er kjent med fra før er cutenews som er en enkel løsning og mamboportal / mamboserver. Mamboserver opplever jeg er veldig avansert for en bruker som ikke er godt kjent med hvordan websider settes sammen og brukes. Jeg skal lage en side for en venn som har litt kunskaper om slik og ønsker en enkel publiserings løsning. Samtidig skal jeg pusse opp min egen side og ønsker en god publiserings løsning. Alle tips mottas med takk. Lenke til kommentar
05t3k4k3 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Her er tre alternativ: wordpress.org/ drupal.org/ joomla.org/ Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Her er tre alternativ: wordpress.org/drupal.org/ joomla.org/ Hei og tusen takk for forslagene. Wordpress syns jeg blir litt for enkelt igjen. Tok en titt på drupal. Savner endel funksjoner der også. Som f.eks wysiwyg editor er sjekt syns jeg. Adminstrere menyer flytte dem adminstrer artikler og kunne flytte dem. Slik som på mamboserver, jomla ligner veldig på mamboserver. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Sist jeg sjekket hadde alle dei overnevnte CMS'ene WYSIWYG editor ferdig integret. Wordpress er er veldig grei å bruke, selv for en person uten særlig datakunnskaper. Det samme gjelder joomla og drupal. Dessuten finnes den magen fine theems og plugins som burde dekke dei fleste behov. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 Sist jeg sjekket hadde alle dei overnevnte CMS'ene WYSIWYG editor ferdig integret. Wordpress er er veldig grei å bruke, selv for en person uten særlig datakunnskaper. Det samme gjelder joomla og drupal. Dessuten finnes den magen fine theems og plugins som burde dekke dei fleste behov. joa absolutt. Prøver jomla nå. Bortsett fra at det er mye bugs i installasjons veiviseren deres. Har søk google og sjekket forumene deres. Masse feil på oppsette. Men skal nok få det til. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hva skal du bruke CMS-et til da? Wordpress er som regel perfekt til nesten alle typer bruk, fra personlige hjemmesider til store portaler. Wordpress er ofte misforstått som et simpelt CMS, men det er IKKE! Det er lett å lære seg å bruke, men det kan fortsatt brukes til utrolig mye. Det tok meg 2 år som webdesigner å forstå at WordPress er mye mer enn bare et blogg-cms. Det er lett å designe til, lett å styre og det finnes utallige muligheter. Bruk WordPress!! Skulle ønske WordPress kunn lage et litt annet GUI når det gjelder visning og endring av artikler i administrasjonspanelet, litt sånn som Joomla... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå