Don_Torleone Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hei Sitter her med et script som tar imot en tallrekke fra et skjema via GET-metoden, for så å sjekke om den er identisk med en allerede gitt tallrekke. Det jeg er ute etter er å få scriptet til å finne nøyaktig hvor feilene befinner seg, og peke ut disse. Er ikke så erfaren med php, men dette er altså det jeg har: <?php $defaultNumber = 12345; $number = $_GET['number']; if ($number == $defaultNumber) { echo "<h2>Tallrekken inneholder 0 feil!</h2>"; } else echo "Tallrekken inneholder feil" ?> Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Du kan prøve å se litt på for() og substr() Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) HeiSitter her med et script som tar imot en tallrekke fra et skjema via GET-metoden, for så å sjekke om den er identisk med en allerede gitt tallrekke. Det jeg er ute etter er å få scriptet til å finne nøyaktig hvor feilene befinner seg, og peke ut disse. Er ikke så erfaren med php, men dette er altså det jeg har: Nøyaktig kor feilen e? <pre><?php $org = '234264'; $in = 254; function diff($a, $b) { $bSplit = array_reverse(str_split(strval($b))); $aSplit = array_reverse(str_split(strval($a))); $bT = count($bSplit); $aT = count($aSplit); $missing = 0; if ($bT > $aT) { $missing = $bT - $aT; $bSplit = array_slice($bSplit, 0, $aT); $longer = 'L'; // longer } elseif ($bT < $aT) { $missing = $aT - $bT; $aSplit = array_slice($aSplit, 0, $bT); $longer = 'S'; //shorter } $res = implode('', array_map('strcmp', $bSplit, $aSplit)); // lesser, greater, match $res = strtr($res, array('-1' => '<', '1' => '>', '0' => 'M')); if ($missing) { // too short or too long $res .= str_repeat($longer, $missing); } return $res; } echo htmlentities(diff($org, $in)); ?></pre> Endret 19. november 2008 av OISNOT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå