Gå til innhold

Drivere til EEE 901 borte fra Asus sine sider?

Gjest Slettet+8745264

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8745264

På Asus sine nettsider (både norske og utenlandske) finner jeg ingen drivere når jeg velger Eee PC 901/XP eller Linux under deres drivernedlastingsseksjon. "0 files found". Er de drita? Er jeg drita? Noen som har funnet dem igjen?

Nærmeste jeg kommer er denne siden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264
Den siden fungerte godt nok for meg da jeg velgte å installere XP med drivere på den partisjonen jeg egentlilg ikke ville installere på, les denne...

Det tviler jeg ikke på, men poenget er at jeg ikke kan finne noen drivere på Asus sine sider lenger.. Finner du noen? Prøv å søk dem opp igjen.

EDIT: Og der dukket de opp igjen.. Nå kan man tydeligvis ikke gå direkte til "download", men MÅ gå gjennom "Support -> Technical Inquiries".. Begge ender opp på samme siden, men velger du første metoden får du null drivere i søkeresultat. BRA, Asus!

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

Nei, men så på det som mer problematisk å installere på 4 gigen da det etterhvert blir veldig fullt der. Er så vidt du får plass når du inkl oppdateringer og annet som er i forbindelse med XP.

Kan jo hjelpe å flytte over programfiler til 16 gigen, som blir foreslått på forumer og asus sine sider.

jeg installerte uansett på 16 gigen, men fikk høre at da kan maskinen bli treg. Tror ikke jeg har merket noe til det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Leste at den minste disken er litt kjappere. For å installere XP på den disken er det anbefalt å kjøre nlite og lage en iso som du installerer med. Fikk min XP-installasjon i ned under 1GB. Jeg testet med vanlig installasjon også, og da fikk jeg den ned i 2,5GB ved å slette all unødvendig dritt, som beskrevet her:

http://www.optimizingpc.com/optimize/deletefiles.html

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke skjønner...

Alle mapper med filer(inkl skjulte) utgjør til sammen ca 5 GB på C. Likevel sier systemet at av totalt størrelse på ca 15 GB er det 5,84 GB ledig plass. Brukt plass er 9 GB! Det burde da vært mer ledig plass...Hvordan har dette seg?

Kjempeedit: Kan det være fordi jeg har satt virtuelt minne til 4 GB? Isåfall... :blush:

Endret av pat2004
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Stemmer, det gjør jo at pagefilen blir på 4GB hvis du har satt den til det. Den vil da ligge som "pagefile.sys" på den disken du aktiverte den på (rett i roten), i dette tilfelle 16G-disken. :)

Du trenger ikke 4GB pagefile på den maskinen sålenge du har 1GB ram. En god huskeregel er å sette pagefilen minimum til totalt antall ram på maskinen, og maksimum 1,5 ganger det antallet.

Ting som system recovery og slike ting kan også ta plass, så hvis du ikke trenger det anbefaler jeg å skru det av. Og hvis du renser filene du ikke trenger i henhold til listen jeg linker til ovenfor frigjør du minst 1GB. Du kan trygt slette alt i den listen hvis du vet du aldri kommer til å avinstallere noen windows updates (noe man ekstremt sjelden gjør).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...