Gå til innhold

Oppgradere skjermkortet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et ATI mobility radeon 7500 32Mb (M6). Funker greit nok det....men går det ann å oppgradere skjermkortet i bærbare pc eller er de integrerte?

(har en hp xe4500)

 

Du kan kjøpe en dockingstasjon som du kan feste under den bæbaredataen din, i den kan du koble til ekstra grafikkort,

 

De er heller ikke så dyre!

Lenke til kommentar

Skjermkort er da virkelig ikke intergrerte i bærbare?!?!

Så en reportasje i ettellerannet blad om hum man bytter skjermkort på laptoppen. Det er nesten lettere enn på en stasjonær! Normal plassering av skjermkortet er midt under tastaturet. Bare å skru ut tastatur, og lirke ut kortet - det er koblet til skjermporten via en ledning som ligner på flat IDE-kabel. Deretter lirker du inn det nye og hooker det opp på kabelen, og presto!

 

Søk litt rundt hos hjemmepc, pc-pro, din side og it-avisen, tror det var hos en av de jeg så det. Mulig det var en dell de gjorde det på

Lenke til kommentar
Skjermkort er da virkelig ikke intergrerte i bærbare?!?!

Så en reportasje i ettellerannet blad om hum man bytter skjermkort på laptoppen. Det er nesten lettere enn på en stasjonær! Normal plassering av skjermkortet er midt under tastaturet. Bare å skru ut tastatur, og lirke ut kortet - det er koblet til skjermporten via en ledning som ligner på flat IDE-kabel. Deretter lirker du inn det nye og hooker det opp på kabelen, og presto!

 

Søk litt rundt hos hjemmepc, pc-pro, din side og it-avisen, tror det var hos en av de jeg så det. Mulig det var en dell de gjorde det på

 

Den eneste bærbare pc'en jeg har sett et "ikke integret" skjermkort på er Dell Insp. 8100. Men det er selvfølgelig mulig at også andre produsenter har valgt den samme løsningen. Men ha ikke for stort håp, for de allerfleste bærbaremaskiner, har et "integrert i hovedkort" skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...