Gå til innhold

Musikk oppryding programvare

Fungus

Anbefalte innlegg

Har i skrivende stund en mp3 musikk samling, som er en ren tragedie.

ca 1000 sanger i løsvekt i rota på mp3 disken min

ca 1000 mapper fordelt på artist+albumnavn, eller noen plasser artist\platenavn der jeg har flere album av samme artist.

Ingen aning om hvor mange duplikater jeg har, men kan lett forestille meg at det er mye.

hva jeg ønsker?

- program som kan rydde opp i duplikater

- er det mulig å finne ut hvilke album de 1000 løsvekt sangene hører til i, og putte de på plass, så er det fantastisk.

- mulighet til å spille av musikk etter sjanger. Det å lage playlists når man har 3000+ folders og 28.000 filer, er jo håpløst.

Noen som vet om noe slik programvare ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har i skrivende stund en mp3 musikk samling, som er en ren tragedie.

ca 1000 sanger i løsvekt i rota på mp3 disken min

ca 1000 mapper fordelt på artist+albumnavn, eller noen plasser artist\platenavn der jeg har flere album av samme artist.

Ingen aning om hvor mange duplikater jeg har, men kan lett forestille meg at det er mye.

hva jeg ønsker?

- program som kan rydde opp i duplikater

- er det mulig å finne ut hvilke album de 1000 løsvekt sangene hører til i, og putte de på plass, så er det fantastisk.

- mulighet til å spille av musikk etter sjanger. Det å lage playlists når man har 3000+ folders og 28.000 filer, er jo håpløst.

Noen som vet om noe slik programvare ?

Det finnes et uttall av programmer der ute som kan rydde opp i duplikater. Har sjekka ut noen og funnet at 'Duplicate Cleaner' passet bra til meg (har ca 75 000 låter liggende). Kan parametstyres for å finne potensielle duplikater.

Når det gjelder "løsvekt"-sangene dine, så avhenger det av hvilken informasjon som er lagret med fila. Har du en fil med navn 'Track1' fra album 'Unknown', så blir det vanskelig uten å høre på låta og redigere filinformasjonen.

De fleste mediaspillerne kan spille musikk etter sjanger. Dette er igjen avhengig av at 'Sjanger' er lagret med filinformasjonen. Hva er forresten vanskelig med å lage spillelister? Jeg har opprettet en rekke spillelister til min samling og synes det fungerer aldeles utmerket. Krever selvfølgelig en viss form for ryddighet :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker for svarene. Ryddighet er vel nøkkelordet her, hadde jeg brukt tid på å rydde samlingen, så hadde der ikke vært så store problemer :) Som man reder ligger man, eller hva de sier :D

Men greit å vite hva andre folk bruker, så slipper jeg å finne opp kruttet på nytt igjen., tusen takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...