Error Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Beklager for å bumpe en gammel tråd, men læreplanmålene har endret seg lite de siste årene, og denne tråden er fortsatt veldig relevant. Problemet her er at jeg har en mer spesifikk oppgave. Jeg må skrive en vitenskapelig artikkel som fordyper seg i kun ett av temaene som gjelder elektromagnetisk stråling, og hvordan det hjelper oss å forstå mer om verdensrommet. Mer spesifikt (læreplanmålet): "Forklare hvordan elektromagnetisk stråling fra verdensrommet kan tolkes og gi informasjon om verdensrommet" I oppgavebeskrivelsen står følgende punkt: • Artikkelen skal være en vitenskapelig artikkel, som forholder seg til en selvvalgt problemstilling. I løpet av artikkelen må dere ha forklart hvordan elektromagnetisk stråling kan gi oss informasjon om det tema i universet du har valgt å skrive om. Jeg sikter høyt i naturfag, og for å få inn sekseren i denne oppgaven holder det ikke bare å skrive en god tekst, men man må også skrive om et "vanskelig" tema. Det som er litt latterlig er at vi kun har hatt 2 skoletimer (altså 90 min) om universet (noe som er det vi får), og jeg har derfor ikke peiling på hvilke temaer som er vanskelige å skrive om og hvilke som er lette. Noen tips? Endret 15. februar 2011 av Error Lenke til kommentar
oppvaskkost Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Usynlig lys er også lys I følge en annen (og etter min oppfatning bedre) definisjon, er lys bare den delen av spekteret som er synlig for mennesker. Infrarødt og ultrafiolett lys finnes dermed ikke, bare infrarød og ultrafiolett stråling. Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) lyssubst. n lys () [lyːs] 1 stråling som fremkaller synsinntrykk, mots. mørke http://no.thefreedictionary.com/lys Endret 17. februar 2011 av Error Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå