Ed_Solheim Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hei, Håper noen kan hjelpe til. Jeg er ny på Vista å sliter med noen små ting. En av disse er at jeg synes det går så inne i skaugen tregt å hente eller få tilgang til filer over nettverket vårt. (De andre stasjonene er XP + en Win2K pro "server". Selve filoverføringen (når den først har startet) ser ut til å gå greit, men det tar liksom Vista "årevis" å sette igang... Bare det å browse et directory går tregt... Når jeg klikker på en fil så tar det også tid før den blir valgt. Det å fysisk sende fila overnettet ser ut til å fungere greit.. Hva kan være galt? Har forøvrig 4gb minne, 32-bit Vista Business, brukerkontroll er disablet og nettverket er ikke trådløst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Servicepack 1 ????? Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Servicepack 1 ????? Den regner jeg med at er innstallert. (ingen nye oppdateringer i Win Update) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Chipsetdrivere??? Netkortdrivere?? Bruk programmet drivermax for å sjekke alle driverne er oppdaterte... Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Hei, Har sjekket og innstallert nye drivere.. men problemet er der fremdeles.. Virker på meg som om dette er en treget i Vista eller noe sånt... og ingen "driver-konflikt"...??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Slått av ipv6?? Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Slått av ipv6?? Nei... bør jeg gjøre det? Hvorfor? Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Sliter fremdeles med dette.... ingen som kan hjelpe til? Har prøvd med og uten IPV6 - uten noen forskjell. Sitter i kablet 100mb nettverk og "fil-serveren" jeg sliter med kjørern Win2000Pro. De andre maskinene i nettverket har ingen problemer med trege filbrowsing etc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå