Gå til innhold

Finner ikke bluetooth-headset med mobilen

slogum

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et nytt Jabra 620 headsett. Jeg finner det på pcen og får koblet til, men finner det ikke når jeg prøver å søke etter det med mobilen. Har en HTC touch pro telefon. Har også prøvd å søke det opp med en diamond

Noen som har snøring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har et nytt Jabra 620 headsett. Jeg finner det på pcen og får koblet til, men finner det ikke når jeg prøver å søke etter det med mobilen. Har en HTC touch pro telefon. Har også prøvd å søke det opp med en diamond

Noen som har snøring?

Gå til Innstillinger -->Meny-->Bluetooth instillinger-->Modus og påse at det er huket av på begge plassene.

Lenke til kommentar

Etter mye knoting fikk jeg det faktisk til. Måtte holde inne en knapp på headsettet ekstra lenge.

Men,

Neste problem; når jeg spiller av musikk får jeg kun lyd fra telefonen og ikke i headsettet. Men når jeg ringer kommer det lyd i headsettet sånn som det skal. Hva kan være galt her?

Lenke til kommentar
Etter mye knoting fikk jeg det faktisk til. Måtte holde inne en knapp på headsettet ekstra lenge.

Men,

Neste problem; når jeg spiller av musikk får jeg kun lyd fra telefonen og ikke i headsettet. Men når jeg ringer kommer det lyd i headsettet sånn som det skal. Hva kan være galt her?

Du må laste ned ett tilleggs program, for å få det til å fungere.

Det programmet laste du ned >Her<

Etter at du har innstallert, finner du Blue Tooth Audio, inne under Programmer. Der velger du On og Off.

Lenke til kommentar

Men,

Etter at du har innstallert, finner du Blue Tooth Audio, inne under Programmer. Der velger du On og Off.

Takk for hjelpen!

Installerte programmet, men lydkvaliteten blir jo helt ræva! :S

Kan ikke FATTE at det skal være så vanskelig å høre på musikk på en slik telefon.

Finnes det noen andre alternativer da?

Lenke til kommentar

Men,

Takk for hjelpen!

Installerte programmet, men lydkvaliteten blir jo helt ræva! :S

Kan ikke FATTE at det skal være så vanskelig å høre på musikk på en slik telefon.

Finnes det noen andre alternativer da?

:p Ja det blir det. Men jeg vet ikke om andre trådløse alternativer.

Lenke til kommentar

Er det virkelig mulig? En telefon til nesten 6000 kr også går det ikke ann å bruke den til musikkavspilling på et trådløst bluetoothheadset?!

Når jeg bruker btaudio høres lyden helt jævlig ut, nesten som en mp3 med 1 i bitrate.

Det må da finnes noen andre alternativer?

Lenke til kommentar
Er det virkelig mulig? En telefon til nesten 6000 kr også går det ikke ann å bruke den til musikkavspilling på et trådløst bluetoothheadset?!

Når jeg bruker btaudio høres lyden helt jævlig ut, nesten som en mp3 med 1 i bitrate.

Det må da finnes noen andre alternativer?

Headsette ditt skal fungere uten BTAudio, da disse støtter A2DP. Gå inn igjen:

(Innstillinger -->Meny-->Bluetooth instillinger-->). Trykk på navne på headsette og se om det ikke kommer opp valg av tjenester, og merke av for A2DP. Jeg har kun ett vanlig blue tooth headset, så jeg vet ikke om du får dette valget. Men du får prøve. :roll:

Lenke til kommentar
Headsette ditt skal fungere uten BTAudio, da disse støtter A2DP. Gå inn igjen:

(Innstillinger -->Meny-->Bluetooth instillinger-->). Trykk på navne på headsette og se om det ikke kommer opp valg av tjenester, og merke av for A2DP. Jeg har kun ett vanlig blue tooth headset, så jeg vet ikke om du får dette valget. Men du får prøve. :roll:

Når jeg gjør dette får jeg opp følgende valg:

- Trådløs Stereo

- Håndfri

Begge disse har jeg huket av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...