Gå til innhold

Overklokking Pov Geforce ti4200 128mb

panikk!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har begynnt å overklokke litt i det siste og har lyst til å tyne litt ekstra ut av dette skjermkortet.

Det er ett av di første kortene fra pov som kjører som standard 250/500.

Etter litt testing så fant jeg ut at jeg kan tyne det maks uten artifacts til 315/600. Øker jeg ram mere så kommer artifacts ganske snart. Det snodige er at jeg har testa i litt forskjellige spill og det viser seg at i blandt annet morrowind så må jeg ned på 300/575 for å unngå artifacts.

Tror det har med di nye driverne til nvidia, 43.45 mener det ikke hendte før men tja tja....

Uansett så må jeg ned i mhz på rammen om jeg skall holdet det gående i lengre tid, noen som har montert på heat-sinks (kjøleribber) på disse og hvor bra det fungerte oc messig?

Hva er vannlig med et sånn kort? (kortet er allerede overklokket fra fabrikk 250-450 til 250-500).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:lol: Har versjonen før XP og SE.

Og nei da, tror egentlig det bare var rammen som er overklokka fra fabrikken. Men mener det er samsung ram brikker som brukes (har ikke peiling hvor bra di er... )

Men funker det bra med kjøleribbe på rammen?

Og uansett så tror jeg da nå ikke at ved å overklokke 10% så reduseres levetiden så drastisk... kanskje 10%?

Tipper uansett at levetiden ikke reduseres noe ved OC så lenge man har bra nok kjøling. Noen som påstår noe annet? Tenker da på Temp ca 30 til 35C.

Og selv om levetiden på kortet blir minsket fra 10 år til 6 år så har det vell ikke så mye betydning (mitt kort er jo allerede utdatert).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...