Nemene Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hei, Jeg greide endelig idag og gjennomføre en formatering av C disk. Eneste problem er at jeg nå har endt opp med en C disk på 5gb istede for 465. Er det noe måte å få denne diskplassen tilbake, enten forstørre C disk eller lage en ny disk(ala D disk som jeg har nå)? Jeg er ikke akkurat verdens beste når det kommer til slike PC greier... All hjelp blir motatt med glede Lenke til kommentar
War Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Er dette under installasjon? Du må opprette en partisjon som så stor du kan sette den. Endret 19. november 2008 av War Lenke til kommentar
Nemene Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Nei er etter installasjonen. Satt sikkert den partisjonen altfor altfor lite. Fulgte en guide på ItPro og gjorde sikkert noe feil. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Er du inne i den windowsen du installerte nå? Lenke til kommentar
Nemene Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Ja, jeg har kommet meg inn i windows. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Regner så langt med at det er XP (si ifra om det er Vista). Gå inn i kontrollpanelet, Administrative Verktøy, Datamaskinbehandling, trykk der på "Disk styring". Ta et screenshot derifra og last det opp her (Husker ikke hva alle ting heter på norsk, har engelsk XP, men du kommer sikkert til å finne fram ) Lenke til kommentar
Nemene Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Regner med disk styring kansje var diskbehandling. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Får du høyreklikket og trykket utvid volum? eller er det kun vista. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jepp Da foreslår jeg å laste ned GParted som er et godt diskverktøy og brenne iso-en på en CD. Da har du en Live-CD som har mange forskjellige muligheter for diskbehandling. Der er det noe som heter "grow" som bør fikse problemet ditt. Etter å ha bootet med live-CD'en og ventet litt så er det ikke mye verren enn å dra partisjonen ut bare. Det var ganske enkelt i alle fall. Lykke til Lenke til kommentar
Nemene Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Supert, da prøver jeg det. Takk for alt hjelp tilnå, så får jeg se om jeg greier dette [Edit:] Da fikk jeg fikset det. Takker igjen for hjelpen og anser problemet som løst. Endret 19. november 2008 av Nemene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå