Gå til innhold

Hvordan forenkle avkryssing av liste med strekkodeleser?

Steina

Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppdrag å finne ca 500 backuptape-er på jobb, fra et litt stort lager med kassetter. Jeg har da fått 9 lister tilsendt elektronisk med tall fra 39000 til 43000.

Siden jeg er så heldig at her hvor jeg jobber, så er vi vel de eneste i norge som ikke har robot til å sortere og finne taper for oss, så da blir det en manuell jobb.

Jeg har kopiert alle listene inn i étt regneark, og sortert de, slik at det ble lettere for meg i første omgang å lete frem de kasettene jeg skal ha, da ved å lese på hver enkelt kasett, og sjekke med listen min. Har funnet noen esker der omtrent alle kasettene er ut til å stemme med listen min, men å sjekke 500 kasetter opp i mot en liste, tar ALT for lang tid.

Siden det står strekkoder på alle kasettene, så tenker jeg på å ha med en laptop og en strekkodeleser, og lage en liste i et dokument om hva som er i hver eske, slik at jeg da heller får opp hvilke tall i den esken som IKKE stemmer med listene mine.

Noen esker med ~80 kasetter kan det også være kun 5-6 kasetter som stemmer med listen min, og siden det er store glipper mellom tallene i hver eske, kan jeg heller ikke bare notere tallene (strekkodeleser), sortere og ha en komplett liste.

Er det noen som har et forslag til hvordan jeg kan løse saken, så hadde jeg vært evig takknemlig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...