Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jente i klassen hindrer alle i å jobbe.

Anbefalte innlegg

Så, du går VG2, og belærer oss om hvordan ting fungerer lenger opp i systemet?

:hmm:

Så etter din logikk vil du synes det er kritikkverdig at en levende person forteller en annen person at han/hun kommer til å dø?

Jeg skulle sverge på at skolens oppgave var å undervise og øke kunnskapsnivået til folk. :hmm:

Skolens oppgave er å undervise og øke kunnskapsnivået til folk, nettopp slik at de bedre kan passe inn i samfunnet. Og dette er jo definisjonen på sosialisering.

Hadde skolens oppgave hovedsakelig vært sosialisering kunne den blitt byttet ut med en fritidsklubb med visning av Discovery Channel... :p

På mange måter er jeg enig med deg, tror ikke mye hadde skjedd dersom man byttet ut dagens undervisning med Discovery Channel. :p

EDIT: Trykkleif

Endret av Marwik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde skolens oppgave hovedsakelig vært sosialisering kunne den blitt byttet ut med en fritidsklubb med visning av Discovery Channel... :p

På mange måter er jeg enig med deg, tror ikke mye hadde skjedd dersom man byttet ut dagens undervisning med Discovery Channel. :p

Så du mener at det er greit at læringen til elevene er overlatt til en TV-kanal?

Selv om jeg ikke helt forstår din plutselige humor angående noe du så langt har tatt meget seriøst...

Endret av Mathjoh
Lenke til kommentar
Så, du går VG2, og belærer oss om hvordan ting fungerer lenger opp i systemet?

:hmm:

Så etter din logikk vil du synes det er kritikkverdig at en levende person forteller en annen person at han/hun kommer til å dø?

Har ingen verdens ting med det å gjøre, overhode! Du tar ting helt ut av sammenhengen. Du oppfører deg som om du sitter der med en masse livserfaring, og derfor "vet" at arbeidsgivere ikke bryr seg om karakterer! Du er 16 - 17 år gammel, samme som meg, og hva i all verden gir deg rett til å belære de som faktisk har erfaring på dette området?

Lenke til kommentar

Huff. Jeg angrer på at jeg begynte å lese denne tråden, for nå ble jeg rett og slett så provosert at jeg fikk kramper i fingrene mine etter å svare dette på "sprøytet" som også flere andre har valgt å kalle det.

Jeg skulle sverge på at skolens oppgave var å undervise og øke kunnskapsnivået til folk. :hmm:

Skolens oppgave er å undervise og øke kunnskapsnivåettil folk, nettopp slik at de bedre kan passe inn i samfunnet. Og dette er jo definisjonen på sosialisering.

EDIT: Trykkleif

Say What?

Argumentet ditt faller jo fullstendig igjennom da denne jenta nettopp ødelegger for andre elever i lære.

Du kommer jo bare med svada og med den argumenteringen jeg her har sitert deg sier du jo til og med mot deg selv.

Før du begynner å diskutere her så må du hvertfall bli enig med deg selv først.

Og en ting til, som jeg egentlig finner helt utrolig, er at du ikke engang har tenkt igjennom hvilke konsekvenser dette eventuelt kan ha for "Benedicte".

Hvordan dette i negativ grad vil påvirke medelevene har du tatt stilling til, og dette synes du er helt greit, ettersom de tross alt blir bedre "sosialisert i samfunnet".

Disse elevene har valgt å gå på skole for å få gode karakterer (de aller fleste hvertfall) og som du på fantastisk vis nevner selv; for å øke kunnskapsnivået sitt, ikke hvordan man skal takle en handikappa medelev som ikke egentlig burde være der engang.

Når så mange elever tydeligvis synes denne eleven er så plagsom, og vedkommende i tillegg ødelegger såpass mye av undervisningen, ser du det ikke som ganske påfallende at "Benedicte" etterhvert vil bli sterkere og sterkere mislikt av medelevene, og av enkelte kanskje tilogmed hatet?

Er det virkelig dette du ønsker for "Benedicte"? Hvis det er tilfelle må jeg isåfall bare påpeke at du er usedvanlig egoistisk.

FYI er det nemlig sånn i den norske skolen at man har krav på tilpasset undervisning!

Utrolig nok, men du har jo faktisk rett! Men likevel så sitter jeg igjen med en bestemt følelse av at meningen med den setningen var å argumentere for ditt syn, og ikke motpartens :hmm: Men jeg er ikke 100% sikker, korriger meg hvis jeg tar feil.

Jeg er uansett enig med deg i at man skal ha krav på tilpasset undervisning, og jeg synes heller ikke det skulle være noe som hindret "Benedicte" i å få det.

Og forresten så forventer jeg et konstruktivt svar tilbake, og ikke bare bunnløs argumentering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...