mikaragua Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Utdanningen er en av de viktigste tingene i en persons liv, helt klart! Men det er nå en gang sånn at vi ikke kun lærer av "undervisning". Det har du rett i. Men nå er det nå en gang sånn at man er avhengig av karakterer for å komme seg videre. Ved inntak til høyere utdanning eller andre ting med karakterkrav, hjelper det ikke å si: "Jaa, jo, jeg har ikke gode nok karakterer til å komme inn, men jeg har jo lært verden å kjenne på en helt annen måte". Lenke til kommentar
Special P Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Kjenner jeg ble litt fysisk kvalm av det Marwik skriver. Det er åpenbart "Benedicte" burde hatt et eget opplegg, og som burde aldri vært i nærheten av en vanlig klassen. Det ville vært den beste løsningen for begge parter, selv om "Benedicte" ikke får ta del i et vanlig klassemiljø. Men gjett hva? Mennesker er forskjellige, og dermed må de behandles ulikt. Er enig med denne jeg. Dersom "Benedicte" ødelegger så masse av undervisningen som det virker som så burde hun så klart fått et eget opplegg som ikke hindrer resten av elevenes muligheter framover i livet. Bare fordi "Benedicte"s liv har gått til helvete betyr da ikke at alle andre skal bli dratt ned i dragsuget med hun. Dette høres kanskje brutalt og ufølsomt ut for noen (Marwik) , men det er slik virkeligheten er. Deal with it... Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) jeg ville prøvd. "jeg prøver faktisk å jobbe her. kan du være stille?". vist hun blir "lei seg" så kan du si at du kan snakke med henne etterpå. vist en person ikke skjønner det når man sier "IKKE NÅ.". så har de ikke noe der å gjøre. handicap eller ikke. vist hun bråker så mye at hun ikke kan være i klassen uten å ødlegge for andre så må hun jobbe med en lærer for seg selv. edit: Absolut@ musikk.. Endret 19. november 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Jozan Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 jeg ville prøvd. "jeg prøver faktisk å jobbe her. kan du være stille?". vist hun blir "lei seg" så kan du si at du kan snakke med henne etterpå. vist en person ikke skjønner det når man sier "IKKE NÅ.". så har de ikke noe der å gjøre. handicap eller ikke. vist hun bråker så mye at hun ikke kan være i klassen uten å ødlegge for andre så må hun jobbe med en lærer for seg selv. edit: Absolut@ musikk.. Problemet er at hun er såpass dum også, så hun skjønner liksom ikke alvoret. Det blir som å snakke til et lite barn i en trassperiode. Hun er både sta, dum, bråkete, frekk og hensynsløs. Lenke til kommentar
Mathjoh Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Kjenner jeg ble litt fysisk kvalm av det Marwik skriver. Det er åpenbart "Benedicte" burde hatt et eget opplegg, og som burde aldri vært i nærheten av en vanlig klassen. Det ville vært den beste løsningen for begge parter, selv om "Benedicte" ikke får ta del i et vanlig klassemiljø. Men gjett hva? Mennesker er forskjellige, og dermed må de behandles ulikt. Ah! Indeed! Det er en vanskelig problemstilling for mange lærere, men etter min mening så bør flertallet komme seirende ut. Og den som ødelegger må bare måtte tas ut til spesialundervisning... Lenke til kommentar
Marwik Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Men gjett hva? Mennesker er forskjellige, og dermed må de behandles ulikt. Helt enig med deg! Og nettopp derfor syns jeg vi skal behandle "Benedicte" annerledes ved å velge å overse de minimale problemene hun medfører, slik at hun kan få et fullverdig undervisningsopplegg. FYI er det nemlig sånn i den norske skolen at man har krav på tilpasset undervisning! Det har du rett i. Men nå er det nå en gang sånn at man er avhengig av karakterer for å komme seg videre. Ved inntak til høyere utdanning eller andre ting med karakterkrav, hjelper det ikke å si: "Jaa, jo, jeg har ikke gode nok karakterer til å komme inn, men jeg har jo lært verden å kjenne på en helt annen måte". Newsflash; karakterer er på vei ut, sjekk www.kommunisme.org Dessuten er det nettopp folk som er slik du nevner på slutten der arbeidsgiverne er ute etter, ikke de med gode "karakterer".. Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Men gjett hva? Mennesker er forskjellige, og dermed må de behandles ulikt. Helt enig med deg! Og nettopp derfor syns jeg vi skal behandle "Benedicte" annerledes ved å velge å overse de minimale problemene hun medfører, slik at hun kan få et fullverdig undervisningsopplegg. FYI er det nemlig sånn i den norske skolen at man har krav på tilpasset undervisning! Og man skal da altså ignorer flertallet av elevene, ved å overse "de minimale problemene hun medfører" ? Hva i all verden vet du om problemene hun medfører? Og hva med de andre elevens fullverdige undervisningsopplegg?! Maken til egostisk tankegang! EDIT: Den kan være vanskelig for deg å forstå, søsteren din er sikkert den snilleste i verden! Hadde bare alle vært på den måten, hadde problemet vært løst. Det er dessverre slik at noen elever, både med og uten handicap kan ha en veldig dårlig innvirkning på de andre elevenes utdanning. Dette må man ta tak i, uansett hvordan personen er! Endret 19. november 2008 av BungieMan Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) FYI er det nemlig sånn i den norske skolen at man har krav på tilpasset undervisning! Ja, det er jo nettopp derfor denne jenta må komme seg ut av den normale klassen og få tilpasset undervisning. Hvis ikke er det jenta som må tilpasse seg, ikke en hel klasse. Newsflash; karakterer er på vei ut, sjekk www.kommunisme.org Newsflash: Karakterer er ikke på vei ut fordi det står på en kommunistside, selv om det kanskje er ønsketekning hos en saueflokk. Og om karakterer skulle vært på vei ut, kan man ikke gi faen i karakterene nå. Dessuten er det nettopp folk som er slik du nevner på slutten der arbeidsgiverne er ute etter, ikke de med gode "karakterer".. Hvordan tror du man i det hele tatt skal komme seg på et jobbintervju uten et greit vitnemål? Dessuten kan man lære seg verden å kjenne på andre måter enn å ha en fjott i klassen som ødelegger for andre. Endret 19. november 2008 av Mikachu Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Men gjett hva? Mennesker er forskjellige, og dermed må de behandles ulikt. Helt enig med deg! Og nettopp derfor syns jeg vi skal behandle "Benedicte" annerledes ved å velge å overse de minimale problemene hun medfører, slik at hun kan få et fullverdig undervisningsopplegg. FYI er det nemlig sånn i den norske skolen at man har krav på tilpasset undervisning! Hvordan vet du at problemene er minimale? har du vært i den klassen? blir forferdelig provosert av deg, men til trådstarter ta det opp med rektor som flere har sagt. Lenke til kommentar
Mathjoh Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Problemet er at hun er såpass dum også, så hun skjønner liksom ikke alvoret. Det blir som å snakke til et lite barn i en trassperiode. Hun er både sta, dum, bråkete, frekk og hensynsløs. Dere bør helt klart få henne bort fra klassen litt. Slike personer som er slik jeg hører "Benedicte" er, de bør helt klart fjernes fra klassen for det beste for de andre, selv om det gjør at hun ikke får oppleve det samme klassemiljøet som andre. Lenke til kommentar
Mathjoh Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Men gjett hva? Mennesker er forskjellige, og dermed må de behandles ulikt. Helt enig med deg! Og nettopp derfor syns jeg vi skal behandle "Benedicte" annerledes ved å velge å overse de minimale problemene hun medfører, slik at hun kan få et fullverdig undervisningsopplegg. FYI er det nemlig sånn i den norske skolen at man har krav på tilpasset undervisning! Skjerp deg nå! Hennes problemer er helt klart langt fra minimale. Dette er ikke et lite tilfelle av litt hyperaktivitet vi snakker om. Det er jo tydelig (basert på det jeg har lest her) at hun har store problemer og et ikke så alt for lite handicap. Hun bør tilbys plass i en klasse med spesielt tilpasset undervisning slik at resten av klassen ikke må lide på grunn av hennes problemer. Vær så snill, ikke post mer her Marwik. Det er sinnsykt provoserende. Edit: skriveleif Endret 19. november 2008 av Mathjoh Lenke til kommentar
Jozan Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Så vær så snill, ikke post mer her Marwik.Det er sinnsykt provoserende. Alle har lov til å poste, uansett hvor "provoserende" det er. Edit: Dust. Endret 19. november 2008 av Jozan Lenke til kommentar
Mathjoh Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Så vær så snill, ikke post mer her Marwik.Det er sinnsykt provoserende. Alle har lov til å poste, uansett hvor "provoserende" det er. Edit: Dust. Jeg sier ingen ting på at han ikke har lov. Jeg mente ikke på noen måte at han bryter noen regler på forumet ved å lage slike innlegg. Jeg omtaler kun mitt eget ønske om at han skal slutte å poste. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Det er vel steiner- og kommunistmåten og tenke på det der. Behandle alle likt, og å ta lærdom i alle situasjoner. I tillegg så er du vel ikke vant med karakterer hvis du har gått på steinerskole Marwik? Men, skal du inn på en høyskole, og sitter med for lite poeng, da kan du dessverre ikke slenge i bordet at du har lært å se livet på en annerledes og bedre måte ved å ha en med handicap i klassen. Det er bare ikke sånn systemet fungerer! Lenke til kommentar
Marwik Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Hvordan vet du at problemene er minimale? har du vært i den klassen? blir forferdelig provosert av deg, men til trådstarter ta det opp med rektor som flere har sagt. Etter det Jozan skriver så er det jo bare litt snakking som er problemet, høres ikke ut som verdens undergang for meg hvertfall! Skolens oppgave er i hovdsak sosialisering, og en viktig del av å bli sosialisert inn i samfunnet er nettopp å tåle personer som ikke handler akkurat som man selv vil. Jeg har alltid lært at provosert er noe man velger å være. Så prøv å ikke tenk negativt overfor alt jeg skriver, gi meg en sjanse! Det er vel steiner- og kommunistmåten og tenke på det der. Behandle alle likt, og å ta lærdom i alle situasjoner. I tillegg så er du vel ikke vant med karakterer hvis du har gått på steinerskole Marwik? Men, skal du inn på en høyskole, og sitter med for lite poeng, da kan du dessverre ikke slenge i bordet at du har lært å se livet på en annerledes og bedre måte ved å ha en med handicap i klassen. Det er bare ikke sånn systemet fungerer! Du kan vel heller si at jeg er forberedt på det nye systemet. Dessuten har jeg jo gått på videregående i snart 2 år nå, så har jo karakterer der. Er kanskje verdt å nevne at det ikke var noe problem å komme inn på videregående uten karakterer, så ser ikke for meg at det er noe problem å gjøre det samme lenger oppe i systemet. Endret 20. november 2008 av Marwik Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Haehae...så du vil komme inn på f.eks. NTNU med 2.3 i snitt pga. en handicapped jente i klassen? Lykke til med livet! Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Så, du går VG2, og belærer oss om hvordan ting fungerer lenger opp i systemet? Quotes: Dessuten er det nettopp folk som er slik du nevner på slutten der arbeidsgiverne er ute etter, ikke de med gode "karakterer".. 2 år i videregående skole sier du, 2 år av livet sier jeg. Uansett; Dette her er helt bak mål. Man skal ikke godta slik oppførsel, handicap eller ei. Du kan ikke fortsette dette tullet med å fortelle alle hva trådstarter føler! Noe må gjøres, det holder ikke å "bite tennene sammen"! Flere quotes: Jeg syns dere bare skal bite tennene sammen og la "Benedicte" holde på, vi er alle på skolen for å lære! Jeg syns dere skal være glade for "Benedicte"s bidrag til et ellers kjedelig klassemiljø... behandle "Benedicte" annerledes ved å velge å overse de minimale problemene hun medfører... Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hvordan vet du at problemene er minimale? har du vært i den klassen? blir forferdelig provosert av deg, men til trådstarter ta det opp med rektor som flere har sagt. Etter det Jozan skriver så er det jo bare litt snakking som er problemet, høres ikke ut som verdens undergang for meg hvertfall! Skolens oppgave er i hovdsak sosialisering, og en viktig del av å bli sosialisert inn i samfunnet er nettopp å tåle personer som ikke handler akkurat som man selv vil. Jeg skulle sverge på at skolens oppgave var å undervise og øke kunnskapsnivået til folk. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Sorry, men dette var morsom lesning. Ta opp problem-eleven med rektor og slikt, og gjør deres beste for å få bedre karakterer. Karakterene vil nok vare en god stund til, uansett hvor mange kommunister vil noe annet. Lenke til kommentar
Mathjoh Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Skolens oppgave er i hovdsak sosialisering, og en viktig del av å bli sosialisert inn i samfunnet er nettopp å tåle personer som ikke handler akkurat som man selv vil. Hadde skolens oppgave hovedsakelig vært sosialisering kunne den blitt byttet ut med en fritidsklubb med visning av Discovery Channel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå