Gunn@r Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Den ene bærbaren vi har her på jobb, Dell Precision M6400, er meldt inn i domenet og funker fint så lenge nettverkskabelen er koblet til, men tanke på å komme på nettverket. Og som de flest vet (regner jeg med), så blir det opprettet en lokal bruker på maskinen når man logger på et domenet, som man da kan bruke/logge inn med når maskinen ikke står koblet til nettverket på jobb, for eksempel viss man er på reise og sitter på et tog. Denne PCen, M6400, bruker syyykt lang tid på å logge inn på PCen når den ikke står koblet til nettverket her på jobb. Si at jeg starter PCen uten å være koblet til nettverket, kommer frem til påloggingsvinduet og skriver inn brukernavn og passord. Det går da opptil 2min før brukeren er logget inn. Viss jeg da kun logger av, for så å logge på igjen, så funker det derimot helt fint, brukeren kommer rett inn. Tar jeg en omstart istedet, så bruker PCen 2min igjen på å logge på brukeren. Og viss jeg skrur PCen på, kommer frem til påloggingsvinduet, venter 2-3min, så kan jeg logge rett inn uten problemer. I eventvieweren kan jeg se at PCen prøver å få tak på domenet, men finner sannsynligvis ut etter ett par minutter at her er det ikke noe domene å logger på, så da logger maskinen bare brukeren på lokalt. Problemet er at dette skal ikke ta 2min, men heller 5sek! Hjelp! PS! Alle andre bærbare funker fint, de logger rett inn om de er koblet til nettverket eller ei. Men det er Dell Latitude-maskiner, ikke Precision... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå