UrgeLoL Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Prøver å nøste tilbake i tid for å finne de tidligere rapportene. Her er hva jeg finner så langt. F.eks. i mai i år ble det rapportert om at det var 1 million psn kontoer i japan, samtidig sier vgchartz at det var ca 2 millioner ps3 på markedet. Kilde psn accounts Kilde antall konsoller Og Bear^ tror du misforstår når det kommer til MS tall. De 14 millionene LIVE brukerene deres inkluderer også Silver accounts. Hvor mange gold accounts det er vet vi vel ikke? Oppdatering om USA. 2.8 millioner psn kontoer i nord america i februar i år. Da var det solgt ca 3.5 millioner konsoller i usa. Kilde antall psn kontoer Kilde antall konsoller solgt. Så tror nok at % andelen med ps3 eiere som er på psn er tilnærmet like stor som på xbox LIVE. Endret 23. november 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ah trodde det var faktisk betalende ettersom Xbox silver nesten ikke inneholder noen verdens ting. Det reelle blir å sammenligne Xbox Live Gold med PSN ettersom de 2 inneholder stort sett det samme. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Fant en mer total kilde. Kilde 24 Juni i år, over 9,8 millioner aktive psn kontoer. Altså dette er kun på ps3. Så de 14 millionene tipper jeg fordeler seg slik. 11,5 mill på ps3, 2,5 på psp. Endret 23. november 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ah trodde det var faktisk betalende ettersom Xbox silver nesten ikke inneholder noen verdens ting. Det reelle blir å sammenligne Xbox Live Gold med PSN ettersom de 2 inneholder stort sett det samme. Dette er jeg enig i. Live Silver og PSN blir det litt håpløst å sammenligne. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ser ikke helt hvor aktuell den er med tanke på temaet. Pluss at det er en del feil i den. F.eks. så har ikke 80gb ps3 lengre ps2 bc. Og xbox 360 fansen vil uansett si at det er bedre at wifi og større harddisk er addon fordi da kan dem velge, og ikke bli påtvunget ting slik sony gjør Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Da vet vi hva som egentlig skjedde med Ken Kuturagi Urge, han sluttet ikke av men gikk inn som Ninja i SDF. Kjøper du ikke PS3 kommer Ken og kutter strupen din i løpet av natten. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg bruker både PSN og Live, og helt personlig så syns jeg at Live er en mye bedre tjeneste. De 3 siste dagene har jeg prøvd å oppdatere Little big planet til verson 1.04, men kommer bare et par prosent i nedlastingen så stopper den. Etter 10 forsøk gir jeg som regel opp. Dette er rett og slett for dårlig spør du meg. Slike problem opplever man ihvertfall ikke med Live. Der finner spillet en oppdatering, og vips så er den nedlastet og ferdig innstalert. Ikke noe tull og tøys. Derfor mener jeg helt klart at Live er verdt 1 krone og 52 øre om dagen. Ett godt eksempel. Denne personen kunne om han var litt mindre vant med routere og pc'er allerede gitt opp. Og endt opp med det inntrykket om at LIVE suger. Fordi det er umulig for vennen hans å joine han når de skal spille. Da vet vi hva som egentlig skjedde med Ken Kuturagi Urge, han sluttet ikke av men gikk inn som Ninja i SDF. Kjøper du ikke PS3 kommer Ken og kutter strupen din i løpet av natten. Hehe hva i guds navn er det du sikter til her? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Skulle vel likt å vite hva som foregår i en overtrøtt bjørns peanøtt heh? Til resten av dere, kjøp PS3 så snart som mulig om dere har strupen kjær. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Fordi av dere som måte lure så spiser jeg xbot piller til frokost og er pro microsoft fan. Psn matcher kanskje XBL på brukmasse men på hvor vellagd de to ulike tilbudene er så når ikke psn over xbl over tåfissen engang men dette er min oppfatning og hvis det provosere så sier det meg att du ikke tollerer att andre har oppfatninger enn dine. Det finnes INGEN fasitsvar på hva som er best da det er like mange oppfatning som det er mennesker på jorda. Den dagen PSN får like bra brukervennlighet så skal jeg revurdere mine standfastige synspunkter. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Fordi av dere som måte lure så spiser jeg xbot piller til frokost og er pro microsoft fan. Psn matcher kanskje XBL på brukmasse men på hvor vellagd de to ulike tilbudene er så når ikke psn over xbl over tåfissen engang men dette er min oppfatning og hvis det provosere så sier det meg att du ikke tollerer att andre har oppfatninger enn dine. Det finnes INGEN fasitsvar på hva som er best da det er like mange oppfatning som det er mennesker på jorda. Den dagen PSN får like bra brukervennlighet så skal jeg revurdere mine standfastige synspunkter. Ja, det er mange forskjellige oppfatninger. Skal ikke ta med mine her, bare lufte noen forskjellige oppfatninger som ploppet fra i hodet mitt. Du skriver brukervennlighet? Er det brukervennlig at du må betale for å kunne spill mp? Er det brukervennlig at du må ringe MS support, sitte lenge å vente i telefon kø, snakke med support som kanskje skjønner hva du sier, for så å håpe at de klarte å avslutte LIVE gold abbonementet. Er det brukervennlig at utstyr som man trenger for å bruke LIVE's fulle potensiale må være MS approved, og derfor prises med 10x normal pris? (harddisk, headsett osv). Det er brukervennlig at MS har satt ned klare regler om at alle spill må støtte achivements, voicechat, invite osv osv. Brukervennlig at MS lanserer en spillemaskin som har større sjanse for å dø første året man har den enn den har å leve? Det er lite brukervennlig av Sony å lanserer PSN uten klare retningslinjer for utviklerene. Derfor støtter noe spill funksjoner som avspilling av egne mp3'er mens du spiller, mens at andre spill ikke gjør det, eller kanskje gjør det på en egen måte. Det er lite brukervennlig at Sony ikke setter ned prisen noe på ps3, slik at ps3 kan konkurrere med xbox 360 på pris. Det er brukervennlig at Sony lar brukerene bruke utstyr de allerede har hjemme. USB tastatur, ratt og pedaler til ps2 eller pc. Headsett fra ps2 eller pc(usb) og bluetooth headsett. Endret 25. november 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Er det bruker vennlig at utstyr som man trenger for å bruke LIVE's fulle potensiale må være MS approved, og derfor prises med 10x normal pris? (harddisk, headsett osv). Blir ikke det litt feil? Man kan jo spille på Live selv på en arcade X360. Men ellers er jeg forsåvidt enig med det du sier, MS og brukervennlighet går ikke akkurat hånd i hånd. De har valgt en del tungvinte løsninger, f.eks jeg byttet bank og fikk nytt Visa kort. Skulle legge til den nye informasjonen men det var lettere sagt enn gjort. Etter mye irritasjon fant jeg ut at linken til endring av betaling var en bitte liten rød link øverst i et dokument, plassert hvor den ikke ga noe mening. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Nei, synes ikke det blir feil. For å få skikkelig utnytte av live må man ha hdd og headsett. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Av nysgerrighet, følger det med headset til PS3, i pakken du kjøper? Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Av nysgerrighet, følger det med headset til PS3, i pakken du kjøper? Nei, det gjør normalt ikke det Grats med 6000 innlegg UrgeLoL Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Av nysgerrighet, følger det med headset til PS3, i pakken du kjøper? Nei, og i god xbox 360 ånd sier jeg, flott så kan jeg velge hvilket headsett jeg skal bruke, eventuelt bruke ett av de jeg allerede har. Så blir jeg ikke prakket på et headsett MS derimot har ingen unnskyldninger for å ikke bundle med headsett. Siden man MÅ bruke deres headsett. Undesired: takk takk la ikke merke til det selv! Endret 25. november 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Nei, synes ikke det blir feil. For å få skikkelig utnytte av live må man ha hdd og headsett. Nei, og i god xbox 360 ånd sier jeg, flott så kan jeg velge hvilket headsett jeg skal bruke, eventuelt bruke ett av de jeg allerede har. Så blir jeg ikke prakket på et headsett MS derimot har ingen unnskyldninger for å ikke bundle med headsett. Siden man MÅ bruke deres headsett. Så da får du bare utnyttet PSN 99% da, ut av boksen? Men skjønner poenget ditt, selv om det er mulig å "lure" X360en til å godta et hvilket som helst annet headsett så skulle det ikke være nødvendig. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Er jeg den eneste som faktisk foretrekker å spille uten headsett? Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Veldig på kanten men Urge er det brukervennlighet av Sony for de av oss som var raske nok å kjøpe en 60 gb med bakoverkompabilitet, hvor lenge vill du si att det er brukervennlig å vente på en vare som ikke produseres lengre. Er det brukervennlighet att man i de fleste PS3 spill må installere spillet på hardisken, noen ganger minner ps3 meg mere om en pc enn en konsoll. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Veldig på kanten men Urge er det brukervennlighet av Sony for de av oss som var raske nok å kjøpe en 60 gb med bakoverkompabilitet, hvor lenge vill du si att det er brukervennlig å vente på en vare som ikke produseres lengre. Er det brukervennlighet att man i de fleste PS3 spill må installere spillet på hardisken, noen ganger minner ps3 meg mere om en pc enn en konsoll. Tenker du på det at om 60 gb blir ødelagt så tar det alt for lang tid å få den reparert? Nei, det er dårlig service. Ja, noen spill må installeres. Noen bakgrunnscacher og noen slipper man dette på. Hva som er mest brukervennlig av lengre loadetid og installering er vanskelig å si. Varierer vel fra person til person. Kanskje sony burde ha brukt en 4x blu-ray spiller slik at multiplattform spill loadet like raskt/raskere på ps3 uten installering. Men når det kommer til pc sammenligningen din så er den ganske så dårlig. Det som er lite brukervennlig på pc er ikke innstalleringen. Det er skjermkort drivere, chipset drivere, lydkort drivere, systemkrav og securom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg