Bear^ Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Du føler deg bedre ved å hjelpe et multimilliard selskap tjene end mer penger Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hva har PC med dette å gjøre? Er det valgfrihet å måtte kjøpe en PS3 med harddisk når man skal sette inn en egen? Du viser deg bare mer og mer som den sony fanboyen du er, beklager.PS3 er jo prakteksempelet på null valgfrihet. Påtvunget wifi, bluray og harddisk. Skjerp deg. "Påtvunget Wifi?" Du har da valgmuligheten ved å ha ut av boksen kunne bruke enten trådløst nett eller nettverksledning, uten ekstraduppeditter for det ene eller det andre. Blu-ray har visst seg å være en fin fordel for de ekslusive PS3-spillene, samt er det en billig og god blu-ray spiller. og "påtvunget harddisk" blir bare for latterlig, jeg vil heller si det er en ulempe med xbox360 at det nettopp finnes så mange SKU's noen som ikke har en harddisk, dermed kan ikke utviklere forholde seg til at alle konsoller har en harddisk og må da lage spill basert på den dårligste utstyrte modellen. Er det noen her som viser seg som en virkelig fanboy eller la oss heller kalle det enkelt og greit en hater så er det deg, du prøver å finne feil ved å ta utstyr som blir sett på som fordeler å gjøre dem til ulemper fordi de er fordyrende. Da må isåfall spillkonsoller være den eneste gruppen diskusjoner som klager på for mange ting rett ut av boksen. Hadde man rablet på et HiFi forum når en forsterker kommer ut som støtter absolutt alle lydformatene, med nettverkstilkobling for deling av filer på en pc? "Fy faen jeg trenger bare DTS-HD og jeg har ikke en media senter PC en gang, og så tvinger de meg til å kjøpe noe som støtter alle disse andre tingene som jeg ikke har eller trenger?" Jeg har ikke sett et slikt innlegg til dags dato. Men på spillforum så er dette en vanlig klage. J**** hyklere. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 PS3 har jo stor valgfrihet, du trenger ikke kjøpe den hvis du ikke vil. Driver Microsoft med tvang ved at du er nødt til å kjøpe en DVD spiller når du kjøper en X360? Dette her med valgfrihet og valg etc er egentlig fåmælt å diskutere rundt, X360s "valg" er slik sett veldig lite, om du kjøper en pro til 2000 kr får du med en 20 Gb harddisk, trådløs håndkontroll og componentkabler. Du "får velge" om du skal ha online abonemang og trådløs enhet, that's it. For et valg. Er forøvrig heller ikke noe som tilsier at PS3 blir noe billigere hvis den tar bort HDDen og trådløsmuligheten, tipper det blir så marginalt lite at det ikke har noe å si. Microsoft har gjort det valget at det koster ekstra for tilbehør, Sony har valgt annerledes. Det er 2 forskjellige foretningsmodeller ute å går. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hva har PC med dette å gjøre? Er det valgfrihet å måtte kjøpe en PS3 med harddisk når man skal sette inn en egen? Du viser deg bare mer og mer som den sony fanboyen du er, beklager.PS3 er jo prakteksempelet på null valgfrihet. Påtvunget wifi, bluray og harddisk. Skjerp deg. "Påtvunget Wifi?" Du har da valgmuligheten ved å ha ut av boksen kunne bruke enten trådløst nett eller nettverksledning, uten ekstraduppeditter for det ene eller det andre. Blu-ray har visst seg å være en fin fordel for de ekslusive PS3-spillene, samt er det en billig og god blu-ray spiller. og "påtvunget harddisk" blir bare for latterlig, jeg vil heller si det er en ulempe med xbox360 at det nettopp finnes så mange SKU's noen som ikke har en harddisk, dermed kan ikke utviklere forholde seg til at alle konsoller har en harddisk og må da lage spill basert på den dårligste utstyrte modellen. Er det noen her som viser seg som en virkelig fanboy eller la oss heller kalle det enkelt og greit en hater så er det deg, du prøver å finne feil ved å ta utstyr som blir sett på som fordeler å gjøre dem til ulemper fordi de er fordyrende. Da må isåfall spillkonsoller være den eneste gruppen diskusjoner som klager på for mange ting rett ut av boksen. Hadde man rablet på et HiFi forum når en forsterker kommer ut som støtter absolutt alle lydformatene, med nettverkstilkobling for deling av filer på en pc? "Fy faen jeg trenger bare DTS-HD og jeg har ikke en media senter PC en gang, og så tvinger de meg til å kjøpe noe som støtter alle disse andre tingene som jeg ikke har eller trenger?" Jeg har ikke sett et slikt innlegg til dags dato. Men på spillforum så er dette en vanlig klage. J**** hyklere. Wii Friendcode: 0662 4893 5734 8819 Playstation Network ID: SteveVice Så overrasket jeg blir... Du skjønner ikke dette. Jeg trenger ikke wifi. Jeg trenger ikke bluray. Jeg trenger ikke harddisk. Men hvis jeg vil spille PS3 spill må jeg betale en kunstig høy pris fordi jeg blir prakket på alt det tullet der. Og på tide at folk slutter med at harddisk er så viktig for spill. Det sa Xbox fanboys forrige runde også. Realiteten er at den betyr nesten ingenting for utviklerne, derfor har ikke MS harddisk som standard denne gangen. Merkelig hvor lite bedre PS3 spill er enn 360 også synes du ikke ? Siden den har harddisk som standard mener jeg... Blu-ray har visst seg å være en fin fordel for de ekslusive PS3-spillene, samt er det en billig og god blu-ray spiller. Jadda, litt av en fordel. Den leser jo så sakte at nesten alle spill nå krever flere gigabyte med installasjoner. Den er der kun fordi Sony ville vinne en format krig. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Blu-ray er som DVD, hva om jeg har DVD spiller og ikke trenger DVD spilleren i X360en, er det noe tull av Microsoft å prakke på meg en DVD spiller jeg ikke trenger???? Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Blu-ray er som DVD, hva om jeg har DVD spiller og ikke trenger DVD spilleren i X360en, er det noe tull av Microsoft å prakke på meg en DVD spiller jeg ikke trenger???? Selvsagt ikke. Det skjønner du selv også. DVD har vært standarden i mange år. Hadde MS prakket på oss hd-dvd eller noe annet å priset 360 et par tusen ekstra så ja. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Er ikke det som er spørsmålet, jeg trenger ikke DVD, jeg har DVD spiller fra før av, er det rett av Microsoft å tvinge meg til å kjøpe noe jeg har fra før av? Edit: PS3 blir heller ikke noe dyrere av å ha blu-ray drev, er mer hardwaren generelt som drar PS3s pris så høyt opp. Husker jeg så en oversikt over hva PS3 kostet totalt, Blu-ray drevet er ikke den dyreste delen for å si det slikt. Endret 19. november 2008 av Bear^ Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Er ikke det som er spørsmålet, jeg trenger ikke DVD, jeg har DVD spiller fra før av, er det rett av Microsoft å tvinge meg til å kjøpe noe jeg har fra før av? Edit: PS3 blir heller ikke noe dyrere av å ha blu-ray drev, er mer hardwaren generelt som drar PS3s pris så høyt opp. Husker jeg så en oversikt over hva PS3 kostet totalt, Blu-ray drevet er ikke den dyreste delen for å si det slikt. ok Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Haha Bear^. Du får virkelig en fanboy til å bli svar skyldig her, way to go MagnarP: Valgfrihet kan være flott. Men når valget er å enten bli påtvunget ett trådløstkort med både kabel og trådløs som fordyrer konsollen med 30-40 kr og heller ønsker å få kjøpe trådløs adapter 600-750 kr er det lett å velge. Og som Bear^ sier, han har allerede en dvd spiller, hvorfor skal MS tvinge på han en dvd spiller. Kanskje burde xbox 360 ha kommet med floppy dics, så kunne kjøperene ha kjøpt oppgraderingssett. cd upgrade kit from MS 199 dollar dvd upgrade kit from MS 299 dollar HD-DVD upgrade kit from MS 399 dollar Blu-Ray upgrade kit from MS 499 dollar. Nei, fra spøk til alvor. Vi er alle forskjellige, har forskjellige behov og ønsker. Jeg synes innebygd trådløskort, oppgrader med hvilken som helst hdd, blu-ray og ellers god buildkvalitet er verdt å betale litt ekstra for. At noen ikke ønsker dette å bare vil spille, kjøp xbox 360 arcade å spill for svarte! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Er ikke det som er spørsmålet, jeg trenger ikke DVD, jeg har DVD spiller fra før av, er det rett av Microsoft å tvinge meg til å kjøpe noe jeg har fra før av? Det er da ingen som blir tvunget til å kjøpe noe som helst. Microsoft legger et produkt ut på markedet, og man velger om man kjøper det eller ikke. De selger akkurat hva de vil, og de som har lyst på dette produktet kjøper det. Det er ingenting som heter "rett av Microsoft å gjøre dette", de selger hva de vil så lenge det ikke bryter med loven i landet. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Valgfrihet kan være flott. Men når valget er å enten bli påtvunget ett trådløstkort med både kabel og trådløs som fordyrer konsollen med 30-40 kr og heller ønsker å få kjøpe trådløs adapter 600-750 kr er det lett å velge. Morsomt at du begrunner dyrere pris på PS3 med at den har trådløst nettverkskort, mens du bagatelliserer prisen på det kortet her. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Er ikke det som er spørsmålet, jeg trenger ikke DVD, jeg har DVD spiller fra før av, er det rett av Microsoft å tvinge meg til å kjøpe noe jeg har fra før av? Det er da ingen som blir tvunget til å kjøpe noe som helst. Microsoft legger et produkt ut på markedet, og man velger om man kjøper det eller ikke. De selger akkurat hva de vil, og de som har lyst på dette produktet kjøper det. Det er ingenting som heter "rett av Microsoft å gjøre dette", de selger hva de vil så lenge det ikke bryter med loven i landet. Enig, men da må samme argument gjelde for PS3. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Valgfrihet kan være flott. Men når valget er å enten bli påtvunget ett trådløstkort med både kabel og trådløs som fordyrer konsollen med 30-40 kr og heller ønsker å få kjøpe trådløs adapter 600-750 kr er det lett å velge. Morsomt at du begrunner dyrere pris på PS3 med at den har trådløst nettverkskort, mens du bagatelliserer prisen på det kortet her. Ikke vær tøvete her, quote meg gjerne der jeg sier noe som ligner på det du prøver å påstå her. Begrunner prisen på ps3 som en helhet, ikke på grunn av ett lite usselt wifi kort. Så mye koster det Sony å la kortet være intrigrert i ps3, i stedet for å la det være addon å selge det for 10 ganger så mye. Jeg begrunner ingenting. Jeg sier at JEG betaler GJERNE mer for å få alt i ett i en slik boks. Om jeg hadde fått valget mellom å kjøpe: Ps3 core 199 dollar Ps3 addon hdd 320 gb 279 dollar(ca pris om man ser på ms sine hdd priser) Ps3 wireless addon 99 dollar Ps3 blu-ray player addon 299 dollar. eller ps3 all in one pack 599 dollar så er det lett for meg å velge. Men Ps3 er ikke for alle, flaks det finnes andre produkter på markedet. Var det enklere å skjønne meg nå -drugiS- eller må man frem med teskjea? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Selvfølgelig. Så hvorfor hopper du bare i MS sitt forsvar når bear^ sier at ms tvinger på han dvd spiller som han ikke vil ha? Men ikke når de sier at sony tvinger blu-ray på alle sammen? Ps3 er fortsatt ett valgfritt produkt. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Men tilbake til topic folkens. PSN gjør det bra. Jeg sliter å se hva som gjør Live Gold verdt å betale 599,- kontra PSN som er gratis. Kom gjerne med input her, de som mener noe annet. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Det Live scorer på er enklere kommunikasjon. Du kan ha samtaler med venner på tvers av spill, samt invitere hverandre til spill på en enkel måte. Gameinvites, spille egen musikk ingame, voicechat, achivements og slikt har også vært mandatory siden starten, og finnes derfor i alle spill. På Ps3 er PSN under konstant utvikling. Trophies, spill av egen musikk, gameinvites og voicechat har blitt løst på forskjellige måter til nå og er ikke mandatory. Det ryktes at mye av dette blir mandatory når spill gies ut fra og med ett eller annet tidspunkt tidlig 2009. Bare ett rykte. PSN ligger litt etter LIVE, men tilbyr i de fleste nye spill mye av de samme funksjonene. Uansett så skjer det mye med PSN, noe som er positivt. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Selvfølgelig. Så hvorfor hopper du bare i MS sitt forsvar når bear^ sier at ms tvinger på han dvd spiller som han ikke vil ha? Men ikke når de sier at sony tvinger blu-ray på alle sammen? Ps3 er fortsatt ett valgfritt produkt. Fordi det er et idiotisk argument selvsagt. MS prakker ikke på oss et nytt uprøvd eget format til flere tusen kroner ekstra på en SPILL konsoll. Å argumentere med at "jeg trenger ikke dvd" blir bare barnslig. DVD er det billigste i dag. Spillene må komme ut på noe. Selv skulle jeg gjerne ønske at man kunne kjøpe maskin uten drev enda billigere og bare lastet ned spillene fra Live/PSN men det er jo ikke aktuelt enda. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ikke vær tøvete her, quote meg gjerne der jeg sier noe som ligner på det du prøver å påstå her. Begrunner prisen på ps3 som en helhet, ikke på grunn av ett lite usselt wifi kort. Jeg finner ikke innlegget, jeg husker bare at du har sagt det en gang. Om du nekter for det, får vi la det være med det. Jeg mente ikke at du hadde begrunnet hele prisforskjellen på PS3 og Xbox 360 med WiFi, men det var et av argumentene. Selvfølgelig. Så hvorfor hopper du bare i MS sitt forsvar når bear^ sier at ms tvinger på han dvd spiller som han ikke vil ha? Men ikke når de sier at sony tvinger blu-ray på alle sammen? Ps3 er fortsatt ett valgfritt produkt. Jeg hopper ikke i noen selskapers forsvar. Poenget var at alt er valgfritt, og ingenting er påtvunget fordi man selv kan velge om man vil kjøpe produktet. Sony legger også, i likhet med Microsoft, akkurat hva de vil i konsollen sin. Hvis noe skulle være uklart nå gjelder dette for PS3, Xbox 360, Nintendo Wii, en hvilken som helst barbermaskin eller panelovn. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 DVD er det billigste i dag. Spillene må komme ut på noe. . Så man skal alltid velge det billigste alternativet? Siden det er mer plass på en blu-ray disc, skjønner jeg godt at Sony velger dette formatet. Fordelen burde være åpenbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg