MagnarP Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Man kunne selv få velge en standard hardisk om man vil bytte, slik som PS3. Realiteten er at man faktisk betaler cirka 500kr for harddisken som følger med PS3 som man da ikke har bruk for hvis man setter inn en ny. Så man betaler i praksis dobbelt. Hadde man kunne kjøpt PS3 uten harddisk så hadde det vært noe annet. Et annet poeng er at det er ikke akkurat plug and play på PS3. Å drive å skru opp ting å sette inn ny harddisk er ikke noe alle gjør. 360 harddisk bare klapses på, det koster nok litt ekstra å lage det slik. Endret 19. november 2008 av MagnarP Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Man kunne selv få velge en standard hardisk om man vil bytte, slik som PS3. Å drive å skru opp ting å sette inn ny harddisk er ikke noe alle gjør. 360 harddisk bare klapses på, det koster nok litt ekstra å lage det slik. det er snakk om 1 deksel som du vipper vekk.. og 1stk skrue som skal løsnes, thats it... I tillegg er det så godt beskrevet i manualen som følger med ps3en at selv en ape kan gjøre det Men enig i at det er kjipt å betale for en disk når den skal byttes ut likevel.. Enig med noe MagnarP skriver på forrige side også; Det at sony ikke legger ved blåtann-headset i ps3 er forbanna kjipt.. Knapt en kjeft som har det.. Har bestillt meg det offisielle headsettet fra sony som kommer ut nå i november, håper dette bundles med alle ps3versjoner fremover.. hadde hjulpet jævli på online communitiet.. Hvem fader gidder å gå rundt i Home og chatte med ps3-kontrolleren liksom ? Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Du er søren meg så latterlig. Du er for at Sony putter inn masse fordyrende ting i maskinen men er totalt i mot at MS tar betalt for Live. En tjeneste lysår foran PSN som du selvsagt ikke engang har prøvd. Hva med at Sony ikke legger med HD kabler eller headset da? Det er greit å måtte kjøpe eller? Du som er så opptatt av online spilling må vel foretrekke å kommunisere online? Ikke akkurat mange osm gjør det på PSN. Neida, du er ikke noen fanboy i det hele tatt... Hva som er inni maskinen er ikke relevant til verken Live eller PSN. Skulle det være et argument, så skulle det koste med Live Gold kun for dem med Arcade og være gratis for dem med Elite. Nei, du får den harwaren du betaler for. Jeg har en arcade, den er nedstrippet, men kostet tross alt kun 999,-. Fungerer fortsatt utmerket til å spille på. Elite, der betaler man mer, men man får mer utstyr med. Samme går for PS3. Den koster litt, men til gjengjeld er mye inkludert. Slikt sett er det ingenting galt med X360. Alt jeg sier på den siden, er at jeg skulle ønske at MS ikke prøvde å robbe en, bare fordi man ville gå til anskaffelse av WiFi eller større HD. Men her snakker vi om onlinetjenestene tross alt. Jeg tror du har lest litt feil, for jeg spiller ikke mye multiplayer på konsoll, men skulle jeg ønske å ta en runde GTA4 eller whatever, med en buddy, så er det idiotisk av MS at jeg må ut med 500,- i året for det! Det slipper man med PS3. Å påpeke dette gjør meg da ikke til noe Sony fanboy. Det er jo en realitet! Nei, jeg har ikke Live gold, men som en som spiller litt multiplayer iblant, så må du svært gjerne forklare meg hva som er SÅ mye bedre med Live om skulle jeg ønske å spille en time med GTA4 multiplayer eksempelvis? Hva mer får jeg ut av det ved å betale MS disse pengene? Forklar meg nå er du snill. Lenke til kommentar
Velarol Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Her applauderer jeg Sony. Skulle bare mangle at det skulle være gratis å spille online når en har betalt for selve spillet. Her mener jeg det er skammelig av MS å ta seg betalt. Det er helt greit at de tar seg betalt for tilleggstjenester osv, men ikke å melke kunder ytterligere etter de har betalt dyrt for et spill. Har begge deler, men kommer aldri til å betale for MS sin Live del. Hører folk sier det er bra, men det lille jeg spiller online, så finker PSN utmerket. Det sagt, så føler jeg MS sin strategi for konsollen sin, i motsetting til Sony, er at de har laget en maskin som fungerer som en melkemaskin. Dette ser man i Live Gold og at samtlig tilleggsutstyr til X360 fåes kun hos MS selv, da i form av produkter med latterlige høye priser. Eksempler på dette er hardisken deres og ikke minst Wifi-enheten. det du må huske på er at MS har antagelig lakt mere arbeid i det. jeg betaler gladelig 599kr for xbox live i et år. de har antagelivis mere folk og mer utstyr slik at det koster mer å drive det en sony sitt online. Når du snakker om melking, det er jo faktisk ikke slik at du må kjøpe ny hardisk å du må ikke ha live. grunnen til at prisen er slik er at det antageligvis er bedre en sony sin versjon. nå skal jo ikke jeg gjøre ps3 spillere sure her da, så dette er det jeg tror. men jeg har ikke rokket å sette meg inn i ps3's online:) Lenke til kommentar
Velarol Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Rart at at sony ikke har flere siden deres online tjenester er gratis og det er jo ikke f.eks gold greiene til microsoft.Kanskje sony har noe lignende men det vet jeg ikke siden jeg har ikke PS3. Sony har solgt 5 millioner mindre konsoller og du synes det er rart at PSN ikke har FLER brukere enn Xbox Live? Klapp på skuldern til Sony fra meg ihvertfall... Når det gjelder Betaling Vs Not-Betaling så synes jeg det er idiotisk å betale for noe som er gratis på PC, Playstation og Wii, uansett hvor mye bedre og hvor billig det måtte være. Tenk deg hvis Steam hadde kostet penger, hadde du brukt det da? PSN har blitt en god del bedre siden jeg kjøpte min PS3, og det er ingenting jeg savner fra Xbox Live, det jeg betaler for spill over PSN burde være nok til å drifte tjenesten... Det var nå litt rart sakt, jeg(å tror nokk mange er enige der) tar ikke imot ting bare fordi de er gratis. viss det er et kansje mye bedre alternativ for 599kr i året. Lenke til kommentar
Velarol Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 For å avslutte et Xbox live gold-abonnement må du ringe kundeservice og si at du vil avslutte abonnementet ditt, det er ingen annen måte å gjøre det på. Kundeservice har åpningstider og telefonkøer, dette er etter min mening rett og slett brukerfiendtlig. Skulle ikke ha vært lov. Fy MS som xboxfan og forbruker av det skal jeg være helt enig med deg der:) Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Grunnen til at Sony ikke tar betalt for online tjeneste sin, og MS gjør det er det faktum at forretningsmodellen deres er annerledes. Har ingenting med bedre eller dårligere å gjøre. MS ønsker å ta betalt for multiplayer/gold abb for å få inn penger, både til drift og vedlikehold samt å tjene noen kroner på spillerene som velger å kjøpe gold abb. Sony velger å holde tilgang til multiplayer gratis, for å få flere folk online i håp om å tjene penger på dem når de handler spill og addons på Playstation Store. Og siden Sony nå har like mange mennesker online som MS har, så virker det i værtfall å ha tjenesten gratis. Flere bruker den. Men om Sony klarer å hente inn mer inntekt på denne måten er det vel bare de som vet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Humrer litt for meg selv her jeg sitter på jobb, envær artikel som dette fyrer alltid opp bålene i de forskjellige leirene rundt om på det vide nettet. Fint for Sony dette, de tjener ikke noe direkte på det men i lengden kan denne gratis tjeneste være svært så innbringende. Lenke til kommentar
Velarol Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Selv om man synes Xbox360 er en fantastisk maskin, om man er en såkalt "fanboy", trenger man ikke forsvare ALT ms gjør! Jeg får la tvilen komme deg til gode når det virker som om du antar (eller hentyder)at jeg er en fanboy, for i det tilfellet tar du smertelig feil. Jeg forsvarer heller ikke at MS krever betaling for online MP, jeg sier kun i fra om at 500 kroner i året er ganske lite for noen som jobber og kjøper spill på litt billigere steder enn EB. Er ikke som om jeg hadde blitt lei meg, såret og vonbroten om MS hadde sluttet å ta betalt for Gold akkurat. Det var ikke siktet til deg, bare for å avklare det. Jeg ville bare poengtere generelt at slike diskusjoner ofte blir preget av innbitt forsvar for sin egen konsoll og angrep på den andre. "Fanboy`er" har en tendens til å forsvare ALT med sin konsoll, og hva produsenten av denne foretar seg uansett hvor tåpelig det måtte være. Det gjelder begge sider av bordet. Jeg står for det at MS bruker 360 for å komme inn i stua di, slik de gjør med Windows på pc-rommet og jobben. Man selger et produkt som man først får full utnyttelse av ved å kjøpe ennå flere produkter av ingen andre enn MS selv. Eksempler i 360 sitt tilfelle er Live Gold, standard 2,5" hardisk de har kapslet inn og tar blodpris for, samt en wifi usb-dongle som koster skjorta. Her kunne strengt tatt multiplayer vært gratis av respekt for kunder som har betalt for spilla. Man kunne selv få velge en standard hardisk om man vil bytte, slik som PS3. Ikke minst burde det være mulig å bruke hvilken som helst wifi dongle, slik man kan på en pc. ikke for å være den fanboyen du beskriver, hehe:P å ikke for å være frekk, men tror ikke du ville klart deg lenge i et stort firma som sony og MS, ting koster penger å det finnes utallige ting her i verden som koster dobelt så mye som det er verdt, men vi kan jo ikke skylde på MS fordi de vill tjene penger. Hvis du ikke synes det er bra kjøper du noe annet. uansett hvor du kikker ender det opp med at folk vill tjene penger. tror neppe det kommer en xbox eller Ps(og utstyret til) som blir laget for veldedighet, hehe:P Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Så er bare spørsmålet hvor mange av de 14 millioner brukere har konto både i EU, USA og Asia (evt flere)? Tipper iallefall godt over millionen. Lenke til kommentar
Velarol Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Her applauderer jeg Sony. Skulle bare mangle at det skulle være gratis å spille online når en har betalt for selve spillet. Her mener jeg det er skammelig av MS å ta seg betalt. Det er helt greit at de tar seg betalt for tilleggstjenester osv, men ikke å melke kunder ytterligere etter de har betalt dyrt for et spill. Har begge deler, men kommer aldri til å betale for MS sin Live del. Hører folk sier det er bra, men det lille jeg spiller online, så finker PSN utmerket. Det sagt, så føler jeg MS sin strategi for konsollen sin, i motsetting til Sony, er at de har laget en maskin som fungerer som en melkemaskin. Dette ser man i Live Gold og at samtlig tilleggsutstyr til X360 fåes kun hos MS selv, da i form av produkter med latterlige høye priser. Eksempler på dette er hardisken deres og ikke minst Wifi-enheten. Du er søren meg så latterlig. Du er for at Sony putter inn masse fordyrende ting i maskinen men er totalt i mot at MS tar betalt for Live. En tjeneste lysår foran PSN som du selvsagt ikke engang har prøvd. Hva med at Sony ikke legger med HD kabler eller headset da? Det er greit å måtte kjøpe eller? Du som er så opptatt av online spilling må vel foretrekke å kommunisere online? Ikke akkurat mange osm gjør det på PSN. Neida, du er ikke noen fanboy i det hele tatt... hehe, ganske så enig der:P du kan jo ta en titt på prisforskjellen mellom xbox360 og ps3. Lenke til kommentar
Velarol Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Humrer litt for meg selv her jeg sitter på jobb, envær artikel som dette fyrer alltid opp bålene i de forskjellige leirene rundt om på det vide nettet. Fint for Sony dette, de tjener ikke noe direkte på det men i lengden kan denne gratis tjeneste være svært så innbringende. samme med det med jobben, gledet meg til en slik artikkel slik at jeg kunne få med meg morroa:P hehe det som jeg synes er rart er at folk gidder. hvis folk ikke liker ps3 så kan di jo kjøpe 360 og omvendt selfølgelig:) Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ikke sant. Personelig driter jeg i hva som står på utsiden av konsollen, koser jeg meg med spillet inni konsoller kan merket være hva det vil. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 hehe, ganske så enig der:P du kan jo ta en titt på prisforskjellen mellom xbox360 og ps3. Ofte lønner det seg å lese før man svarer. Som jeg skrev nedenfor, så påpeker jeg selv dette med priser. Jeg forventer selvsagt mer, teknisk sett av min PS3 til 3999,- enn jeg gjør av min arcade til 999,- Men dette er ikke relevant som jeg også skrev, i forhold til onlintjenestene Live Gold og PSN. UrgeLoL har nok rett. MS og Sony har 2 forskjellige forretningsmodeller. Det er min klare mening at PSN sin er den beste. Iallefall for meg. Om andre trives med å betale 599,- for Live Gold i året, så er jo det fint for dem. Jeg kan ikke se hva det skulle gi meg kontra PSN. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Man kunne selv få velge en standard hardisk om man vil bytte, slik som PS3. Realiteten er at man faktisk betaler cirka 500kr for harddisken som følger med PS3 som man da ikke har bruk for hvis man setter inn en ny. Så man betaler i praksis dobbelt. Hadde man kunne kjøpt PS3 uten harddisk så hadde det vært noe annet. Et annet poeng er at det er ikke akkurat plug and play på PS3. Å drive å skru opp ting å sette inn ny harddisk er ikke noe alle gjør. 360 harddisk bare klapses på, det koster nok litt ekstra å lage det slik. Hadde man kunne kjøpt PS3 uten harddisk så hadde ikke spill blitt laget til konsollen slik de er i dag. Når de utvikler til PS3 baserer de seg på at alle konsoller har en harddisk, ulikt Xbox360. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ikke sant. Personelig driter jeg i hva som står på utsiden av konsollen, koser jeg meg med spillet inni konsoller kan merket være hva det vil. Også sant. Verdsetter min PS3, men har det nå morro med Crackdown på Xbox360, som jeg kjøpte for en hundrings på gamestop. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Man kunne selv få velge en standard hardisk om man vil bytte, slik som PS3. Realiteten er at man faktisk betaler cirka 500kr for harddisken som følger med PS3 som man da ikke har bruk for hvis man setter inn en ny. Så man betaler i praksis dobbelt. Hadde man kunne kjøpt PS3 uten harddisk så hadde det vært noe annet. Et annet poeng er at det er ikke akkurat plug and play på PS3. Å drive å skru opp ting å sette inn ny harddisk er ikke noe alle gjør. 360 harddisk bare klapses på, det koster nok litt ekstra å lage det slik. Hadde man kunne kjøpt PS3 uten harddisk så hadde ikke spill blitt laget til konsollen slik de er i dag. Når de utvikler til PS3 baserer de seg på at alle konsoller har en harddisk, ulikt Xbox360. Det var jo ikke poenget. Poenget er at man betaler for en harddisk man ikke trenger hvis man skal putte inn en egen. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Man kunne selv få velge en standard hardisk om man vil bytte, slik som PS3. Realiteten er at man faktisk betaler cirka 500kr for harddisken som følger med PS3 som man da ikke har bruk for hvis man setter inn en ny. Så man betaler i praksis dobbelt. Hadde man kunne kjøpt PS3 uten harddisk så hadde det vært noe annet. Et annet poeng er at det er ikke akkurat plug and play på PS3. Å drive å skru opp ting å sette inn ny harddisk er ikke noe alle gjør. 360 harddisk bare klapses på, det koster nok litt ekstra å lage det slik. Hadde man kunne kjøpt PS3 uten harddisk så hadde ikke spill blitt laget til konsollen slik de er i dag. Når de utvikler til PS3 baserer de seg på at alle konsoller har en harddisk, ulikt Xbox360. Det var jo ikke poenget. Poenget er at man betaler for en harddisk man ikke trenger hvis man skal putte inn en egen. En ferdigbygget pc kommer også med hardisk. Whats your point? Uansett har man valgfriheten med PS3. Det har MS sørget for at man ikke får med Xbox. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Man kunne selv få velge en standard hardisk om man vil bytte, slik som PS3. Realiteten er at man faktisk betaler cirka 500kr for harddisken som følger med PS3 som man da ikke har bruk for hvis man setter inn en ny. Så man betaler i praksis dobbelt. Hadde man kunne kjøpt PS3 uten harddisk så hadde det vært noe annet. Et annet poeng er at det er ikke akkurat plug and play på PS3. Å drive å skru opp ting å sette inn ny harddisk er ikke noe alle gjør. 360 harddisk bare klapses på, det koster nok litt ekstra å lage det slik. Hadde man kunne kjøpt PS3 uten harddisk så hadde ikke spill blitt laget til konsollen slik de er i dag. Når de utvikler til PS3 baserer de seg på at alle konsoller har en harddisk, ulikt Xbox360. Det var jo ikke poenget. Poenget er at man betaler for en harddisk man ikke trenger hvis man skal putte inn en egen. En ferdigbygget pc kommer også med hardisk. Whats your point? Uansett har man valgfriheten med PS3. Det har MS sørget for at man ikke får med Xbox. Hva har PC med dette å gjøre? Er det valgfrihet å måtte kjøpe en PS3 med harddisk når man skal sette inn en egen? Du viser deg bare mer og mer som den sony fanboyen du er, beklager. PS3 er jo prakteksempelet på null valgfrihet. Påtvunget wifi, bluray og harddisk. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Man kunne selv få velge en standard hardisk om man vil bytte, slik som PS3. Realiteten er at man faktisk betaler cirka 500kr for harddisken som følger med PS3 som man da ikke har bruk for hvis man setter inn en ny. Så man betaler i praksis dobbelt. Hadde man kunne kjøpt PS3 uten harddisk så hadde det vært noe annet. Et annet poeng er at det er ikke akkurat plug and play på PS3. Å drive å skru opp ting å sette inn ny harddisk er ikke noe alle gjør. 360 harddisk bare klapses på, det koster nok litt ekstra å lage det slik. Hadde man kunne kjøpt PS3 uten harddisk så hadde ikke spill blitt laget til konsollen slik de er i dag. Når de utvikler til PS3 baserer de seg på at alle konsoller har en harddisk, ulikt Xbox360. Det var jo ikke poenget. Poenget er at man betaler for en harddisk man ikke trenger hvis man skal putte inn en egen. En ferdigbygget pc kommer også med hardisk. Whats your point? Uansett har man valgfriheten med PS3. Det har MS sørget for at man ikke får med Xbox. Hva har PC med dette å gjøre? Er det valgfrihet å måtte kjøpe en PS3 med harddisk når man skal sette inn en egen? Du viser deg bare mer og mer som den sony fanboyen du er, beklager. PS3 er jo prakteksempelet på null valgfrihet. Påtvunget wifi, bluray og harddisk. Jo, man kan velge å ikke kjøpe den. Heller kjøpe xbox360. Skal man kun spille og ikke trenger en dritt mer, så holder arcade i lange baner. Din avatar og dine svar her viser at du har et merklig forhold til din xbox. Du forsvarer den og dens produsent i alt. Ikke noe feil i verden med dem slik jeg tolker deg. Tror du kvalifiserer mer til fanboy en jeg gjør. Jeg eier tross alt en 360 også, og er fornøyd med den, med tanke på prisen jeg ga for den Venter fortsatt på svar av deg angående mit spørsmål. Nei, jeg har ikke Live gold, men som en som spiller litt multiplayer iblant, så må du svært gjerne forklare meg hva som er SÅ mye bedre med Live om skulle jeg ønske å spille en time med GTA4 multiplayer eksempelvis? Hva mer får jeg ut av det ved å betale MS disse pengene? Forklar meg nå er du snill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg