Kuli-Iversen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hva syns dere var best? - Barne skole eller ungdomsskole???????????????? Jeg syns ungdomsskole... Vi er mer fri og det er nesten ikke noen regler... Vi har mer fri pga. 45 min mitt på dagen til og gjøre hva vi vill. På barneskolen hvar det mange regler men mindre lekser Vi hadde den verste læreren og vi var den mest bråkete klassen... - Det var noen lærere som sa at vi var noen drittunger Ungdomsskolen viner klart hos meg HVA ER DIN MENING HVA ER BEST Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ingen av dem, har desverre dårlig erfaring med hele grunnskolen og begynner å få et dårlig intrykk av hele vidergående. På barneskolen var jeg med i en gjeng som læreren vår hatet. Alt som skjedde, ble vi beskylt for.. det var i tilleg ganske dårlige lærere så desverre lærte vi lite. På ungdomsskolen ble ting litt bedre, vi ble behandlet som unge voksne og vi fikk mer respekt. Men som vanlig fikk vi en dårlig lærer som tilslutt hatet oss, og ikke nok med det. Læreren var utrolig dårlig til å lære, og desverre lærte vi lite i disse fagene. Noe som senere på ungdomsskolen kunne få følger for valg av vidergående skole. Nå går jeg på vidergående medier og kommunikasjon og må si det er denne studieretningen jeg er mest misfornøyd med. Dårlig strukturerte hverdager, med lærere som gjør forskjell på elevene. En hel hau av lærerene har ikke skikkelig utdanning engang. Kan nevne at jeg snart har gått på vgs i snart 1 semester og begynner å vurdere å sutte. I grunnen så savner jeg ungdomsskolen, for det var vi fikk best behandling. min mening, ungdomsskolen. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg synes ungdomskolen var finere enn barneskolen. Det var friere på ungdomskolen og lettere for å finne på noe gøy. Lenke til kommentar
Exxia Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ungdomskolen. Tiden går mye fortere, bedre lærere. Kjipere friminutt though. Det er jo ingenting å gjøre bortsett fra å gå rundt å skravle. Går bare i 8. selv. Det jeg ikke liker er at 10. Klassingene klarer ikke oppføre seg. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg vil si ungdomsskolen. Fordet at lærerne er greie og flinke. Dessuten er det mye mer PC venlig, som jeg liker, og trenger p.g.a veldig dårlig håndskrift. Klassen min liker meg også bedre fordet jeg gjorde en del patetsike ting i de første årene på barneskolen, som jeg tror har hengt igjen. Går i 10. BTW. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Ungdomsskolen er best. Det er fordi: -Mer profosjonelt enn barneskolen -DU har mer ansvaret for egen læring i stedet for at lærerne sier "gjør disse leksene" kan de mer si "lær dette". -Du blir behandlet mer voksen. -Klassen din blir litt mer moden utover. -Det er mye morsomt stoff. -Mer dataarbeid -Flere og bedre lærere Endret 19. november 2008 av Crash Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 jeg vil si at barneskolen, læremessig var best. ungdomskolen, ble (etter hvert) den mest sosiale barneskolen: pro's på barneskolen ble jeg behandlet mer voksent enn på ungdomskola. Det var gode, hyggelige lærere. vi holdt på med mer data på barneskolen enn ungdomskolen var få bekymringer på barneskolen. ingen karakterer. con's melding med hjem med en gang du gjorde noa galt. det var rett og slett en grusom tid, kids are mean! på ungdomskolen ble det dårlige lærere, vi ble behandlet som møkk, vi jobbet aldrig på data, måtte være ute i store deler av friminuttene, rektor hadde et seriøst problem, som gikk ut over elever og lærere. Karakterer ble viktig, og lærerne brydde seg ikke om hvordan det gikk med deg, og tok parti med de flinke! rundt 10nde klasse ble det et sosialt bra sted å være. (jeg ble ikke akseptert i klassen min før vi begynte i 10nde) hadde to kompiser. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Barneskolen. Kunne gjøre hva vi enn ville, og ofte ble over halve dager skulket, og brukt til fotball på banen. Læreren satt aldri foten ned eller gjorde en dritt med det, og det var svært sjelden anmerkninger av noe slag. Dette var så klart i sjuende. Så det var litt av et sjokk når vi kom i åttende, og fikk varsel om nedsatt orden...kunne plutselig ikke komme for sent til timene lenger.. Barneskolen FTW! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 På barneskolen ble jeg mobba de 3-4 første årene så de er stengt litt ute. Ellers så var vel resten av Barneskolen ok. 6 klasse var jeg utrolig aggresiv og i 7 klasse var det en del styr med meg, to kompiser og en fyr vi vistnok hadde mobbet. Uten at det faktisk var sannhet i det, men det ble en del mer hat på han etter at han tok det opp med lærere og det ble foreldremøter av det. Men alt i alt, så var det jo greit på barneskolen. Korte dager og utrolig mye mer frihet, med tanke på at det ikke var karakterer o.l. Ungdomsskolen ble det litt mer mobbing igjen fra 10klassingene pga at jeg sagget og var veldig hip-hop fokusert. Men når jeg kom i 9-klasse så roet det seg ned og jeg hadde en del fine perioder de to siste årene, men også en del depresive. Du vet, sånn som er når man er i den alderen der Tror kanskje den bekymringsløse barneskolen kommer best ut for min del. På tross av turbulente tider =) Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Foretrakk ungdomsskolen foran barneskolen, men vgs er enda friere, mer interessant og morsommere. Gleder meg til universitet Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Helt klart barneskolen, men ikke rundt de siste årene da folk startet å oppføre seg som voksne. På kvaløysletta pleide vi å ha enorme snøballkriger i skogen, rugby på fotballbanen om vinteren, hemmelige snøhuler under et hus og en svær akebakke. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Videregående helt klart, flere ålreite folk. Mange av almen lærerne var dårlige tho. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå