Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Speedtouch 780 og Linksys WRT 150n m/ dd-wrt i bridge mode

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i mitt hjemmenetverk en en telenor Speedtouch 780 modem-router med trådløst netverk innebygd i modemet, jeg har også en Linksys WRT 150n (v1.1 eu) med dd-wrt firmware..

Saken er at jeg har behov for å sette opp Linksysen i stua til å ta imot nett fra Speedtouchen som står i en bod (sammen med blandt annet en filserver), altså connecte disse to routerne så jeg kan få min Popcorn hour inn på det lokale netverket for streaming av media uten å trekke kabel fra boden og inn i stua.

Jeg kunne selvfølgelig ha kjøpt en trådløs modul til popcorn hour-en min men når jeg allerede har to trådløs routere tilgjengelig har jeg ikke så veldig lyst å bruke 450 spenn +frakt på å kjøpe meg en trådløs modul til media-avspilleren min.

Så det jeg lurer på er om det i det hele tatt er mulig å linke disse to routerne ihop slik at jeg slipper å trekke kabler/kjøpe trådløs modul til media-avspilleren, og i såtilfelle hvordan? jeg har lekt meg litt fram å tilbake med dd-wrt routeren og klare ikke helt finne ut av hvordan oppsettet må bli.

Så, om noen her har mere peiling enn meg på dette så setter jeg stor pris på all hjelp jeg kan få :)

- Ståle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett opp Linksys med ipadressen 10.0.0.1 (jeg går da ut fra at Speedtouch har 10.0.0.138). Endre trådløstilkoblingsmode i DD-WRT til client_bridge og søk opp nettverket ditt og lagre. Legg inn samme kryptering på begge routerne.

Nå deler begge routerne samme lan og kan tilkobles enheter på LAN som alle får ipadresser fra Speedtouch i området 10.0.0.xxx.

Hvis det ikke funker så trekk ut strømmen av Linksys et øyeblikk og prøv igjen. Sjekk at parametrene har blitt lagret.

Lenke til kommentar

Dette funket ikke så veldig bra..

jeg fulgte Denne guiden og da fikk jeg det opp å kjøre helt fint på nett men det funket ikke med netverk-shares, så jeg er litt ute av det igjen nå..

Noen tips?

Se der ja fikk til.

Måtte sette dd-wrt routeren til 10.0.10.1 og forwarde dhcp fra speedtouchen, så nå går alt bare flott :)

Endret av Ståle^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...