Thomas1992 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hey, jeg har en 250cc atv, den er ikke registrerbar jeg er 16 år, har ikke lappen for noe, har heller ikke trafikkalt grunnkurs, så jeg lurer på noe, hvis jeg kjører en tur i ''byen'', vi kaller det ''øra'' her for at det er ikke så stor plass, bare en liten plass her jeg bor. Det er ikke speil, blinklys, eller bremselys, men det er nærlys og langlys. jeg har aldri blitt tatt for noe av politiet før, så jeg lurer på sånn ca hvor stor straffen blir om jeg blir stoppet. Hvor mye i bot, utsettelse å alt det der f.eks. Veit ingen kan svare eksakt, men bare hvis noen har blitt stoppa før osv, sa bare slenge det opp, så vi kan sammenligne litt hvordan konsekvenser det kan følge med, hvor høy bot, hvor lang utsettelse, eller kanskje bare advarsel første gangen . Noen som kan gi meg svar? -Thomas Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 spiller du dum så blir det nok bare en advarsel. Du kan også si at du skulle "bare" flytte den fra en gård til en annen, og regnet med at det gikk bra. Spill dum så går det sikkert fint. Men hvorfor skal du kjøre en tur med den? For å flytte den, eller for å vise frem "gliset", eller har du planer om å kjøre mer enn en tur? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 1. 250CC er tung motorsykkel 2. Du har ikke lappen 3. Du har ikke speil, blinklys, bremselys 4. Den er ikke registrert 10.000,- i bot - og 3 år utsettelse på lappen - tror ikke politiet er snill og gir deg advarsel, når du vet at du gjør noe ulovlig. Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 spiller du dum så blir det nok bare en advarsel. Du kan også si at du skulle "bare" flytte den fra en gård til en annen, og regnet med at det gikk bra. Spill dum så går det sikkert fint. Men hvorfor skal du kjøre en tur med den? For å flytte den, eller for å vise frem "gliset", eller har du planer om å kjøre mer enn en tur? tenkt jo liksom å bare crus igjennom hovedgata å dra litt sleng, haha, leve jo bare en gang vettu 1. 250CC er tung motorsykkel2. Du har ikke lappen 3. Du har ikke speil, blinklys, bremselys 4. Den er ikke registrert 10.000,- i bot - og 3 år utsettelse på lappen - tror ikke politiet er snill og gir deg advarsel, når du vet at du gjør noe ulovlig. oida, der mista jeg trua du, men hvis jeg spiller dum som han andre ''kisen'' sa, å sier at jeg skulle bare flytte den til en anna gård, kaanskje det går da Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Spill dum, vær ekstremt ydmykt og vis respekt. Det vil nok gå fint. Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 spiller du dum så blir det nok bare en advarsel. Du kan også si at du skulle "bare" flytte den fra en gård til en annen, og regnet med at det gikk bra. Spill dum så går det sikkert fint. Men hvorfor skal du kjøre en tur med den? For å flytte den, eller for å vise frem "gliset", eller har du planer om å kjøre mer enn en tur? tenkt jo liksom å bare crus igjennom hovedgata å dra litt sleng, haha, leve jo bare en gang vettu 1. 250CC er tung motorsykkel2. Du har ikke lappen 3. Du har ikke speil, blinklys, bremselys 4. Den er ikke registrert 10.000,- i bot - og 3 år utsettelse på lappen - tror ikke politiet er snill og gir deg advarsel, når du vet at du gjør noe ulovlig. oida, der mista jeg trua du, men hvis jeg spiller dum som han andre ''kisen'' sa, å sier at jeg skulle bare flytte den til en anna gård, kaanskje det går da Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Spill dum, vær ekstremt ydmykt og vis respekt. Det vil nok gå fint. det er jo liksom 1 politi som bare cruser rundt noen ganger, ser nesten aldri politibilen, for her jeg bor er det sånn at alle kjenner alle, så han kan ikke bite på den at jeg spiller dum.. han kan jo heller ikke nekte Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Siden du bor på en liten plass hvor det er lite politi vil jeg tippe at det er begrensa på ressurser. Derfor vil jeg tror at politiet vil være ganske snille med slike ting. Gjør som de andre sier, si at du skulle flytte den eller lignende. Politiet er ikke så strenge som alle skal ha det til. Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Siden du bor på en liten plass hvor det er lite politi vil jeg tippe at det er begrensa på ressurser.Derfor vil jeg tror at politiet vil være ganske snille med slike ting. Gjør som de andre sier, si at du skulle flytte den eller lignende. Politiet er ikke så strenge som alle skal ha det til. ja det er sant, kanskje jeg kan klare og kjøre fra de og, men hva skjer om de kommer på døra, og jeg nekter og si at jeg kjørte, men motoren er varm, kan de ta meg for noe da? de må jo ha bevis, men er det at motoren er varm, nok bevis? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 alle politi har kamera montert i bilene sine, så hvis du kjører fra dem, så har de deg på tape Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 alle politi har kamera montert i bilene sine, så hvis du kjører fra dem, så har de deg på tape oida hehe, da blir det verre, men de ser jo bare en firehjuling, ser ikke hvem som sitter på eller noe, så hvis jeg kjører fra, har de ikke nok bevis på å ta meg, hvis jeg har falskt skilt på så når jeg kommer hjem tar jeg bare å river det av, å brenner det opp eller noe Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 allikavell, hvor mange i bygda har akkuratt samme firhjuling med den samme fargen, hvor motoren er varm? Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 allikavell, hvor mange i bygda har akkuratt samme firhjuling med den samme fargen, hvor motoren er varm? faen da, er du purk eller noe, haha? hva om jeg nekter å åpne døra når de kommer på døra da, låser den og slår av alle lysa og later som om ingen er hjemme.. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Da kommer dem igjen neste dag - eller ringer til mordi/fardin Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Da kommer dem igjen neste dag - eller ringer til mordi/fardin du tok ifra meg trua, eller kanskje du redda meg fra 10 000 i bot eller noe, takk uansett Da kommer dem igjen neste dag - eller ringer til mordi/fardin du tok ifra meg trua, eller kanskje du redda meg fra 10 000 i bot eller noe, takk uansett Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 hehe, var ikke meningen og skremme deg fra og gjøre noe ulovlig - men det sier sitt at du faktisk ikke er i nærheten av og ha lov til og kjøre den firehjulingen på offentlig vei.. Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 hehe, var ikke meningen og skremme deg fra og gjøre noe ulovlig - men det sier sitt at du faktisk ikke er i nærheten av og ha lov til og kjøre den firehjulingen på offentlig vei.. nei det veit jeg faktisk, men hehe, det er jo så mye tøffere å kjøre på vei liksom, dra sleng osv, gidder bare ikke å ta lappen, er jo heller ikke gammel nok til det, så. Men hadde jo vært artig, trenger jo ikke å bli tatt i hele tatt heller da Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Jeg gidder ikke å være opp lengre, kan fortsette praten imårra, takk for alle svar Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 hvis det er en liten bygd så skjer nok dette hvis du stikker: 1. Snuten stikiekr på den lokale baren, snakker med 2-3 personer der og finner ut at det er ungen til han "gamle Frank" 2. Kommer hjem til deg, hilser på faren din med et smil og sier lenge siden sist og så sier han at "Frank" burde passe bedre på deg ikke la deg farte rundt med den 4-hjulingen i gatene... Men er det en liten bygd såe r det vel slik at du ser bare snuten dagen etter 1 mai, i sommeren og av og til rundt juletider. Bodde selv på et lite sted, så aldri politiet. Hadde det vært meg, så hadde jeg kjørt allerede. Men det er meg da. Du får gjøre hva du føler for. Stol på magen. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 1. 250CC er tung motorsykkel2. Du har ikke lappen 3. Du har ikke speil, blinklys, bremselys 4. Den er ikke registrert 10.000,- i bot - og 3 år utsettelse på lappen - tror ikke politiet er snill og gir deg advarsel, når du vet at du gjør noe ulovlig. Må bare rette litt på deg. Man får IKKE 3 års utsettelse. Man får i verstefall 6 mnd, og 1500 i bot. Jeg snakker av erfaring. INGEN i verden får 3 års utsettelse for å kjøre uten førerkort.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå