Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Minnebrikkene og tildelt volt fra BIOS

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg bygde meg en ny PC igår, med disse delene:

ASUS S775 IP45 DDR3 SATA2 GBLAN 8-CH FW

Prosessor - 1 x Intel Core 2 Duo E8500 / 3.16 GHz ( 1333 MHz )

Kingston - Kingston ValueRAM - Minne - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pin -

DDR3

Seagate Barracuda 7200.11 - SATA-300 - 7200 opm - buffer: 32 MB

ASUS RADEON HD4850 PCIE 512MB GDDR3

ANTEC MIDITOWER ATX PERF ONE P182B SORT

ANTEC PSU BP550 PLUS EC 550W 120FAN CB.M

LG BD-ROM/16x12x6 SATA LS Black Retail

Jeg kjører Vista 64bit. Problemet er at jeg har fått et par BODer. Først når jeg forsøkte å kalibrere SixEngine(EPU kontroll programmet til Hovedkortet) og nå sist akkurat når jeg satt og spilla Fallout 3.

Kan feil Volt på RAM brikkene i BIOS forårsake BOD? Og hvor mye skal egentlig RAM brikkene mine ha tildelt? (står på 1,5V akkurat nå)

Noen andre forslag til hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.5v er "nominell" på de.

Men det kan være nyanser med PSU ,hovedkort ,BIOS osv som gjør at det kan være at de får mere eller mindre enn instilt .

Har selv sett under måling med DMM at vdimm endres ved idle og load.

Produsentene av minne har alltid etter hva jeg har observert + toleranse på volten på minst 0.1V.

Så å sette de på f.eks 1.60V i BIOS for å se om det hjelper noe medfører ingen problemer mht produktgaranti/support på de.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
1.5v er "nominell" på de.

Men det kan være nyanser med PSU ,hovedkort ,BIOS osv som gjør at det kan være at de får mere eller mindre enn instilt .

Har selv sett under måling med DMM at vdimm endres ved idle og load.

Produsentene av minne har alltid etter hva jeg har observert + toleranse på volten på minst 0.1V.

Så å sette de på f.eks 1.60V i BIOS for å se om det hjelper noe medfører ingen problemer mht produktgaranti/support på de.

Takk for svar, jeg er ganske sikker på at jeg har satt de i riktig slot, men jeg kan jo alltids teste om det hjelper med å forandre på plassering og også øke til 1,60V.

får se hvordan det går, siden Pcen egentlig er relativt stabil mesteparten av tiden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...