Gå til innhold

Ny maskin - bestilles i morra :)

Anbefalte innlegg

Nå er jeg spent om noen har innvendinger/forslag til forbedringer til dette oppsettet :) Jeg skal ikke gå noe særlig over 10.000,-

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=86804

Asus EAH4870/HTDI/512M 2090,- NetOnNet

Asus P5Q Pro 1039,- NetOnNet

Cooler Master Ammo 533 698,- Netshop.no

Intel Core 2 Duo E8500 1590,- it24.no

Linksys WMP54G 231,- Amentio

OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048) 877,- Navitel

OCZ StealthXStream 600 Watt 563,- Pixmania

Samsung SH-S223Q 213,- Datakjeden

Samsung Spinpoint F1 1 TB 929,- NetOnNet

Samsung Spinpoint S166 160 GB 8MB 324,- Multicom

Rimeligste totalsum 9431,-

Mvh Atomsmurfen,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet støtter Crossfire, og da ville eg valgt ett HD4870-kort med 1GB ram slik at du får fullt utbytte av Crossfire dersom du oppgraderer med ett skjermkort til en gang i fremtiden. HD4870 er faktisk så kraftig at 512MB ram blir i minste laget for å få fullt utnyttet GPU i høye oppløsninger. 1GB er absolutt å annbefale uansett.

Lenke til kommentar
Hovedkortet støtter Crossfire, og da ville eg valgt ett HD4870-kort med 1GB ram slik at du får fullt utbytte av Crossfire dersom du oppgraderer med ett skjermkort til en gang i fremtiden. HD4870 er faktisk så kraftig at 512MB ram blir i minste laget for å få fullt utnyttet GPU i høye oppløsninger. 1GB er absolutt å annbefale uansett.

Da skal jeg oppgradere grafikkkortet til 1GB. Sukk, koste være kar... :)

Jeg har valgt Asus, har dere noen andre merker til anbefaling?

Skjermkortet er øverst, og er supert. Men håper trådstarter skal bestille alt frå 1, maks 2 plasser og ikkje 8, for da vil det fort bli 1000kr ekstra bere i frakt.

Jeg venter på pristilbud fra Ps.no, de skulle se om de kunne gjøre noe med prisen :)

Lenke til kommentar
Nå er det rimelig tidlig på morningen, men jeg finner ikke noe skjermkort -- med mindre du har tenkt å bruke det intergrerte, selvsagt.

For at vi skal komme med tips o.l., er det en stor fordel å vite *hva* du skal bruke maskinen til.

Hmm godt spørsmål som det er vanskelig gi et konkret svar på :) Jeg ønsker bruke den til litt spill, litt Photoshop og Premiere Pro i HD, samt leking i Sketchup.

Har ikke profesjonelle krav i den forstand at jeg MÅ ha quad CPU, eller RAID oppsett. Har alltid vært såre fornøyd med to harddisker (en til OS/programmer og den andre til spill + foto/film råmateriale) og noenlunde kjapp rendring. Har ingen deadlines som skal møtes eller sjefer som henger over meg :)

Mvh Stig,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...