Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!


Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

  1. 1. Velg din:

    • Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei, men hvitt inneholder alle farger.

 

så du kan ikke kalle alle farger for hvite, men du kan si at denne fargen er en komponent av hvit.

lett for en gulosting å misforstå. ^^

 

Skal ærlig inrømme at jeg har problemer med å forstå dårlige argument :)

 

Dessuten tviler jeg på at du klarer å se gulfargen i det hvite. Du vet at den er der, men du kan neppe se den.

Lenke til kommentar
Dessuten tviler jeg på at du klarer å se gulfargen i det hvite. Du vet at den er der, men du kan neppe se den.

 

Vel, som et svar på det; jeg kan ikke akkurat seg at jeg ser gulfargen her heller:

 

gulrot_stor.jpg

 

 

Er det noen annen farge enn oransje jeg ser antydning til, så er det nå rød.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Dessuten tviler jeg på at du klarer å se gulfargen i det hvite. Du vet at den er der, men du kan neppe se den.

 

Vel, som et svar på det; jeg kan ikke akkurat seg at jeg ser gulfargen her heller:

 

gulrot_stor.jpg

 

 

Er det noen annen farge enn oransje jeg ser antydning til, så er det nå rød.

 

Ikke alle Daucus Carota har like mye rødt i seg, det har blitt forklart flere ganger tidligere. Noen er gule, andre nærmest røde mens noen faktisk er fiolette. 3

 

Så med mindre dere har sett hvit norvegia eller gulost er det på tide at dere dropper gulrot-argumentet.

Lenke til kommentar
Vet det har vært slik lenge nå, men hvorfor leder gulingene? Har faktisk aldri hørt noen sagt gulost uten å refere til osten fra 'Synnøve' som heter Gulost.

Hørt? hører dere hvitostinger ting som folk skriver? Man leser og skriver her, ikke hører.

 

Har han sagt noe om det som blir skrevet her da? Han skrev bare at han aldri har hørt noen si gulost.

Er selvsagt bare dere gulostinger som tror all kommunikasjon bare begrenser seg til det som blir skrevet på et forum.

Nå er du bare dum, for han sier jo "Har faktisk aldri hørt noen sagt gulost uten å refere til osten fra 'Synnøve' som heter Gulost." (noe som har blitt tatt opp her på forumet). Det er helt klart og tydelig at han snakker om forumet, ikke IRL.

 

Så at "osten fra Synnøve heter jo gulost" er ikke et argument som blir brukt IRL?

 

Nei vel...

Hehe, mente i det virkelige liv ja. Nå går jo ikke folk bare rundt å snakker om ost heller(her jeg bor ihvertfall). Alternativt til hvitost kan man jo si Norvegia ettersom dette kanskje er den mest kjøpte, og det er den jeg tenker på når noen sier hvitost. Sjeldent noen kaller Jarlsberg eller Gräddost for hvitost f.eks.

Lenke til kommentar
http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Carrots_of_many_colors.jpg

 

Hvis ikke Gulrot argumentet er skutt i stykker enda, er det hvertfall det nå. Tenkt at det finnes EN GUL GULROT. Uhørt altså. Gulost FTW

Har vi gule gulrøtter i vanlige norske butikker? Nei. Vi har den oransje varianten. Vi kaller det fortsatt gulrot.

Det finnes mange typer hvitoster, selv noen som er gule slik som våre.

 

Her kommer tre forskjellige typer hvitoster.

 

White%20cheese.jpg

 

 

57387.JPG

 

 

white%20american%20cheese.jpg

 

 

Det vi har sagt, og poengtert hele tiden, er at fargen har ingenting å si på hva navnet skal være. Det heter hvitost fordi det er det det har blitt oppkalt. Vi begynner ikke å kalle Per for !Xabbu bare fordi han kommer ifra innerste Afrika?

Lenke til kommentar
Det vi har sagt, og poengtert hele tiden, er at fargen har ingenting å si på hva navnet skal være. Det heter hvitost fordi det er det det har blitt oppkalt. Vi begynner ikke å kalle Per for !Xabbu bare fordi han kommer ifra innerste Afrika?

 

At dere bønder og buskmen har kalt Tine sin Norvegia og Synnøve Finden sin Gulost for hvitost betyr ikke at det er riktig.

Det dere ikke skjønner, er at hvit ost er en betegnelse for mange forskjellige oster.

 

Det blir det samme som å titte bort på alle xbox360 spillene til en kammerat og spørre: "kan jeg låne actionspillet ditt?" Når det finnes 10 forskjellige FPS spill der.

 

Jeg vet at bønder og nordlendinger ikke kan kjøre bil, men det betyr ikke at alle biler er like. Vi har flere merker, som feks Audi, VW, Mercedes, Aston og Porsche, for å nevne de viktigste.

 

Er det slik at dere kun har én type hvit ost i kjøleskapet til en hver tid? Spiser dere kun norvegia/gulost?

 

Jeg for min del har flere typer hvit ost i kjøleskapet. Jeg har fløteost, prästost, edamer og norvegia.

Lenke til kommentar

Viktig meddelse; I dag fløy jeg ens ærend til Oslo for å møte Fredrik, gulostingenes representant, for å få løst denne konflikten. Vi gjorde opp slik alle viktige konflikter blir løst: Stein - saks - papir. Med vitner selvfølgelig (to andre gulostinger).

 

Det var en hard og spennende kamp og jeg må vel bare si at jeg bare må respektere resultatet. Fredrik mente vi burde stenge tråden etter at resultatet ble klart, men vi lar den leve videre. Fredrik er en tøffing og jeg bøyer meg i støvet. Resultatet ble:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2-1 til
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
HVITOST! Imponerende at en gulosting fikk 1 poeng, all ære.
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
vel verdt flybilletten vil jeg si
Lenke til kommentar

Jeg godkjenner ikke resulatet fordi.

 

1. Dotten er dø, så han du møtte må være en bedrager,

2. Du kan ikke ta på deg æren til alle oss Gulostinger uten skriftlig beskjed underskrevet av oss ALLE.

3. Fordi viss du hadde gjort det, måtte du dø sammen med alle andre hvitostinger, og det vil du vel ikke?

Lenke til kommentar

Fredrik! Din sviker! :realmad:

Jeg skal *sensurert av hensyn til forumets yngste brukere* og *sensurert* til du *senurert*!

Om ikke det hjelper så skal jeg *sensurert* og *sensurert* med en *sensurert*. Jeg skal *sensurert* deg med en rødglødende *sensurert*.

 

Man gambler ikke i slike viktige saker!

Lenke til kommentar

1. Dotten er ikke dø før brukeren Dotten er permbannet fra forumet.

2. Fredrik er moderator.

3. Han er rede til å dø for sine egne for at de skal få muligheten til å oppleve sannheten, fredrikrb ønsker ikke annet enn at dere skal leve lykkelig og det gjør man ikke om man blir skjult for denne sannheten som fredrikrb nå har funnet ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...