Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!


Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

  1. 1. Velg din:

    • Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke hvitostingene har forstått ennå, at vi er fullt klar over, og synes det er greit, at ting kalles for ting som ikke nødvendigvis er den rette fargen. Hvitvin er ikke hvit, men kan godt hete det, på samme måte som at gulost ikke heter gulost FORDI den er gul, men fordi den faktisk bare heter det. At den er gul er jo bare en bonus. Gulosten var litt heldigere enn grønnsakene og hvitvinen.

 

Gulost power.

Hvis du faktisk mener dette, hvorfor da bruke argumentet "Den er jo gul", et argument som du selv påpeker ikke trenger å bety noe, i stedet for "Det heter gulost fordi..."? Du kan jo f eks peke til ostepakker flest (glem det, der vinner hvitost) eller til ordboken (oops!) eller til de som lager osten (oisann!).

 

Nei, forresten, kanskje det er best at dere holder dere til "Den er jo gul!". Stort mer har dere ikke. =/

Lenke til kommentar
Nei, forresten, kanskje det er best at dere holder dere til "Den er jo gul!". Stort mer har dere ikke. =/

Helt enig, men det nytter jo ikke. Virker som hver og enkelt av gulostingengene har registrert en ny konto på diskusjon.no bare for å kunne stemme flere ganger. De VIL JO ikke høre på logikk.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke hvitostingene har forstått ennå, at vi er fullt klar over, og synes det er greit, at ting kalles for ting som ikke nødvendigvis er den rette fargen. Hvitvin er ikke hvit, men kan godt hete det, på samme måte som at gulost ikke heter gulost FORDI den er gul, men fordi den faktisk bare heter det. At den er gul er jo bare en bonus. Gulosten var litt heldigere enn grønnsakene og hvitvinen.

 

Gulost power.

Hvis du faktisk mener dette, hvorfor da bruke argumentet "Den er jo gul", et argument som du selv påpeker ikke trenger å bety noe, i stedet for "Det heter gulost fordi..."? Du kan jo f eks peke til ostepakker flest (glem det, der vinner hvitost) eller til ordboken (oops!) eller til de som lager osten (oisann!).

 

Nei, forresten, kanskje det er best at dere holder dere til "Den er jo gul!". Stort mer har dere ikke. =/

Vi guloster har gode argumenter! Hvis du gidder og lese hele tråden så slipper jeg å nevne hvorfor faktisk osten er gul for ente gang!

Lenke til kommentar

Jeg oppsummerer i bilder og animasjoner min oppfatning av alt Fredrik har skrevet i denne tråden:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-15355-1231416406.gif

post-15355-1231416482_thumb.jpg

post-15355-1231417640_thumb.jpg

post-15355-1231417655_thumb.jpg

 

Mens Stefan og alle andre hvitostinger minner meg om følgende, i sin kamp mot dette utysket med bruk av navnet gulost (click):

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-15355-1231417823_thumb.jpg
Lenke til kommentar

1. Søk på "gulost" på google, 17 000 treff

2. ---||--- "hviost" på google, 40 000 treff

3. Gå inn på tine.no, gå på "produkter" så "ost". Finner du gulost i lista der? Nei, men til og med "blå- og hvitmuggsost" kan du finne der. Men IKKE GULOST.

4. Det finnes ikke "gulost" gi opp, lev livet. Ikke ty til ufinheter selv om dere vet dere har tatt feil, men er så JÆVLIG stein i hodet som tror denne diskusjonen har gått i deres favør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...