Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!


Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

  1. 1. Velg din:

    • Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

Jeg kan kalle den hvite osten din gul så mye jeg vil uten at du kan gjøre noe med det. Ifølge direkte nedskrevne fakta er det kanskje hvitost, men jeg kan like fullt kalle det gulost. Det er så skjønt med frie tanker og frie styresett i ett fritt land.

 

Blir som å si at dialekter osv ikke er lov fordi vi har norsk bokmål. Tråden handler ikke om rett og galt, det handler om mest utbredte utrykk, og det er, ifølge pollen, gulost! w00t!

Det er det jeg har prøvd å si, men hvitostingene lukker ørene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen utbredte alternative ord til gulrot, hvitvin og alle mulige andre ting som har feil farge i ordet. Med gul/hvitost er det en annen sak da begge ordene er utbredt.

Du kan jo godt begynne å kalle gulrota di for oransjagurk, men ingen vil forstå hva du mener. De fleste vil derimot forstå hva du mener uansett om du sier gulost eller hvitost!

Lenke til kommentar
Som en liten morsomhet kan jeg avsløre at i en intern avstemming, oss moderatorer imellom, så er det gulost som gikk av med seieren. Vi har de mektigste på forumet her på vår side.

Det fredrik ikke sier noe om er hva han gjorde for å sikre seg det. La oss bare si det sånn: Fredriks mamma hadde ikke vært stolt...

Lenke til kommentar

En kan ikke ha Bjørn Rønningen i signaturen og en fake viking i avataren og faktisk forvente å bli tatt seriøst. Bjørn Rønningen er et stort pluss, men Viking med horn i hjelmen er gigantisk minus.

 

Enda en hvitosting som viser sin uvitenhet.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Huff, skremmende. Uten ildsjeler som Dotten ville vi nok hatt Røde Khmer-tilstander her for lengst.

 

Kan si såpass, at det finnes i hvert fall en person som har gjort mer for dette forumet enn Dotten, som er gulosting. Det hjelper ikke å ha tilgang til Admin-kontrollpanel når gulostingene har rottilgang.

Lenke til kommentar
Jeg er fargeblind.

Jøss, se der. Dette var visst forklaringen på hans forvrengte tanker.

Jeg nevner at osten er gul, jeg er jo klar over at den er det. Jeg er bare ikke typen som kaller rødvin for lillavin eller grønnsaker for "assorterte farger-saker". Jeg er opptatt av hva det heter, ikke hva det kalles.

 

For å komme med et eksempel, så har du et navn - Sigurd. Men når du dukker opp hver morgen på skolen og folk hvisker "her kommer dusten", så er "dusten" det du kalles. På samme måte som hvitost heter hvitost så heter du Sigurd, men hvis vi hadde en avstemning i klassen så ville nok folk flest sagt at du het dusten.

Lenke til kommentar
JEG MENER DET ER RIKTIG FORDI JEG SIER DET SELV OG ALLE RUNDT MEG SIER DET!!!!1!1!!!

 

Hvitostinger har tydeligvis begrenset hjernekapasitet :hrm:

Du ser nå på en hvitosting bosatt i nærheten av Tønsberg, her er det mange gulostinger. Ingen av vennene mine - eller andre i klassen - sier hvitost :(

 

:fun:

 

 

Synd for deg at det ikke er brukerene som avgjør hvilke brukere som faktisk får være på forumet. Moderatorer derimot! :fun:

 

Som en liten morsomhet kan jeg avsløre at i en intern avstemming, oss moderatorer imellom, så er det gulost som gikk av med seieren. Vi har de mektigste på forumet her på vår side.

Dette er uhørt! Du lar altså en intern - forfalsket - avstemming bli publisert på denne måten. Har du ikke hørt om interne retningslinjer? Nei dette kan du vente deg reaksjoner for.

 

Vi søker forøvrig flere hvitostinger inn i moderatorteamet så det er bare å melde seg :)

 

@Dorian Gray: Way to go! :wee:

Lenke til kommentar

Denne tråden sier litt om almentilstanden her på forumet. :no:

Nesten halvparten sier hvit- eller kvitost - stakkars folk.

 

Endring:

Det er forresten godt å se hvor vi har moderatorene her på forumet. Alle bortsett fra cyclo og TSP, som er de eneste jeg vet sier hvit- eller kvitost, fikk fornyet tillit av meg nå.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar
Endring:

Det er forresten godt å se hvor vi har moderatorene her på forumet. Alle bortsett fra cyclo og TSP, som er de eneste jeg vet sier hvit- eller kvitost, fikk fornyet tillit av meg nå.

Og psilocybe og Dotten.

 

For å si det på en annen måte: Det hjelper ikke dere å ha en mobb med steinkastende og slagordskrikende ungdommer om vi har Kystjegerkommandoen, Marinejegerkommandoen og GSG 9.

Lenke til kommentar
Du ser nå på en hvitosting bosatt i nærheten av Tønsberg, her er det mange gulostinger. Ingen av vennene mine - eller andre i klassen - sier hvitost :(

 

Vær stolt! :new_woot: Er deilig å være i mindretall og ha rett.

 

Dorian hadde forøvrig ett av de beste eksemplene i hele tråden. :wee:

 

White pride huh?

 

 

huff...

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke hvitostingene har forstått ennå, at vi er fullt klar over, og synes det er greit, at ting kalles for ting som ikke nødvendigvis er den rette fargen. Hvitvin er ikke hvit, men kan godt hete det, på samme måte som at gulost ikke heter gulost FORDI den er gul, men fordi den faktisk bare heter det. At den er gul er jo bare en bonus. Gulosten var litt heldigere enn grønnsakene og hvitvinen.

 

Gulost power.

Lenke til kommentar
En kan ikke ha Bjørn Rønningen i signaturen og en fake viking i avataren og faktisk forvente å bli tatt seriøst. Bjørn Rønningen er et stort pluss, men Viking med horn i hjelmen er gigantisk minus.

 

Enda en hvitosting som viser sin uvitenhet.

 

Huffa meg så du dummer deg ut! (Men du er jo Guloster, kan ikke forvente stort mer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...