Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!


Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

  1. 1. Velg din:

    • Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

JEG MENER DET ER RIKTIG FORDI JEG SIER DET SELV OG ALLE RUNDT MEG SIER DET!!!!1!1!!!

 

Hvitostinger har tydeligvis begrenset hjernekapasitet :hrm:

To gode argument du har der.

 

1) Jeg mener derimot at det heter hvitost. Jeg har aldri hørt noen i min omgangskrets, venner, skole eller foreldres venner si noe annet enn hvitost.

 

2) Da kan du jo fortelle hvorfor du mener dette? Bare fordi vi har ei anna mening enn dere?

 

edit: som sagt flere ganger nå, burde ikke argument 1) være gjeldene for hva som skal være korrekt, før vi eventuelt har en representativ mengde stemmer fra folk over dette landet.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi jeg sier at alle jeg har spurt på min skole sier Gulost som igjen indikerer at man sier gulost her nede, noe som igjen er et argument for å si Gulost, også har du ikke klart å fatte det enda? det kaller jeg nedsatt hjernekapasitet. Du sier hva du sier, jeg sier det jeg sier, men hvis du mener at dine argumenter er bedre enn mine, så er du nok litt på bærtur ja.

Lenke til kommentar
Fordi jeg sier at alle jeg har spurt på min skole sier Gulost som igjen indikerer at man sier gulost her nede, noe som igjen er et argument for å si Gulost, også har du ikke klart å fatte det enda? det kaller jeg nedsatt hjernekapasitet. Du sier hva du sier, jeg sier det jeg sier, men hvis du mener at dine argumenter er bedre enn mine, så er du nok litt på bærtur ja.

Absolutt ikke; du sier folk der nede sier gulost, jeg sier folk her oppe sier hvitost. Så langt er vi enige.

Jeg har ikke sagt at mine argument er bedre, men at vi bør la ekspertuttalelser komme foran, før vi får et representativt antall stemmer her, og dermed kunne legge debatten død.

 

Å kalle motsandere i en debatt med slike ord som "nedsatt hjernekapasitet" er forøvrig en feig måte å argumentere på. La oss holde oss til fakta, ok?

Endret av dabear
Lenke til kommentar
og jeg skjønner ikke helt hva du mener med det hvordan det uttales? det uttales som det skrives av de fleste antar jeg?

Siden du konsekvent skriver det med stor forbokstav, mener jeg. Jeg antok at du prøvde å signalisere et eller annet (fremfor å anta at du i likhet med de fleste andre gulostinger ikke er så veldig stødig i norsk), men jeg skjønner ikke helt hva.

Synes ikke dette her heller er helt god argumentasjon, men det får være det samma. Du har feil, jeg har rett. Sånn, nå er den død og begravet :fun:

Lenke til kommentar
Det er mye mulig at dette er blitt brakt på banen før, men det virkelig spennende med denne undersøkelsen er de 39 som per 6. januar, 2009, sier noe annet enn gul- eller hvitost (medregnet kvitost). :ph34r:

 

Det heter gulost forresten, den er gul for svingende!

Nei, osten er som oftest hvit. Det finnes i tillegg noen oster som er hvit med en gultone, eller oster som har gul skorpe.

 

i tillegg finnes det skvipet fra enkelte leverandører, som faktisk er gule; fordi de er tilsatt ingredienser for å skjule den hvite fargen.

Lenke til kommentar
Slapp av gutter, alle vet at osten er gul.

 

1. Det står på pakka.

 

Ehm...har du...lest noen av de tidligere innleggene her eller? Jeg skjønner at det gjør vondt, og at det frister å ignorere dem og håpe at det gjør at de ikke finnes, men det viser seg nå likevel at vi har funnet EN type det står gulost på, og FIRE det står hvitost på. :) Så at "det står på pakka", er et argument som taler til hvitostingenes fordel.

Lenke til kommentar

Jeg kunne så klartt gjort det, men nå er jeg et produkt av miljøet rundt meg og det sier gulrot så da får jeg bare leve med det. Gulosten er gul og folk rundt meg sier gulost så da er det helt logisk å kalle den det. Jeg ville bytttet navn på Gulrot før jeg byttet navn på Gulosten.

Lenke til kommentar
Hvorfor endre navn på noe som jeg kaller for Gul som samtidig er gul? det er jo ulogisk.

 

Det var gulroten jeg sa du måtte endre navn på. :) Det er jo direkte frekt at noe som er oransje skal kalles GULT.

den gulosten til synnøve er gul. de ostene jeg spiser, er hvite. synnøve sin ost funker bare på pizza til nød. Ellers er det hvitost all the way.

Lenke til kommentar
Ingen kødder elll motsier en person som har sitt eget Fort Knåks!

Fredrik er den eneste moderatoren jeg har respekt for lenger ;)

Hjernevaskede moderatorer ønsker jeg ikke å ha på dette forumet.

 

Synd for deg at det ikke er brukerene som avgjør hvilke brukere som faktisk får være på forumet. Moderatorer derimot! :fun:

 

Som en liten morsomhet kan jeg avsløre at i en intern avstemming, oss moderatorer imellom, så er det gulost som gikk av med seieren. Vi har de mektigste på forumet her på vår side.

 

Fort Knåks er lagd av gulost eller, fredrik? :p

 

Nei, det er nok ikke det, men stridsrasjonene til troppene inni består av gulost.

 

Vi hvitostinger har bevist at det skal hete hvitost, dere gulostinger kommer bare med skvip om at "sånn sier jeg det, og sånn er det!".

 

Jeg vil derfor påstå at alle innlegg fra gulostingene må ignoreres inntil noen kommer med noen bevis for at det skal hete "gulost".

 

Hvor er dette "beviset" hen egentlig?

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Som en liten morsomhet kan jeg avsløre at i en intern avstemming, oss moderatorer imellom, så er det gulost som gikk av med seieren. Vi har de mektigste på forumet her på vår side.

Hva er nå dette for slags Bilderberg-opplegg? Dette lukter apartheid, diskriminering og korrupsjon lang vei.

 

Huff, skremmende. Uten ildsjeler som Dotten ville vi nok hatt Røde Khmer-tilstander her for lengst.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Som en liten morsomhet kan jeg avsløre at i en intern avstemming, oss moderatorer imellom, så er det gulost som gikk av med seieren. Vi har de mektigste på forumet her på vår side.

Det skal ikke forundre meg om mange av dere moddiser er oppvokst - eller nå bor på østlandsområdet. BTW; screens or it didn't happen.

 

Vi hvitostinger har bevist at det skal hete hvitost, dere gulostinger kommer bare med skvip om at "sånn sier jeg det, og sånn er det!".

 

Jeg vil derfor påstå at alle innlegg fra gulostingene må ignoreres inntil noen kommer med noen bevis for at det skal hete "gulost".

 

Hvor er dette "beviset" hen egentlig?

Det faktum at det finnes like mange pakninger det står hvitost på, som det står gulost på (til nå i denne tråden iallefall), samt hva produsentene sier (tine sier det heter hvitost feks) og det ordboka sier. Ber deg lese litt tilbake i tråden for å finne link til artikkelen jeg lenka til.

 

Jeg er dessuten av den oppfatninga at de fleste sier hvitost, bl.a. basert på resultatet av forrige avstemming. Når denne avstemminga har fått like mange stemmer, kan jeg derimot si meg enig i resultatet (uansett hvilken vei det peker).

 

Jeg har trua på at det snart ikke finnes noen flere i forumet som sier gulost, og som samtidig ikke har stemt i denne tråden. Hvitost vil derfor ta igjen gulost etterhvert. Vi får se.

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Jeg kan kalle den hvite osten din gul så mye jeg vil uten at du kan gjøre noe med det. Ifølge direkte nedskrevne fakta er det kanskje hvitost, men jeg kan like fullt kalle det gulost. Det er så skjønt med frie tanker og frie styresett i ett fritt land.

 

Blir som å si at dialekter osv ikke er lov fordi vi har norsk bokmål. Tråden handler ikke om rett og galt, det handler om mest utbredte utrykk, og det er, ifølge pollen, gulost! w00t!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...