Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!

Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

1. 1. Velg din:

• Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å komme frem! Tabben som er blitt gjort er at vi har antatt at alle har like lite peiling som f eks Hans-O, mens enkelte som Basskuk faktisk tenker logisk. Det er rasjonelle argumenter hun kommer med for hvorfor det kanskje burde hete gulost, men man anerkjenner at uavhengig av hva man kaller noe så har det et navn på fagspråket som er det "ekte" navnet.

Det er bare for flere å velge alternativ, så får vi skilt klinten fra hveten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hvitostinger har bevist at det skal hete hvitost, dere gulostinger kommer bare med skvip om at "sånn sier jeg det, og sånn er det!".

Jeg vil derfor påstå at alle innlegg fra gulostingene må ignoreres inntil noen kommer med noen bevis for at det skal hete "gulost".

Hvitost ftw!

Lenke til kommentar

Her snakker vi jo om hva folk sier. Da er jo alle landsdeler viktige, og på sørlandet sier man Gulost. Bare fordi vi ikke sier det DU mener, så har vi ikke språklig ekspertise? Jaja, den e god. Syntes jeg hørte noe whining om at gulostingene hadde dårlige argumenter, men jeg syntes ikke det der var veldig overbevisende.

Lenke til kommentar
Her snakker vi jo om hva folk sier. Da er jo alle landsdeler viktige, og på sørlandet sier man Gulost. Bare fordi vi ikke sier det DU mener, så har vi ikke språklig ekspertise? Jaja, den e god. Syntes jeg hørte noe whining om at gulostingene hadde dårlige argumenter, men jeg syntes ikke det der var veldig overbevisende.

Nå, det jeg reagerte mest på var faktisk at du spurte folk på en videregående skole. Og jeg spør igjen: Hvordan uttaler man "Gulost"?

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...