Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!

Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

1. 1. Velg din:

• Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

Nevnarion, om jeg kommer meg mer ut så er det fortsatt liten sjanse for at noen sier hvitost. Jeg gidder ikke å dra østlandet rundt for å gjøre det.

Hvordan kan du vite det når du tydelig ikke har prøvd? Problemet med mange oslo-folk og omegn er at de virker å tro at "østlandet" bare dekker hovedstaden, og litt rundt deromkring. Ta deg en tur oppover gudbrandsdalen så har du KVITOST over hele linja. Men dette kommer du selvsagt aldri til å få oppleve selv, siden du kommer til å sitte fast der i den lille boblen din.

Faktisk så bor jeg 1 times kjøring/ litt over 5 mil unna Oslo. Vil nå sitt at det er litt utenfor omegn. Jeg har vært flere steder i Norge jeg, Sandefjord, Porsgrunn, Gjøvik, Krisiansand, Bergen, Stavanger, Ålesund, Trondheim, Røros og flere steder. Både Østlandet, Vestlandet og Midt-Norge, så jeg vil ikke akkurat si at jeg sitter fast i en liten boble. Der var det enda en til som "dreit" seg ut. ;)

Kl. 22:23 - Fortsatt tilgode å høre en østlending si ordet hvit/kvitost.

Forresten så er ikke vi guloster så gude på hvitostisk. Dere snakker et babyspråk som er underlegent i forhold til vårt.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Kl. 22:23 - Fortsatt tilgode å høre en østlending si ordet hvit/kvitost.

Du har virkelig vondt for det du? HEI, jeg er her! Jeg bor på østlandet, og jeg sier KVITOST. Må du høre lydbevis for å bli overbevist eller?

Den eneste som driter seg ut her, er du selv, fordi du konsekvent nekter for ordet hvitost/kvitosts eksistens på østlandet. Noe både jeg og alle andre her vet er feil. Du må gjerne kalle osten gulost så mye du vil, det er ditt tap. Men kom ikke her med ren løgn.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Har en medstudent som er fra østlandet og sier hvitost. Veldig fornuftig kar, uten tvil blant de skarpeste ved universitetet :)

Det er vel gjerne de skarpeste som er de mest virkelighetsfjerne :)

Dype ord, må jeg si, fra en som ikke er særlig skarp.

Eller noe sånt.

Hvit makt ost!

Lenke til kommentar

For meg ser det ut som en sveitserost, som er en middels fast, hullete gul ost med en pikant, men ikke spesielt skarp smak.

At den er gul er irrelevant for hvordan den skal klassifiseres, det er bare en egenskap osten innehar. Det som er viktig er at det er en ost "som framstilles ved at fettet og proteinet i ystemelka blir felt ut", noe som er definisjonen på en hvitost.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Fargen er gul, ikke hvit. Virker som mange har problemer med fargesynet. Ikke rart det er mange som ikke blir tjenestedyktige til militæret :roll:

De må le godt av deg, alle som hører deg si "kan du sende meg rød/gul/oransje-sakene?", "mer blankvin, noen?" eller "gode oransjerøtter, mamma!"

Godt jeg har 430 forummedlemer med meg da ;) Jeg bor her nede på sørlandet og jeg sier gulost. Jeg kjenner ingen som sier Hvitost. Dessuten er tanken på en hvitfarget ost direkte kvalm spør du meg(ikke smøreoster så klart.)

Lenke til kommentar

WHITE POWER!

Synes vi bør lage v.3 for å ta pollen på nytt. Dette er jo nødt å være en feil. Tipper halvparten av gulostingene bare har tullet seg fordi de synes gulost høres så latterlig og ekkelt ut. Etter denne tråden ser de alvoret i situasjonen, og de vil svare seriøst neste gang. Dessuten har kanskje mange av gulostingene sett alle de fantastiske innleggene til hvitostingene, og konvertert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...