Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!

Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

1. 1. Velg din:

• Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der er jo slettes ikke en bunnsolid og faktabasert "artikkel". Du ser kanskje hvem som har skrevet det? Dotten. Og som vi alle vet har Dotten alltid vært, er og kommer for all tid til å være en hvitosting. Denne "Wall of Text" ble skrevet midt under forrige ostekrig/forumkrig og ble skrevet av en spreder av Hvitost propaganda.

Lenke til kommentar
Hvis det heter hvitost (som det ikke gjør og som ikke finnes), hvorfor har jeg aldri hørt noen si det i virkeligheten da. Enten så har jeg hørt ost eller gulost, aldri hvitost.

Vēnī, vīdī, vīcī.

- Gulost

Da lever du i en liten verden :) Jeg kan garantere deg at folk hovedsakelig sier hvitost i trondheim, og også de fleste andre deler av landet.

Mange oster er dessuten hvite. Det er tilsetningsstoffene som gjør hvitosten gul/oransje/annen farge. hvitost er lagd av melk, og melka er hvit.

Det der er jo slettes ikke en bunnsolid og faktabasert "artikkel". Du ser kanskje hvem som har skrevet det? Dotten. Og som vi alle vet har Dotten alltid vært, er og kommer for all tid til å være en hvitosting. Denne "Wall of Text" ble skrevet midt under forrige ostekrig/forumkrig og ble skrevet av en spreder av Hvitost propaganda.

propaganda eller ej, dere har absolutt ingen argumenter for at det skal hete gulost. Ingen eksperter som er enig i at det heter gulost engang (gjerne motbevis meg her!).

Nå har vi bevist at det heter hvitost, så nå får dere motbevise dette med kilder annet enn "jeg sier gulost, derfor heter det det!".

Lenke til kommentar
Til og med morra til kompisen min som er fra Trondheim sa ost eller gulost i stedet for hvitost ;)

der sa du det. "er fra" trondheim. Hun har konvertert til gulostingordenen bare for at dere som bor der dere bor, ikke skal bli redd henne. Hun ønsker jo sannsnynligvis bare å bo der/ha ei hyggelig julestund med dere, og ikke å skape en hvitostrevolusjon. Innerst inne er hun nok en kvitosting. Det blir som RBK, du kan sikkert si du heier på et annet lag, men en trønder vil alltid ha RBK nærmest sitt hjerte.

Det er på østlandet makten ligger.

Nei, det er der hovedstaden ligger. Makta ligger hos de som holder til på stortinget/regjering; flere av disse representantene er fra andre deler av landet enn østlandet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_no...r_innbyggertall

Dessuten, som du ser på linken over, er det flere personer i norge som bor andre plasser i Norge, enn i Oslo.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
ha ei hyggelig julestund med dere

Det sa hun lenge før jul så der dreit du deg ut!

Dere hvitostinger har blitt utsatt for den samme propagandaen som små muslimske barn blir utsatt for hver dag. I stedet for at foreldrene deres sier at dere bringer lykke og "kongestatus" til hele slekta ved at dere skal sprenge dere selv i filler så sier de at dere skal si hvitost. Men de er liker fanatiske og gærne. :ph34r:

Lenke til kommentar
ha ei hyggelig julestund med dere

Det sa hun lenge før jul så der dreit du deg ut!

Dere hvitostinger har blitt utsatt for den samme propagandaen som små muslimske barn blir utsatt for hver dag. I stedet for at foreldrene deres sier at dere bringer lykke og "kongestatus" til hele slekta ved at dere skal sprenge dere selv i filler så sier de at dere skal si hvitost. Men de er liker fanatiske og gærne. :ph34r:

Hei, jeg ser ikke hvordan jeg dreit meg ut her? Hun sier nok gulost bare fordi hun snakker med dere som heller sier gulost. Eventuelt er hun påvirka av slekt eller ektemann. Om det er jul eller ikke, spiller liten rolle; annet enn at det er mer sannsnylig at dere har kontakt med resten av familien (også hun det er snakk om) på denne årstida :)

Bor hun fortsatt i trøndelag? Isåfall kan du jo få henne til å spørre nabolaget, hva de sier.

Om hun bare var på besøk, gjelder det jeg skreiv i forrige post enda :)

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Faren hans kommer fra Bergen og morra hans fra Trondheim og de bor ppå østlandet, og hun sa gulost :ph34r:

Det er et bevis på at det ikke bare er vi på Østlandet som sier gulost/ det riktige.

Nevnarion, om jeg kommer meg mer ut så er det fortsatt liten sjanse for at noen sier hvitost. Jeg gidder ikke å dra østlandet rundt for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Nevnarion, om jeg kommer meg mer ut så er det fortsatt liten sjanse for at noen sier hvitost. Jeg gidder ikke å dra østlandet rundt for å gjøre det.

Hvordan kan du vite det når du tydelig ikke har prøvd? Problemet med mange oslo-folk og omegn er at de virker å tro at "østlandet" bare dekker hovedstaden, og litt rundt deromkring. Ta deg en tur oppover gudbrandsdalen så har du KVITOST over hele linja. Men dette kommer du selvsagt aldri til å få oppleve selv, siden du kommer til å sitte fast der i den lille boblen din.

Lenke til kommentar
Tror ikke de som sitter dypt inne i gudbrandsdalen burde snakke så høyt om bobler. Særlig ikke små hvitostsekter rundt forbi.

Heh. Jeg lever hvertfall ikke i en boble hvor jeg nekter for at ett av disse alternativene finnes,og påstår at det ikke finnes noen som sier det.

Lenke til kommentar
Tror ikke de som sitter dypt inne i gudbrandsdalen burde snakke så høyt om bobler. Særlig ikke små hvitostsekter rundt forbi.

Heh. Jeg lever hvertfall ikke i en boble hvor jeg nekter for at ett av disse alternativene finnes,og påstår at det ikke finnes noen som sier det.

Joda, det finnes folk som sier hvitost. Du ser jo de hvitostsektene jeg nevnte?

Lenke til kommentar
Wall of text is old. Old does not count.

Dette minner om President Arnold i Simpsons. "I am voted to lead, not to read".

Dette er nok kjernen i at mange østlendinger, mot bedre vitende, tviholder på gulost. Jeg kunne skrevet mer, men er redd gulostingene faller av etter tre linjer og ikke klarer å følge med i timen :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...