Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!

Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

1. 1. Velg din:

• Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gulosten blir lagd av det som kommer ut av jura til kuene, mens hvitosten blir lagd av det som kommer ut av oksen... :yes:

Ser du egentlig selv hvor totalt motsigende det der er?

Må bare spørre, sånn for sikkerhets skyld...dere gulostinger vet at ost er laget av melk, ikke sant? Dere vet hvilken farge melk har?

Og det første jeg tenker på som kommer ut av oksen, er faktisk gult.... :hmm: Så egentlig kan man bare snu på argumentet ditt, og bruke det mot dere gulostinger med mye bedre effekt.

Lenke til kommentar
Gulosten blir lagd av det som kommer ut av jura til kuene, mens hvitosten blir lagd av det som kommer ut av oksen... :yes:

Må bare spørre, sånn for sikkerhets skyld...dere gulostinger vet at ost er laget av melk, ikke sant? Dere vet hvilken farge melk har?

Og det første jeg tenker på som kommer ut av oksen, er faktisk gult.... :hmm: Så egentlig kan man bare snu på argumentet ditt, og bruke det mot dere gulostinger med mye bedre effekt.

Eid.

- - -

Han mente nok sæden til oksen da, noe som igjen ville vært totalt usaklig og også gitt poeng til hvitostingene.

Lenke til kommentar

Dere hvitostinger vet hvilken farge ost har? Vi kaller det gulost, fordi osten er faktisk gul. Det at melka er hvit har lite å gjøre med saken.

Endret av Vorpal
Lenke til kommentar
Dere hvitostinger vet hvilken farge ost har? Vi kaller det gulost, fordi osten er faktisk gul. Det at melka er hvit har lite å gjøre med saken.

Hvilken ost?

Jeg har en blå bil, men det betyr ikke at alle biler er blå.

Jeg snakker ikke om alle ostetyper. Jeg snakker om gule ostetyper, som jeg kaller gulost. Du kaller vel den blåe bilen din en aluminiumsfargetbil også, fordi den var aluminiumsfarget før den ble lakkert blå.

Jeg kan derimot være enig med at oster som faktisk er hvite, kan bli kalt hvitost. Som f. eks kremoster.

Lenke til kommentar
Spørsmålet i den opprinnelige tråden som jeg laget for 2 år siden , var: "Hva kaller du ost som Synnøve Finden, Jarlsberg mm. Ikke smøreost og slik fransk homoost man spiser på kjeks.". Riktignok ikke heeelt ordrett, men meningen er den samme.

;)

Dette er ikke den opprinnelige tråden. Verden har ikke stått stille sia den gang.

ost er ost. Tråden bør tillate diskusjon rundt alle typer ost som er å få kjøpt. Smøreost kan du få kjøpt i norge også.

Hvitost er nok det mest korrekte da. en gul ost er enten en ost med urin påført, eller en gul hvitost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...