Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!


Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

  1. 1. Velg din:

    • Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Årets innlegg.

 

Vurderer sterkt å legge inn ordet "gulost" i ordfilteret vårt slik at det automatisk endres til "overgrep mot fornuften".

 

Skulle tro østlendingene, som resten av landet subsidierer med sin rikdom (olje, fisk, gass, skipsfart) ville vært litt mer ydmyke overfor de som sier det rette ord - Hvitost!

Enig i årets innlegg, det må bli nominert når vi starter med "Årets ..." -tråder.

 

Hvorfor ikke bare gå rett til kjernen av problemet og gjøre slik at gulost blir til hvitost i ordfilteret?

 

Kan du begynne å si "østlendingene - med unntak av TSP og noen andre priviligerte", du sårer meg :p

 

 

Forøvrig; denne diskusjonen skulle ikke dreid seg om farge, noe gulostinger har dreid diskusjonen inn på - grunnet at de ikke har noe annet argument som kan anses som "greit nok". Denne diskusjonen skal dreie seg om språk. Gulost har kommet inn i språket på et senere stadie, og nei, dette er ikke en modernisering av språket. Det er et resultat av ungdommens manglende evne til å slå opp ord i ordboken, det i tillegg til latskap. Jeg vil heller bruke 15 minutter av livet mitt på å skrive en ekstra bokstav hver gang jeg omtaler ost, enn å angre resten av mitt liv på at jeg ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sier du, ja.
Leste du det du siterte? Han mener alle mennesker sier gulost. Det er tydelig at vi som sier hvitost er noe annet og at vi derfor er på et høyere intellektuelt plan. Du kan ikke innrømme at vi er mennesker nå, da faller argumentet du siterte bort :)

 

At dere ikke er mennesker kan også bety at dere bare er noen skitne hunder hele gjengen. Og jeg er rimelig sikker på at jeg har et flertall med meg på den, siden vi tross alt leder pollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...