Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!

Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

1. 1. Velg din:

• Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seriøst folkens, fargen i osten kan jo til og med forandres bare man tilsetter/fjerner fargestoffer, eller gjør den slankere (noe jeg av erfaring vil påstå vil gjøre den hvitere).

Ellers er jeg enig i at ost ikke er hvit, den er gul. Jeg sier selv hvitost, det er jeg vokst opp med (bergen, ikke bygd).

Gulost blir for meg sånn bygde/strilespråk, noe jeg ikke liker eller snakker selv. Tror det er desidert få mennesker med bergensdialekt som sier gulost.

Jeg tror dette er et spørsmål om hvilken dialekt man har, og hva man er vant til å si, og hva man foretrekker å si. Fargen er irrelevant, for min del kunne man kalt brunosten lilla, den er fremdeles brunost. Jeg foretrekker brunost, ikke fløtemysost eller lillaost, derfor sier jeg brunost.

Get a grip, stop being OT and stfu.

Gulost bygdespråk? Du mener vel at kvitost er bygdespråk? Etter det jeg vet sier man gulost på Østlandet.

Lenke til kommentar
Seriøst folkens, fargen i osten kan jo til og med forandres bare man tilsetter/fjerner fargestoffer, eller gjør den slankere (noe jeg av erfaring vil påstå vil gjøre den hvitere).

Ellers er jeg enig i at ost ikke er hvit, den er gul. Jeg sier selv hvitost, det er jeg vokst opp med (bergen, ikke bygd).

Gulost blir for meg sånn bygde/strilespråk, noe jeg ikke liker eller snakker selv. Tror det er desidert få mennesker med bergensdialekt som sier gulost.

Jeg tror dette er et spørsmål om hvilken dialekt man har, og hva man er vant til å si, og hva man foretrekker å si. Fargen er irrelevant, for min del kunne man kalt brunosten lilla, den er fremdeles brunost. Jeg foretrekker brunost, ikke fløtemysost eller lillaost, derfor sier jeg brunost.

Get a grip, stop being OT and stfu.

Gulost bygdespråk? Du mener vel at kvitost er bygdespråk? Etter det jeg vet sier man gulost på Østlandet.

Kvitost er bygd ja, mens gulost er både østlandet(mest) men også bygdespråk.

Vel, det var hvertfall på tide at de tok inn en ny hvitosting i moderatorstaben, det beviser bare hvor langt man kommer her i livet ved å si og skrive hvitost :)

Jeg tror de som sier gulost er late :p ...de slipper tross alt å skrive en bokstav!

Helt enig, tar ufattelig lang tid å skrive den ene ekstra bokstaven, tenkte faktisk nettop på hvor lang tid jeg hadde kastet bort på det...

Lenke til kommentar
Vel, det var hvertfall på tide at de tok inn en ny hvitosting i moderatorstaben, det beviser bare hvor langt man kommer her i livet ved å si og skrive hvitost :)

Jeg tror de som sier gulost er late :p ...de slipper tross alt å skrive en bokstav!

Det fordi fordi vi gulostinger har andre ting å gjøre enn å sitte her på forumet. Derfor må vi skrive gulost som er kortere ;)

Lenke til kommentar

Gulost er best!

Ingen protest!

Den som er i mot,

er en idiot!

Ok, fra 2. klasse i 17. Mai-toget:

2C er best!

Ingen protest!

Den som står imot,

er en gulerot! (vi hadde ikke lov å si idiot)

Anyways, jeg er vestlending, og som de fleste sikkert vet har vestlendingene de groveste dialektene. Jeg sier ting som "kalla", "kossn", og "hakje" i min dagligtale. Da er det vel ikke noe sjokk at jeg har vokst opp med "kvitost" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...