Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!


Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

  1. 1. Velg din:

    • Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Het ikke norvegia hvitost før den fikk det mer fancy navnet norvegia?

 

Uansett mener jeg det er på tide å slå ned det ubetydlige opprøret til den gule seperatistbevegelsen. Her gir man folket frihet ved å tilate flere meierier og plutselig har "Synøve Finden" med seperatistbevegelsen i ryggen startet en revolusjon.

 

Så jeg spør; er det ikke på tide å sette hæren inn og gjennopprette lov og orden?

 

Viss ikke frykter jeg at vi får ett diktatur på linje med Stalins Sovjet. Der tusenvis av fredelige norske borgere blir deportert til finnmark, uten å noen gang få smake ekte norsk hvitost igjen.

 

Som vi husker tapte de hvite i russland mot den røde armè. Får ting utvikle seg i norge ser det ut som at de hvite kommer til å gå på ett liknende nederlag mot den gule armè

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Dette er vel egentlig en krangel mellom ulike dialekters måte å uttale et ord på. Det vi må finne ut er hva som er offisielt norsk. Ifølge kunnskapsfolaget er 'hvitost' betegnelsen på ost med hvit farge, fremstilt av det utfelte proteinet og fettet i ystemelken, mens 'gulost' er "dagligspråk" for ost av gulhvit farge.

 

Min personlige favoritt er hvitost (kvitost, helst), forøvrig. Men dette skyldes vel dialekten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...