Gå til innhold

Sier du gulost eller hvitost? V2.0!


Fredrik

Gulost eller hvitost?  

1 501 stemmer

  1. 1. Velg din:

    • Gulost
      719
    • Hvitost/kvitost
      729
    • Annet
      55

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg

Fælt så mye oppstyr det er om noen ord da. Spiller det egentlig en rolle hva folk sier? Ifølge Jethrotulling, avhenger det om det faktisk er gul eller hvit ost. Ingen kan si imot vitenskapen. Problemet er nettopp at folk ikke fatter at det er en forskjell. Hvit og gul ost er to forskjellige ting. Men allikevel krangler man om hvor vidt det heter gulost eller hvitost generelt :nei: De fleste er vokst opp med at gul/hvit ost heter hvitost. De skiller bare hvit/gul ost og brunost. Så egentlig sier man brunost og hvitost. Men det er jo egentlig feil, for det er både brun, hvit og gul ost. Og jeg tror de fleste vet dette allerede, de har bare så lite å gjøre på at de faktisk må krangle om det. Jeg for min del bryr meg ikke en tøddel om man sier hvitost/kvitost eller gulost. La folk få si det de vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valgfusk skandale* på diskusjon.no

 

Dette er ille, noe slikt har vi aldri tildigere sett i historien, sier Hjalla Hjortefot, professor i politisk historie ved Universitetet i Oslo.

 

Vi har allerede sendt valgobservatører til området, sier Henry Kissass, generalsekretær i FN.

 

Dette kommer til å få konsekvenser. Gulostingene må få en reaksjon. Det har allerede gått rykter om at å moderere forumet for skrivefeil i julen er en passende straff, og vi ser ikke helt bort i fra dette, sier Dotten.

 

Det viser seg altså at telleverket er tuklet med på en slik måte at hver guloststemme har i praksis generert 1,09 stemmer til gulost. Det er enda usikkert om disse er trukket fra hvitost siden, eller bare lagt til på gulostsiden.

 

Økokrim har allerede opprettet et team av eksperter som skal håndtere den tekniske etterforskningen, men økokrim sentralt har uttalt at det kan ta uker, kanskje måneder før man med sikkerhet vet hva som egentlig har skjedd.

 

På spørsmål om hvordan dette i det hele tatt er mulig, gir Ueland den korte kommentaren; Jeg har ingen kommentar på det nåværende tidspunktet.

 

Vi kommer tilbake med mer etterhvert som saken rulles ut.

 

* Ingen nettavis er komplett uten en orddelingsfeil.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Vel, bergensere teller ikke som mennesker. Så det er jo ikke akkurat som om noen bryr seg om deres syn på osten.

Oi. Du burde holde deg hjemme de nærmeste dagene...

 

Neida, jeg er langt unna Bergen, så det er ingen fare for min helse :)

Det finnes vel bergensere utenfor Bergen?

De gjemmer seg i enhver krik og krok. Bare pass deg så de ikke stikker deg ned med dialekten deres.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...