Gjest Gutt_17 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei. Skal gjør en lang historie kort å drøfte det viktigste momementene. Jeg går i VG2 Studiespes. Når jeg begynte i første klasse var det egentlig ganske greit. Mange kjekke folk og greit med et nytt sosialt miljø. Den ene jenta i klassen fikk jeg spesielt god kontakt med. Det var ikke bare god vennekontakt, men også litt "tull" frem å tilbake. Noe av det kjekkeste hun visste var å irritere meg med ett eller annet slik at jeg kunne rette oppmerksomheten min mot henne. Når hun "irriterte" med kommentarer eller noe sa jeg, slutt du irriterer. Så kommer hun med den vanlige tilbake igen: vet du liker det. Ja, dette er ikke noe mobbing. Det er mer flørting. Hun var egentlig ikke irriterenes, men det var hennes måte å komme nærmere meg på. Hun var egentlig ganske grei. Jeg likte henne som person og følte at dette var noe jeg kunne dra videre. Probleme mitt er når jeg opplever forelskelse at jeg ofte blir litt for ivrig. Jeg prøvde flere ganger å spør om vi kunne finne på noe etter skoletid. Enten var det "jeg har ikke tid" eller det passer ikke. En av de vanlige unskulningene som dere kjenner til. Alikevell ser hun på meg i timene og sjekker alltid om jeg ser på henne. Hun vill alltid ha kontakt. Det jeg har merket meg er at hun er mer åpen på tomans hånd enn når det er flere mennesker rundt. Om dette har noe med hennes følelsemessige forhold til meg å gjøre eller sosial sammenheng vet jeg ikke. Uansett når jeg hadde funnet utav dette, gikk jeg bort til henne når hun sto litt alene. Å spørte om hun ville verme endag ut å spise. Hun så straks raskt på meg og ned i bakken. Hun virket veldig usikker, å etter 10 sekunder sa hun nei. Så som dere forstår etter gjentatte forsøk gikk jeg litt på avstand men kontakt ville hun ha. Den plassen hun var mest åpen var i mattegruppa siden der var der ikke mange som kjente oss. En dag tenkte jeg skulle kjøre en test. Jeg sa til henne at jeg skulle gå fordi jeg ikke ville være i matten. Hun ville jeg skulle bli, men jeg gikk. Etter 20 sekunder kom meldingen på mobilen: Kom tilbake, læreren har komt. Javel, så gikk jeg tilbake (meningen var aldri å skulle gå men sjekke hennes reaksjon) I tilegg i første klasse sa jeg til henne på tomandshånn mange ganger: Jeg liker det godt. Svare jeg fikk tilbake var: jeg vet du bare tuller? Hun trodde meg ikke. Det var liksom akuratt som at en gutt som liker henne virket helt urealistisk for henne. Uansett. Sommeren har gått og vi har holdt gjevnelig kontakt men ikke noe mer utover det. Jeg er ganske lei av ustabile signaler ifra hennes side og det forekommer aldri noe konkret. Jeg vet aldri hva hun vill. Nå har skolen begynt igjen og vi har den samme "tulletonen" og flørtingen. Nå for en måned siden ble hun plutselig i sammen med ein. Dette så jeg på facebook. Dagen etter traff jeg henne og så ganske sur ut. Hun så hele dagen etter min reaksjon av det som hadde hendt. Jeg var ganske deprimert det neste dagene pågrunn av det som hadde forekommet. Så går der nøyaktig fem dager. Plutselig var hun singel igjen. En veninne skriver på wallen hennes: hva skjedde? Nei, det ble litt for useriøst. Når hun startet forholdet til denne personen, så ignorerte jeg henne totalt. Dette gjor jeg også etter forholde var slutt (5 dager) + en måned etterpå. Da har vi kommet frem til dags dato. Det har ca. gått en måned med ignornering nå. Plutselig hadde hun fortalt en av det beste veninnene sine i klassen, å jeg savner så kontakt med X, han har ikke snakket med meg på lenge. X = meg. Dette får jeg høre kort tid etterpå. Ok, så er spørsmålet? Hvordan skal dette tolkes? Hun gir meg aldri noe konkret å forholde meg til. Jeg lurer på om hun ingikk dette forholde til denne personen kunn for å sjekke min reaksjon? Ja, hun så tydeligvis at jeg reagerte negativt på det. For meg virker det som det er to måter dette kan tolkes på. 1. Hun bare leker med meg (noe jeg ser på som lite sannsynlig siden dette har gått over så lang tid?) 2. Hun liker meg, men pga. usikkerhet rundt det sosiale og kjærlighetsmessige ting er hun usikker på hvordan hun skal angripe dette. Jeg mener at jeg har gitt nok hint til at jeg vill ha deg, men om hun har forstått det er jeg ikke sikker på. Noen innspill? Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Slutt å la deg leke med! Gå rett til henne, si hvordan ting er og hvordan du vil ting skal være. Gi henne en "take it or leave it!". Om hun da avviser deg så vet du at hun ikke er noe å samle på og da er det like så greit at du slipper å kaste vekk tid på henne. Om hun ikke avviser deg så er du i boks. Dog... Ikke godta noen som helst annet en ubetinget "ja" som et ja. alt annet tar du som nei! Får angst når gutta lar seg herse med av kjerringer... Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Får angst når gutta lar seg herse med av kjerringer... Likte at svaret kom fra "Brutal_mann" Ellers så er det bare å si det som det er. Da vet dere begge to hva det gjelder. Good luck! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Synes det høres ut som dere er gode venner og kommer til å forbli det. Har ikke helt troa på at det blir noe mellom dere, isåfall må du begynne å trigge følelsene hennes Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hmm, virker på en måte som om du har den ene foten i vennefella her. Dette med bakgrunn på at du har fått avslag på det å finne på noe veldig mange ganger. Så gjør som det allerede har blitt nevnt, gå bort til henne å si ting som det er, beste tipset jeg kan gi. Hvem X kan være er ikke godt å si, det kan være deg, og det kan være noen andre. Så, som sagt, snakk med henne, si ting rett ut, bedre å angre på noe du har gjort enn å gå å lure. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Jeg tror det er muligheter her. Bare spør henne rett ut, men det er viktig å ikke være for direkte. Endret 19. november 2008 av eddielie30 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Bare spør henne rett ut, men det er viktig å ikke være for direkte. Litt selvmotsigelse? Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg tror det er muligheter her. Bare spør henne rett ut, men det er viktig å ikke være for direkte. Er som Demantios sier. Som jeg har gjentatt noen ganger nå er det lite lurt å si ting rett ut. Lenke til kommentar
Gjest Gutt_17 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 X = meg, som jeg tror jeg beskrev i første innlegg. Jeg tror ikke jeg har havnet i vennefella egentlig. Hun er ganske blyg når det er mange folk rundt henne. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 X = meg, som jeg tror jeg beskrev i første innlegg. Jeg tror ikke jeg har havnet i vennefella egentlig. Hun er ganske blyg når det er mange folk rundt henne. At hun savner å snakke med deg trenger ikke bety hun har følelser for deg. Slutt og lur degselv, og finn ut hva som faktisk foregår Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Ikke meninga å slakte deg helt med den posten her, mulig jeg tar feil, men tenk over det. Vanskelig å tenke seg frem til det selv når blodet er full av sommerfugler Det var ikke bare god vennekontakt, men også litt "tull" frem å tilbake."Tull" og flørt er også god vennekontakt Jeg prøvde flere ganger å spør om vi kunne finne på noe etter skoletid. Enten var det "jeg har ikke tid" eller det passer ikke. En av de vanlige unskulningene som dere kjenner til.Du prøvde flere ganger, du ble avvist og ble needy ser det ut til Uansett når jeg hadde funnet utav dette, gikk jeg bort til henne når hun sto litt alene. Å spørte om hun ville verme endag ut å spise. Hun så straks raskt på meg og ned i bakken.Hun virket veldig usikker, å etter 10 sekunder sa hun nei. Ingen interesse? I tilegg i første klasse sa jeg til henne på tomandshånn mange ganger: Jeg liker det godt.Svare jeg fikk tilbake var: jeg vet du bare tuller? Hun trodde meg ikke. Det var liksom akuratt som at en gutt som liker henne virket helt urealistisk for henne. En skånsom måte å avvise noen på dessverre Jeg er ganske lei av ustabile signaler ifra hennes side og det forekommer aldri noe konkret. Jeg vet aldri hva hun vill.Det er typisk jenter, skjer alltid og når du i tillegg er forelska og overemosjonell så er det bare forvirrende. En annen ting kan være at hun ikke vil såre deg, men samtidig ikke hyppe Nå for en måned siden ble hun plutselig i sammen med einSier vel litt? Hun så hele dagen etter min reaksjon av det som hadde hendt. Jeg var ganske deprimert det neste dagene pågrunn av det som hadde forekommet.Dårlig samvittighet, siden du hadde sagt du likte henne, så skjønte ho nok at du var "knust" Endret 19. november 2008 av Demantios Lenke til kommentar
leech Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg skjønner jævla godt hvor irriterende den følelsen du nå sitter med er. Jeg har vært i presist samme situasjon selv. Det jeg gjorde når hun ikke ga meg noen klare signaler over hva hun ville, så ga jeg rett og slett faen i hele hun. Gjør som du nå gjør, la vær å gi henne noe mer oppmerksomhet. Tro meg, den oppmerksomheten vil hun savne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå