Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilke muligheter har jeg til å starte firma mens jeg går på attføring?

Unemployed

Anbefalte innlegg

Jeg går for tiden på attføring og venter på tiltak som psykologisk hjelp og muligens arbeidsplassering (er det praksis de kaller det?) som sikkert vil komme i løpet av et par måneder.

Samtidig utvikler jeg noe som på sikt kan bli et produkt det kan bli aktuelt å tjene penger på.

Jeg har noen spørsmål om hva jeg skal gjøre for å sikre at jeg ikke bryter loven på noe tidspunkt her:

Kan jeg jobbe med dette prosjektet samtidig som jeg mottar attføringstrygd?

Kan jeg lage et eget firma eller operere som selvstendig næringsdrivende samtidig som jeg mottar attføringstrygd?

Kan jeg ha inntekt fra eget firma eller som selvstendig næringsdrivende mens jeg mottar attføringstrygd?

La oss si at inntekten er godt under det jeg mottar i trygd, kan jeg da evt. motta mindre i trygd slik at jeg ender opp med samme månedsinntekt?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette får du nok mye bedre svar på hvis du ringer NAV enn ved å spørre på et forum på internett.

Når det er sagt tror jeg bare det er å utvikle/tenke i vei så mye du bare orker. Det er nok ingen som kommer til å sette spørsmål ved hva du tenker på, så lenge du ikke faktisk produserer noe eller tjener penger.

Endret av beerformyhorses
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...