Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dårlig holdning. mulig å forbedre?


Gjest Guest_jaha_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_jaha_*

jeg er en gutt på 18 i relativt god form, men jeg sliter med at jeg har dårlig holdning når jeg står oppreist.

om jeg strammer inn magen og retter opp ryggen har jeg en kropp som kunne vært brukt som model (<3), men problemet er når jeg står rett opp og ned har jeg utovermage og svai i ryggen. er det noen øvelser jeg kan gjøre for å få fikset på dette slik at jeg alltid har holdningen jeg har når jeg gjør mitt beste? noen hjelpeverktøy jeg kan gå rundt med om dagen?

 

håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva trener du?

Hvis ud hovedsakelig trener styrke er dette nokså vanlig.

 

Løping er veldig bra for holdningen, spesielt intervall hvor du løper lange skritt og går om hverandre, evt. spurt-intervall.

Ellers har du som Jax sier øvelser som styrker korsryggen:

Ligge på magen og løfte opp armene/overkroppen og bena, løfte annenhvert bein og arm (Høyre arm og V ben, og vice versa).

Du kan også ligge på ryggen og ha 90 grader i bena, og presse opp hofta så du ligger i en slags bro, den kan enten utføres dynamisk eller statisk, jeg foretrekker en blanding.

 

For å få bukt med magen kan du fokusere på å trene de nedre magemusklene, noe veldig mange ikke tenker over og tror at alt løser seg ved å ta en haug av sit-ups.

En øvelse er "Planken", det du står på albuene og tærna og holder kroppen rett, det er utrolig tungt og du vil merke det veldig godt dagen etter i den nedre mageregionen.

Trening av de skrå magemusklene kan også hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...