Gjest Guest_jaha_* Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 jeg er en gutt på 18 i relativt god form, men jeg sliter med at jeg har dårlig holdning når jeg står oppreist. om jeg strammer inn magen og retter opp ryggen har jeg en kropp som kunne vært brukt som model (<3), men problemet er når jeg står rett opp og ned har jeg utovermage og svai i ryggen. er det noen øvelser jeg kan gjøre for å få fikset på dette slik at jeg alltid har holdningen jeg har når jeg gjør mitt beste? noen hjelpeverktøy jeg kan gå rundt med om dagen? håper på svar Lenke til kommentar
jaxawier Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 halveis seriøst, du kan ødelegge ryggen sånn at du må bruke korsett i 6 måneder,virker fint det fikk noen øvelser av fysioterapeut en gang i tiden, gikk ut på å styrke korsrygg og mave,det hjelper masse på holdningen det. Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hva trener du? Hvis ud hovedsakelig trener styrke er dette nokså vanlig. Løping er veldig bra for holdningen, spesielt intervall hvor du løper lange skritt og går om hverandre, evt. spurt-intervall. Ellers har du som Jax sier øvelser som styrker korsryggen: Ligge på magen og løfte opp armene/overkroppen og bena, løfte annenhvert bein og arm (Høyre arm og V ben, og vice versa). Du kan også ligge på ryggen og ha 90 grader i bena, og presse opp hofta så du ligger i en slags bro, den kan enten utføres dynamisk eller statisk, jeg foretrekker en blanding. For å få bukt med magen kan du fokusere på å trene de nedre magemusklene, noe veldig mange ikke tenker over og tror at alt løser seg ved å ta en haug av sit-ups. En øvelse er "Planken", det du står på albuene og tærna og holder kroppen rett, det er utrolig tungt og du vil merke det veldig godt dagen etter i den nedre mageregionen. Trening av de skrå magemusklene kan også hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå