Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av internett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på hva du mener her, men jeg går ut fra at du har en eller annen nettverksenhet koblet til USB-porten på maskinen. Hvis det er tilfellet, skal det ikke være noe problem å dele den oppkoblingen til andre maskiner. Du finner guide til dette på www.windows.no. Det finnes ellers flere gode programmer som kan styre dette, feks. winroute pro, 602pro lan, sygate, etc. Lykke til.

Lenke til kommentar

altså det kommer inn på usb porten på pcn, og ut på et nettverkskort?... da er det trolig en windows basert pc som deler. Hvis det er XP på pcn, kan du bare bruke det som "følger" med. Altså "sett opp et eget hjemmenettverk" eller no under nettverksinnstillinger. Hvis det derimot er 98, så er det kanskje litt vanskeligere, og nok ikke så veldig stabilt. Jeg prøvde å dele internett en gang med en win98 pc, men måtte reboot'e pcn minst 5 ganger om dagen, for at internett kom seg opp igjen. Altså det klikka ganske ofte med 98. Men det kan hende det var noe med pcn min, så prøv et av de programma som ble nevnt over. Ellers er det å kjøpe en router også bra nok!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...