Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC sin hardware? Mekke litt paa?

Anbefalte innlegg

Haaper denne posten ikke er i strid med reglene... dvs.... haaper ingen moderatorer ser at posten er i strid med reglene.

Puh, jeg er glad jeg klarte aa ro meg unna der.

Naar det er sagt,

1. Hva merke er det paa UPC sine kabel-modem (dem du faar i huset),

2. Hva brukes i boksene paa gata, og

3. Hvem utstyr har dem sentralt paa bruket sitt, og sist

4. Noen som har "betraktninger" over hva og hvordan det kan mekkes paa?

Er litt lei av aa ha ventet over en maaned uten aa bli fortalt en pris fra dem naa, all den tid kabe'rn ligger og lokker rett utenfor vinduet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UPC har Terayon, Motorola Cybersurfer og Motorola SURFBoard modem i tillegg så kan man visstnok i Oslo surfe med STC'en. De to førstnevnte modemene er på vei ut.

Når det gjelder 4. så er det forbudt å mekke på utstyret, både det de har i boksene på gata og modemene. Det gjelder både fysiske inngrep og flashe modemet med ny hastighet.

Lenke til kommentar

Fikk en slesk liten selger-jaevel (fra UPC, sjoe) paa doera for en tid siden, og vedkommende presterte aa si noe saa teit som:

"...ja for noen aar siden saa kunne vi ta 4,500 for tilkobling, og det er jo klart det er noen som betaler det i dag, men det er ikke mange... normalt tar vi 2,700 for tilkobling, men jeg skal gi deg ett skikkelig godt tilbud - hvis du sier ja til det naa - paa 1,700. [etter litt prat hvor jeg presiserer at jeg kan fint borre meg gjennom veggene mine og sette opp uttak selv]...Ja, jeg kan gaa ned til 1,500, men det er absolutt det laveste jeg kan gaa..."

Tror jeg skal sjekke opp ligningen til vedkommende for aa hvor mye han tjener i provisjon.

Lenke til kommentar
Fikk en slesk liten selger-jaevel (fra UPC, sjoe) paa doera for en tid siden, og vedkommende presterte aa si noe saa teit som:  

"...ja for noen aar siden saa kunne vi ta 4,500 for tilkobling, og det er jo klart det er noen som betaler det i dag, men det er ikke mange... normalt tar vi 2,700 for tilkobling, men jeg skal gi deg ett skikkelig godt tilbud - hvis du sier ja til det naa - paa 1,700. [etter litt prat hvor jeg presiserer at jeg kan fint borre meg gjennom veggene mine og sette opp uttak selv]...Ja, jeg kan gaa ned til 1,500, men det er absolutt det laveste jeg kan gaa..."

Tror jeg skal sjekke opp ligningen til vedkommende for aa hvor mye han tjener i provisjon.

Både 2700, og 1700 er jævelig billig for å si det pent... Du tenker at det er jo bare å stikke kabelen gjennom vekken og installere et uttak. På en måte så stemmer dette.... Men det som du ikke har tenkt på er:

* Hvordan har den kabelen kommet frem til huset

* Har du betalt for at kabelen har blitt lagt frem til grunn mur

Så den prisen på 1700,- er en del av at kabelen har blitt lagt frem til grunnmur.

Du har ikke noe å tape på det. Vil du har UPC så slå til, eller velg ADSL

Lenke til kommentar

Både 2700, og 1700 er jævelig billig for å si det pent...  

Så den prisen på 1700,- er en del av at kabelen har blitt lagt frem til grunnmur.  

Er dette noe du VET? Og hvordan... :wink:

Kanskje du ogsaa kan forklare meg hvordan kostnaden med aa legge kabelen endrer seg fra 2700 til 1700 etter selgerens innfall.

Lenke til kommentar

Både 2700, og 1700 er jævelig billig for å si det pent...  

Er dette noe du VET? Og hvordan... :wink:

Kanskje du ogsaa kan forklare meg hvordan kostnaden med aa legge kabelen endrer seg fra 2700 til 1700 etter selgerens innfall.

Noen firma er villig får å "tape" litt for å vinne en kunde. Slik er det bare... Alle selgere får jo et slingringsmål å leke seg med tenker jeg. Selv så har jeg ikke noe med UPC å gjøre.

Hvis vi går utifra 2700,- . Då kommer en teknikker hjem til deg, legger opp kabelen, og monterer en kontakt av en viss verdi, pluss den jobben som har blitt gjort tidligere som å legge kabel frem til tomtegrense/grunnmur. Da teknikker setter dette opp så skal UPC også drive service. Hadde du gjort det selv som ikke er autorisert og du hadde fått feil på anlegget, måtte du punget ut selv i ettertid.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at 1700 var dr*tbillig hvis kabelen faktisk må strekkes inn i huset.

Hvis du allerede har TV o.l. fra UPC og kablingen inn i huset/leiligheten er OK og de skal ha 1700 for å legge kontakt inn i et annet rom var det dog ikke så billig, men du kan jo prøve å ha en eller annen håndverker (elektriker/rørlegger o.l.) i huset et par timer hvis du virkelig vil se tusenlappene fly...

Brukte MANGE tusen på elektriker/rørlegger i forbindelse med kraftig oppussing av leilighet for litt siden og det var ikke så veldig mange effektive arbeidstimer de la igjen akkurat...

Lenke til kommentar
er ikke service på ledningsnettet en del av abonnementprisen som du betale hver mnd

Bare så lenge kabelnettet internt er lagt opp av autorisert personell. har di vært på biltema og kjøpt noe billig 75Ohms kablen og "jalla-mekka" et strekk til andre etasje som kansje har blitt jordet feil slik at den kortslutter og en teknikker kommer hjem til deg så kan du risikere at han snur i døra eller at du blir fakturert for arbeidet.

Lenke til kommentar
...

Vel, med en inntekt paa rett over 250 og over 100 i skatt, kan jeg vel forstaa at han gjerne vil tjene noen kroner.

For jeg kan ikke se at det skal koste 1500 aa skjoete en kabel, henge den opp i fester, borre ett hull i en vegg, og koble kabelen inn paa et uttak + teste.

Lenke til kommentar

Kanskje han hadde kabel tv fra før? :p

Men om han skal installere hele kabel nettet er 1500kroner billig. men kabel suger uansett. Hadde jeg fått dsl hadde jeg kjøpt det momentant.

Og det er bare mulig å endre hastigheter på noen spesielle modemer, "host surfboard 3100/4100"

Lenke til kommentar

Men om han skal installere hele kabel nettet er 1500kroner billig. men kabel suger uansett. Hadde jeg fått dsl hadde jeg kjøpt det momentant.

Og det er bare mulig å endre hastigheter på noen spesielle modemer, "host surfboard 3100/4100"

Hvis du har lest hele Diskusjonene, så kunne de sett at det er snakk om KTV installasjon. Andre ord "full fortetning" ...

På tide å våkne opp litt ??? :lol:

Lenke til kommentar

Hvis du har lest hele Diskusjonene, så kunne de sett at det er snakk om KTV installasjon. Andre ord "full fortetning" ...

På tide å våkne opp litt ??? :lol:

So what? :)

Er det forbudt å hoste nå plutselig? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...