Gå til innhold

HD 4870 X2 2 GB - need some hjelp

Chola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må vi koble ekstra strømkabel til kortet?

Kort og godt: Ja!

Det er med god grunn at du trenger en 6-pin og en 8-pin PCI-e strømtilførsel ekstra.

Hvorfor:

Kortet bruker en 250-300 Watt, og hovedkortet ville mer eller mindre tatt fyr om det hadde kunne levere så mye strøm gjennom PCI-E bussen (sokkelen).

Kun de mindre budsjettkortene kan dette, da PCI-E kan levere en maksimal effekt på 75 Watt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Delvis. Det følger som regel med et adapter fra en 6-pin PCI-e strømkontakt til en 8-pin PCI-e. Men noen ganger så krever adapteret to 6-pin PCI-e. (i mitt tilfelle gjorde det det)

Ettersom den også krever en vanlig 6-pin PCI-e, så skal du ikke se bort fra at du trenger opptil 3 stykk 6-pin PCI-e fra strømforsyningen din. (eventuelt 1 stykk 6-pin, og 1 stykk 8-pin)

Slik ser en 8-pin og en 6-pin PCI-e kontakt ut:

zalman06.jpg

Obs: Har du verken av disse kontaktene dine så er nok ikke strømforsyningen din god nok til skjermkortet uansett...

Lenke til kommentar

Hehe, da har du null problemer med å bruke, eller å koble til et slikt skjermkort nei. Strømforsyningen har alle tilkoblingene og vel så det.

Med den strømforsyningen så må du gjerne kaste på med enda et i Crossfire (for totalt 4 GPUer) om du vil. ;)

Så lenge hovedkortet ditt har Crossfire-støtte...

Lenke til kommentar

Vil Corsair 620w greie dette koret? Den greier vell ikke 2stk? Må jeg kjøpe overganger viss til.

Orker ikke å skru opp kabinettet for å sjekke. :p

Husker når jeg kjøpte denne forsyningen så spurte jeg her om denne forsyningen ville takle skjermkorta som har kommet og fler, noe alle var enige i. Så blir irritert viss jeg får høre at denne forsyningen ikke vil klare ett 4820 x2. :!:

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...