Snikpellik Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 50mm på f/11, lukker på 180, Canon EOS 40D. Lenke til kommentar
odn Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Synes dette var veldig finne bilder jeg :-) Utrykke og sån på bilde 1 var veldig bra syns jeg. Pen jente var det og ;-) Øystein Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Fine highkeyes. Liker det første bildet best, det er mest lekent, har litt mer humor. Det er på en måte litt levende. De kunne kanskje ha gjort seg med litt mer kontrast (en konservativ S-kurve, for eksempel)? En ting jeg legger merke til er at det er noe rart med buksene. De virker veldig støyete, ble den delen av bildet kanskje undereksponert og er dradd opp i ettertid? Bare en tanke. Men det jeg virkelig liker med bildet er fargene og samspillet mellom dem. Det er en vidunderlig kontrast mellom den hvite t-skjorten og de fargerike bokstavene, de skal du beholde så saturerte, for de var rett og slett nydelige. Luen spiller godt sammen med dem. Det blå i buksene blir prikken over i-en i denne sammenhengen. Et ankepunkt er at du har tangert hånden nederst. Men det syns jeg egentlig ikke gjør så mye. Solbrillene er en fin detalj. Bilde 2 er veldig tydelig posert. Det er skarpt og fint, med en fin komposisjon. Kanskje du burde gått litt lenger fra for å få med hele bokstavene, og så croppet vekk sidene? Kun en tanke. Jeg ville fått henne til å snu lua slik at merket kommer på baksiden. Det ødelegger litt av det rene og 'smoothe' uttrykket, noe som også gjelder det første. Men ikke nok til å ødelegge dette bildet for meg. For å summere er det et helt greit bilde. Teknisk er det ypperlig, men det mangler litt på modellen for å nå til topps. Det første bildet er klart best, i mine øyne. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Mange takk for god og fyldig kritikk! Tar tingene du sier til etteretning og bruker det videre neste gang - det ser ut som det er flere ting jeg bør tenke nøyere gjennom. En ting jeg legger merke til er at det er noe rart med buksene. De virker veldig støyete, ble den delen av bildet kanskje undereksponert og er dradd opp i ettertid? Bare en tanke. Hmm, jeg ser hva du mener her. Buksa er ganske blå, men jeg har ikke gjort noe med den spesielt i etterarbeidet. Legger ved et annet bilde som også viser mer av hvordan buksa ser ut: Endret 22. november 2008 av Snikpellik Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Bildet nr 1 er det eneste som virkelig fungerer for meg.De andre blir litt for mye venner som leker seg i studio ish. Så holder meg til å kommentere det ene; Tror jeg ville prøvd meg på en litt dristigere kutt her. Fkes kutt nedre del rett over håndleddet (neppe by the book kutting, men funker fint på fashion / katalog style bilder for å få hånda til å virke lengre enn den er), og gå tettere på ovenfra. Kanskje litt selektiv boost av saturation på lue og fargene på skjorta? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg vet ikke jeg, Cruel. Fargene er litt avdempede og kalde. Og på en eller annen måte syns jeg det fungerer. De er kalde, men varme på samme tid. Og i forhold til det siste du la ut, vær mer forsiktig med Clarity. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 50mm på f/11, lukker på 180, Canon EOS 40D. Likte bildene sånn helt greit. Fine farger, artige uttrykk:) Jeg er ikke helt sikker på hvordan studiooppsettet ditt ser ut, men det aner meg at du blåser ut bakgrunnen med en eller to blitser mot bakgrunnen. Kan det stemme? Et lite tips kan være å gjøre avstanden fra bakgrunnen til modellen litt større. Da slipper man at lyset som reflekteres fra bakgrunnen tegner seg for mye rundt motivet og man får en litt kontrastfyllt kant Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Wow, hadde glemt denne tråden. De andre blir litt for mye venner som leker seg i studio ish. Der treffer du faktisk spikeren midt på huet! Kopp: Kunne absolutt hatt de litt nærmere, ja. Var ikke flink på dette, hadde 14-15 stk. innom den dagen og jeg måtte kjappe meg. Selvsagt ingen unnskyldning, det skal jo ikke gå utover kvaliteten. Dere gir meg mye å tenke på her. Takk for kommentarer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå