Gå til innhold

Free Running/Parkour Diskusjon, Fakta, Tips & Triks!

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen! Dere har sikkert hørt om "sportene" Le Parkour og Free Running som begge bygger på triks og filosofien om at ingenting skal være hindringen din og du skal få frykt ut av sjelen din. Selv driver jeg med Free Running, har ikke gjort det ordentlig(at det er målet mitt å bli god i det) frem til nå og siden det er vinter får jeg ikke store treningsalternativer, men jeg øver der jeg kan. Her kan dere fritt diskutere Parkour/Free Running og fortelle ting dere kan og si hva dere mener er bra utstyr!(sko, bukser, trøyer, beskyttelse etc.)!

I sommer skal det bli mye free running, har tenkt å kjøpe ordentlige sko og utstyr(etterhvert kan vi avtale møter i oslo de som vil)!

Keep on Running!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Flott initiativ. :)

Har lukta ein del sjøl på dette, men kan nok ikkje sei at eg har nokon form for oversikt over kva for utstyr eg meiner er bra i forhold til "ditt og datt".

Kjøpte meg berre eit par gode løpesko og kledde meg i f.eks. joggebukse og t-skjorte når eg var ute og sprang. Var mest i skog og mark, då, men prinsippet er vel det same. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg skal begynne med parkour, syntes igrunnen at parkour kan være mer nyttig enn freerunning. Freerunning blir for mye triksing, og det er ikke jeg noe god på. Parkour er mer spenst og kondis :p

er enig at det er stress siden det er vinter men man kan fortstatt se rundt etter snarveier eller andre hinder.

tror www.urbanfreeflow.com selger masse fet parkour utstyr om noen har lyst.

Hvis noen lurer på det med sko til denne type sport så er det egentlig ikke noen sko som er et must, man må avgjøre selv men de bør være lette og ha god grip i sålen slik at man ikke sklir på feks betong ;)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
hva er den store forskjellen på parkour og freerunning?

Det er over et halvt år siden noen svarte i tråden her, men jeg svarer nå siden det sikkert er en god del andre som sitter med samme spørsmål.

Hovedforskjellen er at parkour ikke inkluderer unødvendige bevegelser som for eksempel frontflip, da dette ikke hjelper deg å komme raskere fram.

Parkour handler jo om å komme seg raskest og mest mulig effektivt fram i miljøet du er i, og triks og flips hjelper ikke stort på det målet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 år senere...
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...