Gå til innhold

[Løst]Problem løst.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tittelen er: "Opp et par kilo, hjelp til nytt kosthold". Jeg vil tippe at hvis du spiser 3000 kcal hver dag vil du gå opp i vekt. Kostholdet må bestå av karbohydrater, proteiner og fett. Det er flere tråder / tusenvis av internettsider (treningsforum.no / iform.no / t-nation.com) som hjelper deg med dette.

Lenke til kommentar
Heisann, jeg er en gutt på 16 år, er 176cm og veier 64kg. Dette er vel helt midt på treet etter min kunnskap? Men jeg tenkte jeg skulle gå i gang med litt trening av biceps, triceps og brystmuskler i nærmeste framtid. Da hjemme med manualer helst. Vet jeg ikke spiser så veldig mye så kunne noen gi meg noen idèer om hvor mye jeg burde spise hvis jeg trener hver dag/annenhver dag i ca. 30min/60min.?

 

- Er det nok med 4 brødskiver om morgenen med salami liksom? Neppe. Men det er faktisk det jeg spiser da...

Hæ? 4 brødskiver til frokost er da helt greit det.. er du faktisk mett når du er ferdig så holder det i masse.

Hvis du absolutt vil ha i deg mer proteiner til frokosten kan du eventuelt kjøpe pulver og ta en shake ved siden av.

 

- Har middag 7 ganger i uka, hvor mange av disse bør bestå av fisk? Er kylling/biff/annen kjøttmidagg anbefalt?

1 dag minst til fisk. Kjøtt og kylling anbefales på det sterkeste da dette er store proteinkilder.

 

Men hvis du absolutt skal legge om kostholdet ditt, så burde du komme deg på et treningsstudio og få trent hele kroppen. Ikke bare de delene du vil at skal bli store.

Lenke til kommentar

Hvor mye du må spise for å gå opp i vekt er rimelig individuelt. Kjenner folk som glatt spiser 4000 kcal for å øke vekten, er selv heller motsatt og kan maks spise 2100 kcal uten å gå opp i vekt. Kylling og laks er relativt rimelige måter å få i seg billig og bra kjøtt på. Viktigste er å kutte reine karbohydratmåltider (Grandiosa, etc.).

 

Allsidig trening er nødvendig for å forebygge skader og dårlig holdning. Spesielt viktig er det å tenke på ryggen.

 

Anbefaler også treningsstudio, om du er alene om innkjøp av utstyr og trener seriøst blir fort treningsstudio eneste økonomisk forsvarlige løsningen.

Lenke til kommentar

De brødene som er bra er altfor dyre og du vil garantert ikke like de etter hva du selv sier. men lindbergs fullkornbrød er et bra brød med mye kostfiber, protein og det gode fettet.

 

da 50% av salamien er bare fett og mye dårlig fett så kan du fint erstatte salami med gulost. og drikk så mye melk du orker til det, gjerne overdriv melkinntaket. det er like mye protein i både skummet melk, lett melk og hel melk.

 

hvis du ikke vil kjøpe proteinpulver så må du nesten få i deg proteiner gjennom mat, som er ganske innlysende, he-he. hva med å gjøre det til vane å innta to bokser mager kesam hver morgen og hver kveld, da har du økt proteininntaket med 72 gram og det er ikke verst. men husk å velge den blå magre kesam, ikke den gule med vanilje smak for den gir bare 18 gram protein per boks, mens den blå gir 36 gram per boks.

 

og for å få i deg ekstra energi så er det ganske billig for carbo fuel fra pf. velg nøytral smak da den er billigst. 169 inkl mva, da får du 3 kg og hvis du tar 2 shaker av det hver dag så får du i deg 190,8 g komplekse karbohydrater ekstra per døgn og bøtta vil vare i 21 og en halv dag, det er ikke verst til 169 kr.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
hva med å gjøre det til vane å innta to bokser mager kesam hver morgen og hver kveld, da har du økt proteininntaket med 72 gram og det er ikke verst.

Fire bokser mager kesam til dagen koster jo en formue! For å overdrive litt; gjør du det til vane å konsumere fire bokser mager kesam morgen og kveld, blir det det 72 kr dagen, som på et år blir over 26000 kr!!

 

Da ville jeg heller satset på proteinpulver... :p

Lenke til kommentar
hva med å gjøre det til vane å innta to bokser mager kesam hver morgen og hver kveld, da har du økt proteininntaket med 72 gram og det er ikke verst.

Fire bokser mager kesam til dagen koster jo en formue! For å overdrive litt; gjør du det til vane å konsumere fire bokser mager kesam morgen og kveld, blir det det 72 kr dagen, som på et år blir over 26000 kr!!

 

Da ville jeg heller satset på proteinpulver... :p

Jeg mente selvfølgelig 1 på morgenen og 1 på kveld (36 g x 2 = 72 gram). men hvis han vil og har råd, så for all del kjøp pulver. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er du ute etter å få i deg proteiner kan disse tipsene være nyttige:

 

Spis alt som kommer fra dyr

Bra proteinkilder er egg, fisk, bønner og kylling

 

Er du ute etter å bli feitere er disse tipsene nyttige:

 

Spis så du blir mett. Spis litt til, og enda litt mer. Spis til du nesten spyr

Ta majones på skivene

 

Jeg er selv 13 år, og prøver å feite meg opp. Mine matinntak i dag:

 

Frokost: 1 havregrøt med sukker og syltetøy, 3 skiver med ost, skinke og majones på

 

Skole: 2 skiver med det samme pålegget

 

Middag: Spaggethi (Jeg spiste så mye at jeg gikk opp 1 kg bare på middagen)

 

Kveldsmat: Har ikke spist, men jeg kommer nok til å spise 7 skiver med fett pålegg og en boks med makrell i tomat

 

(jeg veier bare 54 kg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...