Gå til innhold

hjelp! støy i høyttalere

Anbefalte innlegg

Heisann karer!

Er på let etter kjærringråd her nå ettersom jeg har flyttet om på alt i stuen.

Har snudd stuen og alt av kabler ligger nå surret sammen bak centerhøyttaleren i en

tvbenk. Det har vært slik som dette før jeg snudde om og, men da brukte jeg og

Xindak SC-01 ht-kabler på fronthøyttalerene. Jeg opplevde ikke ulyder da.

Så lurer litt på om det faktisk har vært med å skjerme godt eller om jeg bare har vært

heldig med plassering av kabelrotet bak.

Uansett kan jeg ikke bruke de lenger da de ikke er lange nok sånn

som jeg har det nå. Da må jeg over til mer primitive metoder for

å bli kvitt støyen, for jeg HATER støy i høyttalerene!

Så jeg spør dere..

Hvilke ting kan jeg gjør for å få vekk støyen i høyttalerene?

Alle svar taes imot :)

Endret av Sjokoladekake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble så lei at jeg drog frem tv benken og testet litt. Fant frem til at the weakest link er subwooferen. Sålenge den står koblet i strøm og i forsterkeren så kommer ulydene, har prøvd 2 stikk-kontaker nå og det samme skjer. Eneste rare da er at det ikke var der når jeg hadde den stående bak sofaen. (nå står den ved siden av tv benken). Muligens en ny signal kabel kan hjelpe? ellers så er det stømnettet og forsterkeren på subwooferen som ikke går overens.

Noen som kan relatere?

Endret av Sjokoladekake
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hadde tilsvarende problem som deg for en stund siden. Hos meg brummet suben, men bare når anlegget var koblet til TV. Fant fort ut at problemet kun var til stede når tv antennen var koblet til kabel i vegg.

Problemet hos meg var spenningsforskjeller mellom jord i stikkkontakt og "jord" i tv kabel som gjorde seg utslag i svært lavfrekvent, men hørbar lyd.

Løsningen på det hele var å innstallere et galvanisk skille på tv antennen. Da ble det helt stille. Anbefaler vel alle som kobler tv eller nett til lydanlegget å gjøre det samme, om ikke annet enn for å legge inn en ekstra sikkerhet for elektronikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...