Anathema Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hei, Nå kan det godt hende jeg har feilpostet til de grader, i såfall, kan en moderator kanskje putte denne i riktig kategori for meg..? Saken er i hvertfall den at jeg har behov for å få et program (powerpoint) til å kjøre ved første oppstart av en windows xp maskin, og dermed kjøre en presentasjon, en slags velkomstskjerm. Deretter skal den starte på vanlig måte. Noen luringer som vet hvordan jeg kan få til dette? Jeg vet veldig lite om programmering, kan legges til. -Anathema Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg vil nok tro det er feilpostet, men det er i gråsonen. Det er flere måter å få ting til å starte automatisk, men i ditt tilfelle vil jeg nok bare klaska filen inn på startmenyen under mappa ved navn startup. Filen du vil kjøre er en batchfil som starter powerpointen og når den er slutt sletter seg selv og eventuelt PP fila. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Ok. Ingen snarveier med andre ord? Batchprogrammering har jeg jo aldri tatt i før, så det blir nok krise. Kan du (eller noen andre) kanskje forklare så enkelt som mulig hvordan jeg løser dette? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 start "full bane til powerpoint.ppt" del /Y "batfil.bat" Lag en batfil som heter for eksempel batfil.bat og legge dette inn. Det vil dukke opp et svart vindu som forsvinner med en gang. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Herlig. Og dette legger jeg i windowsmappa en eller annen plass? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 "c:\Documents and Settings\%username%\start-meny\programmer\oppstart" bytt ut %username% med brukernavnet, evt "all users" hvis det skal kjøres for alle. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. november 2008 Forfatter Del Skrevet 19. november 2008 Ok, så dette er det jeg trenger. Høres ikke for avansert ut. Takk folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå